[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het antwoord weet je toch wel: 42 8)

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    maakt toch niet uit wat je net gelezen hebt , als je maar weet waar je handdoek is

3. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Terry Pratchett is echt geweldig met zijn Discworld.
    Ik lig geregeld helemaal slap tijdens het lezen van sommige van zijn boeken.

En om nog ff on topic te blijven, Harry Potter vond ik elk boek minder worden. Deel 1 t/m 5 waren nog wel prima, maar daarna vind ik ze niet best..

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Shit, ik heb alleen de film gezien, maar dat was echt zo briljant. Heel die film was overigens briljant. Ga ook maar eens de boeken lezen denk ik...

5. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond voor het eerst met deeltje 1 beginnen... Engelse versie :)
    Mijn ouders hebben destijds deel 1 t/m 4 Nederlandstalig gekocht om mijn broertje wat meer aan het lezen te krijgen. Mijn moeder en ik raakten verslaafd en mijn broertje leest nog steeds niet veel. Hij is nooit verder komen dan boek 4.
    Na deel 1 t/m 4 in het Nederlands te hebben gelezen (2 keer) kwam deel 5 uit in het Engels. Meteen gekocht en mijn moeder later de Nederlandse versie. Zelfde met deel 6 en 7.
    Dus: 1 t/m 7 (eerdere delen, meerdere keren) in het Nederlands gelezen. 5 t/m 7 in het Engels.
    En een paar weken geleden Tales of Beedle the bard gekocht en gister uitgelezen (weinig gelezen de laatste tijd...). Toen ook meteen philosopher's stone gekocht en daar vanavond dus maar mee beginnen :)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

:'-( die film was kut,... kutter.. .kutst

Het is niet voor niks dat deze film pas uitkwam nadat douglas overleden was, hij was nog lang niet tevreden met het script en in deze vorm had hij hem nooit laten verschijnen.

De humor gaat bijna volledig verloren en ze sjezen in 90 minutendoor door thhgttg heen en vinden het dan ook nog nodig om NIEUWE dingen toe te voegen terwijl ze maar een fractie van de boeken behandeld hebben! WTF...

breek me de bek niet open over die film , elke keer als iemand over die film begint kun je als je heel goed luistert douglas horen tollen in z'n urn

Mag ik trouwens even helemaal off-topic gaan en iedereen die thhgttg leuk vond ook aanraden alles van The Dirk Gently serie (en dan met name "the long dark teatime of the soul") the meaning of liff (is geen typefout) , the deeper meaning of liff en last chance to see te gaan lezen :D

edit:// misschien toch 1 aardig dingetje zeggen over de film, de voice-over van stephen fry als de stem van the guide was goed en allan rickman als marvin was ook best te pruimen

edit2:// en als je dan toch die boeken koopt kan "The Salmon of doubt" er ook nog wel bij , ook als is dat geen compleet boek.

Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  7. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
  8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zoveel geld, en dan zoiets stoms doen... =( Past wel bij zijn personage! :+
    WB releases final Half-Blood Prince HD trailer!

NEW POSTERS: As promised, Yahoo has released new Half-Blood Prince posters as well! Thanks BlogHogwarts.com!

It's here! Warner Brothers has officially released the final trailer for Harry Potter and the Half-Blood Prince. Coming in at 2 minutes and 20 seconds, here is plenty of new footage available: Katie Bell being tortured, the Sectumsempra battle, Draco on the Astronomy Tower, as well as Snape uttering the cold words, "It's over." Download links:

WINDOWS HD: Small | Medium | Large

WINDOWS STANDARD: Large | Medium | Small

FLASH: Small | Large

QUICKTIME HD (best version to watch): Large | Medium | Small

QUICKTIME STANDARD: Large | Kinda Large | Medium | Small

IPOD: Click Here

film 7 spoilertje
    Original cast will be used in Epilogue filming​

Taking a break from all the trailer news, MTV Movies Blog today reported that the Epilogue for Harry Potter and the Deathly Hallows will be filmed and that the current cast will be used.

