[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Een langere 5 geeft ALTIJD een hogere topsnelheid dan een kortere, mits er genoeg vermogen beschikbaar is om tegen de begrenzer op te trekken.

    Onzin en heeft niks met top te maken. Al zou je vermogensverlies hebben, dan kan het altijd nog zijn dat je toch nog genoeg vermogen over hebt om richting de begrenzer te trekken.

    Deze zin is mij iets te Belgisch sven... hier kom ik niet uit. Ik zeg trouwens nergens dat ik een prise-direct heb, of een nog hogere verhouding.

    Ja mijn beste?

    1800cc, 16 kleppen (DOHC), multipoint injectie, '95.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2009
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En heeft Uw 1800 genoeg vermogen wat dat betreft...

    Niet dus gezien het aantal pk en de daarbij behorende koppelwaarde....

    Iedereen blijft maar gebiologeerd door die toerentalbegrenzer...
    Voor je instapt moet je eigenlijk gaan kijken op welk toerental je auto het meeste koppel op de schaal brengt....
    En eens dat toerental is bereikt hoor je op te schakelen naar een hogere versnelling teneinde wéér zo snel mogelijk bij dat ideale hoogste waardekoppel te komen....

    Al die toeren die je erover trekt zijn volkomen nutteloos aangezien je motor niet méér kracht mee genereerd ,alléén meer verbruik en lawaai....

    Dat is nochtans nodig om de topsnelheid te behalen met een motor die graag in het hoge toerentalgebied werkt....
    Iedere versnelling die kleiner is dan 1 remt de motorkracht hoe dan ook af aangezien de kracht van de motor en zijn slijtage wordt getemperd tenv gunste van het verbruik.alleen diesels ontsnappen min of meer aan deze wet gezien hun hoger motorkoppel....

    Trouwens hoeveel Nm bedraagd jouw koppel....


    Zozo, hieronder in de link de officiële cijfers wat betreft dat machientje van jou....

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=38423#a_engine
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Oke... jij wint. Mijn teller liegt en jou beweringen zijn waar.

    :emo:

    Tuurlijk. In de begrenzer in de 5 geeft je maximum snelheid aan. Als je in de 5 de begrenzer niet kan halen heeft de rijweerstand het motorvermogen overwonnen.

    Echt totaal onwaar wat je hier schrijft. Het ideale schakelpunt verschilt per versnelling per toerental. Tevens is er kans dat je na je piek meer koppel hebt dan ervoor, waardoor je hem beter door kan trekken, omdat je dan in de volgende versnelling dichter bij je piek zit en de motor niet even dood valt. Maar zoals ik al zei: ideaal schakelen is gebeurt in elke versnelling bij een ander toerental.

    Nogmaals maakt het geen zak uit of en hoeveel vermogen je verliest. Als je maar genoeg overhoudt ;)

    160 Nm ongeveer maar die piek zegt weinig. Ervoor en erna ligt de kromme nog steeds vrij hoog.

    En je hebt de verkeerde info ;) Ik heb geen RS 1800 uit '92. Ik heb een xr2i 16v uit bj '94-'95.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2009
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Je hoeft je stekels niet op te zetten mijn beste,doe maar gewoon normaal....


    Totaal niet op de hoogte wat motorrendement betreft zo te lezen....

    En gebiologeerd door die toerentalbegrenzer....
    Kortom ,jij hebt nog véél te leren wat autorijden op zich betreft....

    Sorry voor mijn opmerking ,maar snél rijden betekend niet telkens het randje van je toerentalbegrenzer op te zoeken ,het betekend eerder het maximaal nuttig vermogen uit je auto te halen zonder hem nodeloos te hoog in de toeren te jagen....

    En daar ben jij dus duidelijk niet op de hoogte van....

    En wat je Newtonmeters betreft.....162 Nm op 4500 toeren...Daar is jouw hoogste krachtwaarde die je uit je motor krijgt,en tevens hét ijkpunt om hogerop te schakelen....

    Doe me een lol gast,probeer het eens.....

    Dit is de info die jij me gaf.....

    De Xr 2i is in produktie nochtans gestopt in 1993......

    http://www.fiestaturbo.com/articles/history/

    Dacht jij soms dat men élk jaar een nieuwe en meer opgedreven variant uitbracht....

    De jouwe is er één uit deze generatie aangezien het aantal Nm meters die je opgeeft vergelijkbaar is....:+:b:
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2009
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Doe me een lol gast, en verdiep je eens ietsjes meer in autotechniek of rijtechnieken. Het juiste schakelpunt bepalen is ietsjes meer dan het toerental van je maximum koppel. Hoofdstuk 8: Power, Gearing and Traction van het boek 'The Competition Car - Data Logging Manual' legt het je haarfijn uit hoe je dit op meerdere manieren kan doen ;) Schakelen gebeurd in de racerij ook vaak op snelheid, en niet op toerental, simpelweg omdat het toerental per versnelling verschilt, voor de zoveelste keer.

