1. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik zal het er even bijzetten

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  3. GomoRra

GomoRra Guest

Maar ik heb geen zin om te Discussiëren over wel en niet goed is aan moslims.

Islamitisering is gewoon niet goed voor Nederland en Europa. Het geloof loopt te lang achter om met deze Westerde wereld om te kunnen gaan.

en ja die kapuchonjeugt moet gewoon aangepakt worden.

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Gelukkig heb jij ALLES al meegemaakt en weet je gelukkig waar het probleem ligt. Fuck, denk eens na :lol: Ik ben opgegroeid in de Bijlmer, een stadsdeel met al meer inwoners dan jouw gemeente met 20.000 inwoners (wat je daar überhaupt naartoe wilt gaan is mij onduidelijk?).

Ja dingen veranderen nou eenmaal, we zijn zo'n verdomde bekrompen volk dat al gaat huilen omdat de kleinste veranderingen. Ik snap niet wat je er tegen hebt dat er een moskee wordt gebouwd, bij mij om de hoek zijn ze nu ook bezig, toch alleen maar fijn dat die mensen een plek hebben om met hun geloof bezig te zijn. Over die speaker zou ik me niet eens druk maken, hoe vaak ben ik zondag ochtend wel niet vloekend wakker geworden omdat zo'n kutkerk om 9 uur een tering herrie moet maken 8) Daar hoor je niemand over en dat geluid gaat veel harder en veel verder _0/

Je zegt alsof die meiden alleen maar lastig worden gevallen door buitenlanders, het klopt dat er genoeg allochtone criminelen zijn maar is dit echt aan hun geloof te denken? Ik betwijfel het.

Hier ga ik niet eens op in :lol:

Radicale gelovigen zijn allemaal verschrikkelijk, waarom nu constant de moslims in de spotlight worden getieft is ook onredelijk. Er zijn in NL voldoende radicalen van de kerk met bizarre meningen en visies die vaak NIET onderdoen voor de islamitische radicalen. Het zijn natuurlijk uitersten maar het gebeurd niet alleen onder de Islam ;)

Iedereen zit met Pasen leuk en gezellig naar de Paus te kijken maar wat voor dingen die man soms kan zeggen mbt homo's, anticonceptie en dergelijke schieten mij ook duidelijk in het verkeerde keelgaat.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Precies, loop maar weg. Is Wilders ook goed in als het effe niet lukt :lol:.

Anyway, zoals Sostic ook al zei, radicalisering heb je overal. Toevallig ging Fitna over de islam, maar je kan een identiek filmpje maken waarom het christendom/jodendom aanzet tot haat, en een enorm geweldadig verleden heeft.
    Al met al is de film alleen haatzaaierij.

standpuntje pvv:"

:lol:

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Er zit wel een kern van waarheid in die quote's. Nederland begint zijn gezicht te verliezen aan het "ver-moslimiseren" van de maatschappij. Steeds meer gebedshuizen schieten de grond uit. We zijn hier in Nederland! Laten we dat ook zo houden! Ik hoef niet van die spuuglelijke gebouwen aan de horizon te zien.
    Dan mag je Nederlanders bekrompen vinden, maar mensen willen hun kinderen laten opgroeien met hun eigen cultuur. De Nederlandse cultuur. Steeds meer wordt er aangepast aan moslimcultuur hier in nederland. Het zou andersom moeten! Zei kiezen ervoor hier in dit land te blijven en hun kinderen hier te laten opgroeien. (uitzonderingen buiten gelaten)

Zet het in een andere context. Nederlanders verhuizen massaal naar China en zodra de jaren verstrijken drukken wij ons geloof zover door dat er overal Hollandse winkels/kerken/geloofshuizen en bouwstijlen verschijnen.
    De Chinese cultuur komt te leiden hieronder. Nederlanders zijn namelijk lompe boeren vergeleken met dit volk.

Wat zouden ze daar denken? (ongeacht of de situatie daar nu beter of slechter is)

Just my 2 cents. Ik vind dat we elkaars geloof moeten respecteren. Maar ik vind ook dat je een cultuur niet moet mixen met elkaar. Straks mogen we elkaar niet meer 3x zoenen omdat dat aanstootgevend zou zijn voor moslims.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zo grappig dat jullie de bouw van een moskee al gelijk doortrekken naar een traditionele handeling van ons (3x zoenen). Ik zie het verband namelijk totaal niet?

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja want die Nederlandse gemeenschappen die zich in Australie/Canada/Verenigde Staten bevinden zijn ook zo goed geïntegreerd... Dit valt alleen minder op, omdat het cultuurverschil kleiner is...

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben nou eenmaal gekozen voor de zeer westerse instelling dat er vrijheid van geloof mag zijn. Dit houd ook in dat er ruimtes mogen zijn waar dit geuit kan worden. Dit past ook binnen de vrijheids van menings uiting

Wat ons bij een volgend punt kan brengen.

Wilders schreeuwd moord en brand als het hier op aankomt. Zijn film ondanks dat het een zeer radicale en provocerende achterliggende gedachte heeft, valt hier binnen en hier iets tegen doen mag niet want dan toornen we aan de vrijheid van meningsuiting.

Bijzonder hypocriet want als er geluid uit de islam wereld komt welke niet past binnen Wilders zijn visie is het radicaal en moeten we het met hand en tand bestrijden. Dan geld vrijheid van meningsuiting oppeens niet meer.

Maar als de paus taal uitslaat waarvan ik kots neigingen krijg, of de roomskatholieke kerk dingen doet waarmee ze de woede van de internationale gemeenschap over zich heen afroepen hoor je Wilders nergens.

Ik ben het pertinent niet met hem eens, maar als hij is niet met een zeer discrimerende en imo rasistische inslag zou schreeuwen (het gaat hem immers alleen maar om de islam) zou ik hier een stuk minder problemen mee hebben

10. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Goed lezen... Meneer Wilders heeft met deel 1 de gevaren laten zien en zal met deel 2 ook met oplossingen komen zegt hij;)

WTF?! Waarom vergelijkt je Wilders met Hithler?:confused:

Uit de E.U. Stappen moet idd niet. Ook al zou ze debiel zijn om Turkije toe te laten in de E.U. We hebben nu al jarenlang te veel geld betaalt aan de arme landen in Europe:'-( En het grote leger van Turkije vind ik geen voordeel. Want je kan nooit op ze vertouwen ook al zetten ze hun handtekening.

Dat vind ik zelf zou stom dat ze moskee's gaan bouwen in Nederland. Bij mij gaat er in de gemeente ook zo'n moskee gebouwd worden:'-(:mad: Er was al een moskee in de gemeente maar nu gaan ze nieuwe bouwen:'-(:mad: Vind dat het niet kan. Die bouwkunst past niet in NL.

En niet alleen meiden worden lastiggevallen door moslims maar ook jongen. En daar ben ik zelf al wel eens slachtoffer van geworden:{ Ik heb dan ect iets van: daar gaat mijn belastingsgeld naartoe. Om lekker lastiggevallen te worden:mad:

Wij hebben idd gekozen voor vrijheid van geloof. En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar de westerse geloven zijn niet in strijd met de regels en de Islam wel:mad: En bovendien vind ik als je ergens voor gekozen hebt dat je later kan kiezen om het terug te draaien.

Heb zelf vooral een hekel aan Nederlandse regering dat ze Nederland aanpassen aan de Islamitische cultuur, moet juist andersom zijn!. Bij ons op school mag je als jongen bijvoorbeeld geen pet op doen. Maar meisjes mogen wel een hoofddoekje. Of bijvoorbeeld je mag geen bivakmuts op doen. Maar moslims mogen wel een burka. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Ik vind dat ik nu echt gediscrimineerd word in eigen land!:mad:

En vind het belachelijk dat buitenlanders kunnen stemmen. Kunnen ze igg gewoon de Nederlandse samenleving veranderen in een Islamtische samenleving!:'-(

Om nog ontopic te blijven:

Ik ben heel blij dat Fitna 2 komt. En zal hem dan ook gelijk bekijken als hij te zien is:) Heb er in ieder geval goede verwachtingen van. En vind het een goede zet van Wilders.

Hoop echt wel dat hij op tv wordt uitgezonden! Niet dat ik hem anders niet kan zien, maar vind dat het gewoon stom dat er alleen maar linkse programma's op tv komen. Vind dat er op tv zowel links als rechts op tv moet komen.

En eigenlijk zou er natuurlijk een apart topic moeten komen van Fitna 2. I.p.v. alles hier te bespreken.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Uhm, lijkt mij normaal. Een petje of een bivakmuts op een school hoort over het algemeen gewoon niet. Een hoofddoekje is iets heel anders, dat hoort bij hun geloof. Je gaat me niet zeggen dat je bij jou geloof een bivakmuts op moet hebben of wel ?

Ik hou me sowieso niet bezig met alles hier om heen. Alleen weet ik dat de grootste oorzaak van al die hangjongeren ( En dan vooral de meeste Marokkanen ) wordt veroorzaakt door een slechte opvoeding. Dat merk ik gewoon hier om me heen, buitenlandse ouders gaan heel anders om met hun kinderen dan Nederlanders. Die kinderen gaan naar school en hangen daarna de hele dag op straat, gaan naar huis om te eten en gaan weer buiten hangen. En dat al vanaf vroege leeftijd, ze worden bevriend met dezelfde soort mensen en voor je het weet zijn de meeste thug life gangsters die zich baas vinden en denken dat ze Tupac zijn.

Al heeft dit eigenlijk weinig te maken met dit topic. Wilders kan me gestolen worden, media geil mannetje.

12. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind gewoon dat Nederland zich niet aan de Islam moet aanpassen. Dit is Nederland! Zij mogen heel blij dat ze hier mogen wonen! En als ze het er niet mee eens zijn rotten ze maar op naar hun eigen vaderland.

Vind btw dat de wet voor geen enkel geloof aangepast moet worden. Als je iemand vermoord hebt kun je gewoon zeggen ''hoort bij mijn geloof'' lijkt het wel in Nederland.

Maar ja gelukkig dat het nog een beetje vrijheid van meningsuiting is in Nederland:) Als de Regering niet goed optreed (wat denk dus gebeurd als Wilders geen premier word) is er over een tijdje geen vrijheid van meningsuiting meer in Nederland:'-(

13. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij hem eerder verglijkt met Hitler. :+ Anyway, zie je het verband echt niet? extreem rechts? allebei hebben ze een probleem met een bepaalde bevolkingsgroep. :)

? licht eens toe? waarom zou je Turkije niet kunnen vertrouwen? heeft Turkije niet meegevochten in Korea tegen het communisme in de jaren 50? (en trouwens ook één van de 3 grote partijen samen met USA en GB) Heeft Turkije geen troepen in afghanistan? Heeft Turkije geen troepen in Somalië? Vind het toch knap dom van de verinigde staten om hun kerkoppen in Noord-oost Turkije te stationeren als tegenreactie op de Cubacrisis (of andersom). Kan me zo 1,2,3 niet herinderen dat Turkije ooit de NAVO/het westen in de rug heeft gestoken.

Is dat echt de werkelijke reden waarom je het niet wilt? ik betwijfel het ten zeerste. :lol:

[sarcasme]Dat is idd een groot probleem. een erg sterke en onderbouwde statement. wat zien ze toch in het lastigvallen van ons?[/sarcasme]

Tegen zo een hevige dosis aan generalisme kan ik niet op een andere manier reageren. sorry. :):

Waarop baseer je dit? licht eens toe. in welk opzicht heeft de islam lak aan de nederlandse wetgeving?

nee absoluut, helemaal met je eens. ze zouden niet mogen stemmen. alleen nederlanders hebben de benodigde capaciteit om in te zien wat goed is voor dit land en wat niet. ze mogen wel de klussjes opknappen die wij niet willen doen (mist ze überhaupt een baan krijgen). integenstelling tot gelovigen van andere religies mogen zij ook geen gebedshuizen. En stemmen? ben je helemaal gek. |:-

Na een tijdrovende analyse ben ik eindelijk iets zinnigs tegengekomen in je post ;), namelijk

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Voor de eerste keer dat ik het eens met je eens ben ;)

15. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Je merkt wel duidelijk verschil tussen mensen die in steden wonen en in dorpen. :)

16. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Daarnaast is het Christendom ook al veel te ver in Nederlandse wetten doorgevoerd. Kijk naar abortus, euthanasie en homoseksualiteit.