"'We will shoot it,' producer David Heyman confirmed for MTV News. Rowling wrote a flash-forward ending to 'The Deathly Hallows' that shows where the characters end up as they grow older. Heyman also indicated that the original Hogwarts actors would be filling those roles for the sequence, rather than being replaced by older lookalikes."

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  10. Kremx

Kremx Koen

Leuk Bevonden:
    0
    Man die film wordt echt zo vet!!_O_

Kan niet wachten!!
    17 July is nog best ver weg:'-(

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nu zelf ook gekeken, en ik moet deze 2 heren boven mij gelijk geven. _O_

Het is fucking awesome!

12. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vond alleen al de sfeer enorm tof. Kreeg kippenvel :cool:

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb de trailer gestreamd naar mijn 360 voor extra awesomeness. :cool:
    Groter/beter beeld + beter geluid.

Het is heel erg vet, maar je gaat het natuurlijk gelijk vergelijken met hoe je het je eigenlijk had voorgesteld. :+
    Dat korte stukje waar je ziet dat Harry tegen Sneep vecht vond ik niet chaotisch genoeg. Het was alleen 1 vs 1, en voor de rest zag je niks.
    Ik stelde me altijd nog een hoop rondvliegende spreuken voor. Mensen die rondrennen. Chaos.

De kast zag er bij mij anders uit. :+

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856

Zo, dat is even een hele andere Narcissa Malfidus dan ik in mijn gedachten had. :eek:

15. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch op het moment dat Sneep en de rest op de vlucht zijn? Volgens mij klopt dat wel zo. Sneep en de rest vluchten en Sneep loopt wat achter op de rest. Harry rent em achterna en gaat 1 tegen 1 een duel met hem aan. Sneep is natuurlijk veel sterker en "verslaat" Harry met speels gemak en verlaat als laatste het schoolterrein om zo te verdwijnselen. De duels in het kasteel en op het terrein zijn dan al even voorbij.
    Tenminste, zo herinner ik het me.

16. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    bij mij ook. had iets totaal anders in men hoofd. zolang ze maar een overtuigende rol kan neerzetten.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mja, ik heb soms nogal de neiging om de aanwijzingen van schrijvers te negeren en mijn eigen scene te creƫren. :+

Dus het kan best zijn dat de duels in en rond het kasteel al voorbij zijn (tijdje geleden dat ik boek 6 heb gelezen), maar ik heb dan gewoon even mijn eigen chaos gemaakt.
    Dat is het fijne van boeken; iedereen zijn ervaring verschilt. Juist om dit soort redenen.

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Die trailer is erg tof. Hermelien die boos is en Ron slaat :cool:. De droogheid van Sneep. Geweldig. Kan niet wachten! :D

19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat stukje met die vervloekte ketting was precies zo in mijn eigen fantasie. En die 1 on 1 met sneep ook :D.

Maar wat doet die brug iedere keer in die trailers? Hebben ze zeker zelf bedacht? Droebel heeft het met die minister wel over een ingestorte brug aan het begin van het boek als ik het mij goed kan herinneren O-).

Ach zolang ze maar geen dramatische veranderingen in het verhaal gaan toepassen zal ik wel gaan genieten van de film :cool: Alleen spijtig dat ik bijna ieder detail uit het boek onthoud en wil terugzien in de film :emo: Daarom vind ik qua verhaal de verfilming van deel 5 ook tegenvallen. Zat mijzelf helemaal op te vreten in die bioscoop toentertijd.

20. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Lijkt mij dat die brug te maken heeft met het begin inderdaad. Die brug zag je ook in een trailer inzakken dacht ik.

Wel heerlijk om zo nu mee te praten over alles van HP. :cool:

Laatst bewerkt: 18 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina