[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bij de sloop natuurlijk :thumbs:

2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Hij moet nog wel kunnen rijden 8)

3. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    zal 2000 worden, 1.8T 225 pk Quattro ;)

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Succes met je premie :+

5. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    kan je daar wel halen hoor op de sloop.

6. GomoRra

GomoRra Guest

Ik vind het model erg mooi. Het liefst heb ik een sportback alleen die is in alle opzichten weer duurder. Dat is meestal die audi die je inhaald op de snelweg:p
    Moet je maar is opletten een A3 sportback of een A4.

Maar weet jij een model dat bij de tijd is, goedkoper is en sneller?

Ik heb nu een Seat Ibiza 1.6 model 93-00. Maar ik wil een model dat meer bij de tijd is :p

Ik heb gezegt vanaf 2002? Dat model is gewoon 2002 tot 2009. Dus de goedkoopste is waarschijnlijk uit 2002 en ze zijn er al bijna vanaf 10k
    en de BMW 1 serie komt ookal richting budget :p

Ik doe een Duale HBO opleiding dus ik moet dit jaar beginnen met 5 maanden werken en ik krijg gewoon betaald, dus betalen kan ik haar zeker.

7. JeePee

JeePee Guest

Ik ken zat auto's die goedkoper en sneller zijn (zoals ik al eerder zei: ik kon met mijn wagentje een Audi A3 1.8 Turbo de eerste 50 meter of iets verder voorblijven. Pas toen zijn turbo erin sprong haalde hij me terug, maar op een circuit boek ik 'm eruit) alleen waarom wil je zo graag ééntje die bij de tijd is? 15 Jaar terug reden er al zat auto's met airco, stuurbekrachtiging, ABS, de hele mikmak. Auto's zijn alleen ronder en zuiniger geworden sindsdien, terwijl in mijn mening een auto pas echt vet is, als hij vierkant is en brult. De vetste Ferrari is de F40, de mooiste Mercedes is de 190E 2.5 liter en de dikste Peugeot nog altijd de 205 T16. Er komt de laatste jaren alleen maar dezelfde rommel op de markt als je het mij vraagt. Die nieuwe Ford Focus RS... die is dik, eindelijk weer een auto die niet voor energielabel A gaat, maar dan houdt het lijstje alweer op voor mij...

Pak gewoon een oud moordmachientje :cool: Beetje onderhoud, maar dán rijd je pas leuk!

8. GomoRra

GomoRra Guest

Maar waarom zou je een snelle auto kopen als je niet op het circuit rijdt?
    Ik woon zegmaar in een drukke omgeving zonder goede landwegen enzo dus planken zit er iedegeval niet in :p

Verder vind ik gewoon zaken auto's erg mooi. Ik wil het liefst een auto die normaal een lease bak zou zijn. Denk aan Audi A3, Seat Ibiza, VW Golf/Polo, Alfa 147, Fiat Stilo, Seat Leon, BMW1 dus de wat jongere auto's. ( en geen Franse auto's)

Lager dan een 1.6 ben ik sowieso niet van plan om te kopen :p Dat trekt meestal voor geen meter bij de opgenoemde auto's van mij.

9. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    maakt niet uit:) ik rook niet dus compenseer het goed:+

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Eerste auto?

11. GomoRra

GomoRra Guest

Wat bedoel je?

Als ik een nieuwe zou kopen dan wordt het mijn 2e.

Die ik nu heb trap ik lekker af. Zo snel mogelijk optrekken, doorhalen in de toeren maar dan wel 60 rijden in zijn 5 xD, om het bezine verbruik te compenseren :p

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Lol, je spreekt jezelf lekker tegen.

Maar als het je 2e auto is, begrijp je toch wel dat een snelle auto niet alleen voor het circuit is? Ik zou echt voor een pittige Leon kijken als ik jou was. Mooier design ook ;).

13. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0

dus jij rijdt een snellere A3 bom vol electronica eruit? dat wil ik wel is zien:+

ford: 200 km/h
    8,5 s

A3: 220 km/h
    8,0 s

volgens statistieken red je het al niet:+

14. GomoRra

GomoRra Guest

ow op die manier..

Neej ik bedoel eerste auto met gebruiks auto. Ik zou nooit met een auto op een circuit gaan racen als dat mijn enige auto is. Dus als ik een 2e auto zou hebben dan zou ik misschien wel op circuit gaan racen, als het een goede is tenminste.

Als ik een A3 zou kopen ga ik echt niet racen op een circuit :p Het is geen race auto :p

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Topsnelheid zegt vrij weinig over Circuit-prestaties ;)

16. JeePee

JeePee Guest

Nahh die autoweek statistieken kloppen niet helemaal. Sowieso heb ik al 230 op de teller gehaald en ik heb geen afwijking van 30 per uur ;) Auto kon nog harder, maar ik vond het te link om op zo'n smal weggetje met een naar zijn eigen baan zoekende, als een gek trillende auto te rijden. Daarnaast is mijn auto lichter en stijver dan een A3, dus remmen en bochten gaan beter. En die electronica maakt geen drol uit. Traction control is mijn rechter voet, ABS mijn linker ;) M'n handen fungeren zo nu en dan als ESP ;)

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Daarom is zonder stuurbekrachtiging rijden imo ook veel leuker dan met, je voelt en beleeft meer. Veel directer en minder slap ofzo.

Ik rij nu zo'n 3-400km per week in mijn Swiftje en autorijden blijft heerlijk. :D Rij alleen niet zo zuinig, meestal zo'n 1 op 12-13.

18. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou betekenen dat als ik een 225 pk TT heb die volgens autoweek 244kmh gaat maar iets harder gaat dan jou 130 pk fiesta? dat zou bizar zijn hoor:+

19. JeePee

JeePee Guest

Wat heeft PK nou met top te maken? Vertandingsverhouding van bak en diff zijn nog altijd belangrijker ;) Mijn 5 is gewoon lang, en daar komt bij dat ik een hoog toerig Zetec blokkie heb die dus laat in de 5 op zijn maximum koppel zit. Waarschijnlijk is bij jou die 244 in de toerenbegrenzer, daar waar je met een extra versnelling nog wel harder had gekund en die van mij geen fut meer heeft. Je moet trouwens ook niet vergeten dat luchtweerstand kwadratisch toeneemt, en je dus, om op zo'n snelheid 20 km/h sneller te gaan ontzettend veel PK's meer nodig hebt. En jij geloofd eerder autoweek.nl met een mooi afgeronde 200km/h dan mij eigen bevindingen? Ik ging toch echt 230 op de teller hoor, met extra fut en toeren nog binnen bereik ;)

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    een lange 5de geeft nochtans niet altijd een grotere topsnelheid mijn beste aangezien de krukas dan trager draait dan de wielen en dit vermogensverlies met zich meegeeft....een 1 op 1 versnellingsbak in de hoogste versnelling geeft een hoger resultaat kwa kilometersnelheid en een navenant verbruik ook uiteraard ....

En 230 mijn beste......

En welke cylinderinhoud heeft Uw motor...en het bouwjaar van de wagen???

Laatst bewerkt: 17 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina