1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Vind je? Ik leg eerder een verband tussen die rare gedachten van mensen hier en hun intelligentie...
    75% hier weet echt niet waar hij het over heeft, is net uit de luiers of praat anderen na.

Het is bijna lachwekkend, net zo als Wilders simpelweg een farce is.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Moet je eens in zo'n wijk gaan wonen. Dan praat je wel anders.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat voor een wijk bedoel je dan?

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dus het probleem ligt niet bij de Islam maar bij de probleemwijken. Zitten volgens mij ook genoeg sjonnie's en harry's tussen (net als mohammeds en achmeds). Ik vind het zo makkelijk om een religie de schuld te geven. Tuurlijk heeft de Islam veel tekortkomingen en ouderwetse wetten, net zoals het chirstendom en vele andere geloven. Er staan in de Koran ook genoeg wetten die nuttig zijn in de maatschappij (Moslims zijn volgens mij verplicht om een percentage van hun inkomen aan de armen te geven).

5. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Die ophef ging vooral over ROJ TV, een koerdische TV zender die de PKK motiveert om door te gaan met hun tereur op onschuldige burgers. De zender is dan ook bijna overal verboden. Denemarken is één van de weinige uitzonderingen. Maar toch, i get your point. :D

Klopt. 1 veertigste van het inkomen moet aan armen worden gegeven.

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wat vinden jullie dan van gemeenten als staphorst? Daar lopen vrouwen ook in klederdracht. Is dat veel anders als een burka?

7. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Achterstandwijken.
    Ik heb nooit gezegd dat het probleem aan de Islam ligt. Wel een deel. Ander deel ligt bij het slappe optreden van politie en politici. Die moeten raddraaiers aanpakken. Nu krijgen ze een berisping en lopen daarna weer vrij rond. Een straf is om van te leren, maar dit is een lachertje. Men moet weer bang worden voor de politie zodat je het wel uit je hoofd laat om met ze in aanraking te komen.

Ik heb niks tegen zulke gemeenten. Ik vind het alleen gevaarlijk als ze hun ideeën aan andere gaan opdringen. (Abortus, Euthenasie en homoseksualiteit). Fijn als jij iets geloofd, maar laat een ander ook vrij om zijn ding te doen zonder hem daarvoor te veroordelen.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat gaat dus niet mijn beste, wat de één beschouwd als zijnde een middel om zijn geloofsovertuiging persoonlijk uit te dragen,zal een andere onvermijdelijk gaan beschouwen als een dwang vanuit dat geloof zelf,en dit ervaren als een provocatie vanuit zijn standpunt gezien....

Laat iederéén wat geloof betreft voor zichzelf beslissen wat regeltjes volgen betreft qua geloofsovertuiging,en zich daarbij vooral niet gaan storen over wat anderen op dit gebied voor zichzelf beslissen....

Als iederéén voor zijn eigen deur keert, blijft de héle straat gelijk proper....:+ :b:

9. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Als men vervolgens ongevraagd een foetus door de brievenbussen van Nederlandse huishoudens bezorgd vind ik toch wel dat ze standpunten opdringen aan andere mensen.

10. GomoRra

GomoRra Guest

Loop ik weg, ik zeg dat ik niet ga discussiëren over moslims.

En No Way dat ik me ga aanpassen aan die moslim cultuur, ik leef in Nederland dus ik pas me niet aan..
    Als hun willen dat ik mezelf aanpassen dan loop ik gewoon met een boog om ze heen.
    Voorbeeld: Handschudden mag met 1 hand geen idee welke. Die andere hand is volgens hun onrein en daar veeg je je kont mee af onder een kraan na een bezoek aan de toilet..

Ik vind het best dat ze hier komen, als het maar niet teveel is.. Want 1 miljoen allochtonen in Nederland is al veel! van de 16 miljoen mensen in totaal!
    En de islam verwacht dat wij ons aanpassen aan hun, maar het is juist andersom ofnie?

11. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het toch knap hoe je zo makkelijk generaliseerd. Ga er eens wat dieper op in. Noem eens voorbeelden. :)

12. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het grappige is wel dat moslims hier een moskee kunnen bouwen.. moet je daar eens proberen :+ Wat vaak wordt gezegd is dat wij ons niet moeten aanpassen aan moslims, omdat moslims dat ook niet aan ons doen wanneer wij in hun landen komen. Wel, iemand moet het voorbeeld geven.. en als je dan toch de schijn wilt hooghouden dat je een ontwikkeld en een beschaafd land bent, heb je daar eigenlijk wel een bepaalde verplichting tegenover staan.

Door te stellen dat je je niet wilt aanpassen aan 'die moslimcultuur', stel je eigenlijk in een bepaald opzicht dat je jezelf beter/hoogwaardiger acht dan die vreemde cultuur. Aanpassing t.o.v. iets dat beter is, is namelijk niet meer dan logisch eigenlijk in veel opzichten. Denk je dat wij zoveel beter zijn? Dat het christendom zoveel beter is? Heb geen idee of jijzelf gelooft, maar zo ja.. dan ben je in principe weinig beter dan die moslims waar jij zo negatief over denkt. Het christendom en de islam doen elkaar niet bijzonder veel, het enige verschil is dat de aantrekkingskracht van de islam op gelovigen vaak heviger is dan dat dat het geval is bij christenen.

Ander puntje van kritiek is dat 1.000.000 moslims op bijna 17.000.000 inwoners zo uit mijn hoofd tegen de 3% aanzit. Dit is niks. Jij bekijkt het absoluut, terwijl relatief wellicht beter op z'n plaats zou zijn.

Denk overigens niet dat ik al die ontwikkelingen leuk vind, maar enige nuance kan geen kwaad. Wie het trouwens had over dat Wilders de Koran met Mein Kampf vergeleek.. de mensen die Wilders aanklaagden vergeleken hem met Hitler en andere nazi-types. Is in beginsel dezelfde vergelijking. Is Wilders strafbaar, dan de mensen die hem willen aanklagen ook. Leuk tv-fragment hierover is te vinden op youtube.. joost zwagerman bij DWDD.

13. GomoRra

GomoRra Guest

De jongere generatie is minder zover ik weet. Die oudere generatie of vanaf 20 jaar heeft zo zijn dingen..

Alleen de jongere generatie veroorzaakt gewoon problemen.. ik zeg niet dat ze het allemaal zijn...
    Je hoeft maar 1 ding te zeggen en je komt vaak niet meer van ze af. Ze vervelen zich en gaan dan dingen vernielen of ruzie zoeken of zoeken naar problemen, maar dat is algemeen bekend..
    Ook is de criminaliteit onder allochtonen gewoon erg hoog.

14. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Hier in het dorp (40.000 inwoners) waar ik woon staat er ook 1. Allemaal leuk en aardig, maar dat gebed omroepen of wat ze ook doen daar erger ik me wel aan.

15. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Kerk luidt toch ook zondag 9:45 de klokken?

16. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Reden dat hij zich eraan stoort is omdat het iets islamitisch is en niet 'iets van hier'. Went vanzelf. Enige wat ik raar vind is dat er een moskee staat in een plaats met slechts 40.000 inwoners. In mijn omgeving (omgeving enschede) is er geen enkele moskee bij mijn weten.. zelfs niet in enschede met 150.000 inwoners.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Doen ze omroepen bij die moskee? Hier doen ze dat niet, hoor :eek:

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als het ene irritant is, wil dat nog niet zeggen dat het andere niet ook irritant kan zijn :+

Hier staat er ook 1 btw (30.000)

Maar er staan ook 753 kerken ofzo, dus die ene kleine moskee zit me niet bepaald in de weg ofzo.

19. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Hij staat ook niet in de weg hoor en mag ook lekker blijven staan, maar dat omroepen vind ik hier niet passen. Kerken zijn we allemaal mee opgegroeid en dat hoort bij onze cultuur. Die cultuur zie ik op straat liever zo blijven, ik vind het andere er niet bij passen al mag iedereen geloven wat ze willen.

20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het hier ook niet passen. Eensch!

Maar ja wie ben ik.. Ik vind kerken hier al niet eens passen 8)

Deel Deze Pagina