Ik denk dat hij bedoelt dat niet elke moslim persé tegen wilders is.
Nederland is internationaal gezien al een sterk en vitaal land. Een hoog BNP, laagste werkloosheidspercentage in Europa etc. Er moeten alleen meer maatregelen komen om mensen te stimuleren een eigen bedrijf op te starten en zo kan men internationaal sterker worden.
Iedereen wil wel een belastingverlaging, maar het gaat altijd ten koste van iets. Men moet die hele overheid eens herstructureren, dan kan er genoeg bespaart worden.
De EU heeft enorm bijgedragen aan onze welvaart en nu dat we welvarend zijn kunnen we er niet zo maar uitstappen. De kosten zullen alleen maar stijgen als we afgezonderd worden van de E.U. aangezien er minder concurrentie is en dus de prijzen stijgen. Hij bekijkt het vanuit een immigratie probleem, maar er zijn genoeg bedrijven die in de problemen komen als de Schengen zone vervalt.
Geen nieuwe landen bij de EU is een standpunt dat veel landen op het moment hebben. Na de laatste twee uitbreidingen is er een uitbreidings vermoeidheid bij veel landen. Echter, de landen kosten ons nu geld, maar in 20 jaar zitten ze op het economisch niveau van Spanje en is het een enorme afzetmarkt.
Zelfde geld voor Turkije, deze bij de EU krijgen heeft genoeg voordelen. De overduidelijke is de belangrijke positie die het land in het midden-oosten heeft. Verder heeft het 1 van de betere legers in de wereld en vanuit economisch perspectief is het een enorme afzetmarkt als het welvarend wordt. Toch al snel zo'n 80 miljoen (uit m'n hoofd). Als die over 20 jaar allemaal Nederlandse kaas eten en philips producten kopen is het toch een enorm voordeel. Echter moet turkije nog veel doen aan mensenrechten, corruptie etc.
Verder vond ik het zo kinderachtig dat hij en z'n partij wegliepen bij het crisis debat. Ik snap dat ze ontevreden zijn dat ze niet veel in te brengen hadden, maar weglopen is niet iets wat een politicus hoort te doen. En dan nog door deze actie meer zetels krijgen ook nog. Hij heeft niks ingebracht en daarvoor wordt hij nog beloond ook?
Laatst bewerkt: 17 apr 2009