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    preeccieess! wat loopt iedereen weer lekker te mekkeren van : terug naar eigen land enzo! :confused: Alsof nederland zich compleet aanpast in het buitenland. Probeer ook eens niet zo te generaliseren want er zijn genoeg moslims waar niets mee aan de hand is..

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens. Ik vind het best als ze die moskee's maar zoveel mogelijk aanpassen aan de westerse bouwstijl.

mijn visie: Die mensen zijn hier komen wonen, wij vinden dat goed. Maar pas je dan wel aan de Nederlandse cultuur aan. Ik ben trots op onze vrije levenswijze, waarin veel kan en mag (of moet ik zeggen kon en mocht?). Ik denk dat religies dit tegenwerken.

Ik vind ook dat de regering dat tuig aan moet pakken. Je kan niet alles gaan bewaken en over alles toezicht gaan houden. Er moet gewoon iets fundamenteel anders gebeuren.

19. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar doelde ik ook op. Hij zorgt er maar voor dat hij eindelijk eens met een oplossing komt zoals hij beweert. Hij loopt al 2 jaar te schreeuwen.

Hoezo is het debiel om Turkije toe te laten bij de E.U.? Verklaar u nader... Ik zie meer voordelen dan nadelen. Maar zoals ik al zij er moet wel degelijk wat veranderen nog in Turkije (m.b.t. de Koerden, mensenrechten, corruptie etc.)

Verder helpt Turkije het westen bijna altijd zoals al eerder vermeld werd.

En die bouwkunst dat is puur subjectief. Ik vind wat variatie juist wel mooi. Er zijn ook genoeg oerlelijke moderne gebouwen die niet bij de omgeving passen.

Vind je een hindoeïstische of boeddhistische tempel wel kunnen?

Ik ben het met je eens dat de Nederlandse overheid zich te hard aanpast. We missen een leider met daadkracht. Dat geklungel van de huidige overheid schiet bij veel Nederlanders in het verkeerde keelgat.

Overigens is de vergelijking die je trekt totaal onterecht. Een hoofddoek dragen is toch wel even iets anders dan een moord plegen. Een moord is iemand anders beroven van het leven, terwijl een hoofddoek dragen hooguit een beetje vervelend voor anderen kan zijn.

Hoezo? Ik dacht dat mensen in de stad altijd toleranter waren en mensen uit de dorpen meer gesloten. Zelf kom ik uit de achterhoek waar genoeg extreem rechtse gasten te vinden zijn. In de buurt waar ik woon alleen al zijn er genoeg mensen die niks van "die buitenlanders" moeten hebben. Ik vind het zelf een beetje kortzichtig.

Verder is er hier in het dorp ook een asielzoekerscentrum dus lopen er genoeg buitenlanders rond. En ook ik studeer in de grote stad :)

Het is toch vrij, dan mag je toch zelf je religie kiezen.

Het is duidelijk dat die knuffel aanpak van de overheid niet werkt. Ze moeten gewoon strenger optreden.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik hoorde dat Turkije Rasmussen niet wilde goedkeuren als nieuwe NAVO-baas, omdat hij een tijd terug vrijheid van meningsuiting belangrijk vond (de Deense Cartoonrel), wist ik dat Turkije er nog lang niet klaar voor was. In de EU moet een bepaalde band zijn tussen de landen die verder gaat dan alleen aan elkaar grenzen. Normen en Waarden enzo.

Ik respecteer deze religies ook, maar mijn mening over religies is dat ze vrijheid beperken. En ik vind vrijheid een groot goed, dat andere mensen dat niet vinden kan ook.

Deel Deze Pagina