    En om jezelf maar te quoten:

    En daar ben jij dus duidelijk niet op de hoogte van...

    Oh boy. Ga alsjeblieft niet in op mensen die IETS meer er vanaf weten dan 10 minuutjes googlen. Mijn model is gemaakt in 94-95, ookwel bekend als de MK3.5 en die is anders dan het model 89-94: de MK3. Van buitenaf kan je het verschil zien aan het tankdopje, waar bij de MK3.5 een klepje voor zit en bij de MK3 niet.

    Maja, ga nou maar eens pitten. Morgen met 140km/h in een kart zitten dus wil wel enigsinds concentratie kunnen opbrengen :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2009
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dacht je dat je het gaat winnen met je grote bek ,nee toch mijn beste.....

    In drie posten 3 verschillende versies aanhalen...Ja mijn beste jeepeeke,héél erg geloofwaardig....

    Maar onder ons gezegd én gezwegen,welke paddo's gebruik jij zoal om zo een hoge snelheid te halen....

    Wij bij Mazda europe wachten Uw antwoord in dankbaarheid af aangezien wij hier eerst wagens moeten ontwerpen die minimaal 260 pk onder de voet moeten hebben om harder te kunnen gaan dan U in Uw fiëstake met zijn 130 armzalige pk'kes voor elkaar krijgt....Nochtans hebben wij nét zo goed inzage in wat fordmotoren kunnen presteren mijn beste...
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Grote bek? Ik praat in dezelfde toon terug mijn beste ;)

    Erm, nee... Om het maar ff duidelijk voor je te maken, ik heb een 1800cc, 16 kleppen, multipoint injectie, xr2i 16v MK3.5 uit modeljaar 94-95 en bj 95. Niks geen verschillende versies...

    Volgens mij ben ik hier vooralsnog in discussie met iemand die hier langdurig beweerde dat massa van een voorwerp invloed had op zijn valsnelheid right? Dat geeft gelijk je inzicht en geloofwaardigheid aan ;) Die TT van Emo-Kid gaat met 225 pk 244km/h. Dus jullie doen iets goed fout bij Mazda mijn beste ;) Daarnaast staat op youtube een heel mooi filmpje van een standaard Fiesta 1.6 xr2i met 105 pk die hem doortrekt tot 210 op de teller. En ja, mijn 200cc ookwel 30pk extra trekt hem net nog ff verder door ;)

    Edit:// Zonet even gekeken naar GPS snelheid, en ik rijd bij 3000rpm 95km/h. Bij 3500rpm 115 en dus natuurlijk 135 bij 4000rpm. Maximum kopppel in de 5 haal ik bij 155km/h. Begrenzer slaat pas iets voor de 7000rpm in, dus dat is bij 255km/h. Nu zal ik dat niet halen, omdat mijn motor daar het fut niet voor heeft, maar 230 bij 6375rpm is echt wel haalbaar na enige tijd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2009
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Natuurlijk 130 pk en 162 Nm koppel,én een topsnelheid van 198 km...

    Daarover gaat het...

    Tja ,en dan ,ik ben hier in discutie met een virtual gamer racefanaatje die zijn wensen voor werkelijkheid neemt....

    Haha, zo bereken jij je uiteindelijke final speed ...natuurlijk gast.....blijf vooral dromen wat dat betreft....

    Zelfs pure racebolides zoals de posche gt3 van 415 pk en een Nm van 405 bereiken hun topsnelheid nog geeneens op hun maximaal bereikbaar toerentalgebied....

    Zij blijven ten eerste er enkele honderden omwentelingen onder wat dat betreft....Ten tweede zijn zij er perfect voor gemaakt,en ten derde hun eindoverbrenging ligt hoger dan wat de jouwe betreft,en lijden zij daardoor minder vermogensverlies,en toch halen zijn hun topsnelheid niet op hun maximaal toerental....

    Dus wou jij hierbij zeggen dat die ingenieurs van porsche ook hun werk niet kennen gezien het beschikbaar aantal pk's en motorkoppel en zij er maar in slagen om maar 80 km méér per uur uit hun beschikbaar motorvermogen weten te persen....

    En jij en je je fiestake gaat daar tegenover in....Blijven dromen gast....
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2009
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ik studeer autotechniek, ben vrijwillig werkzaam in een rally team en loop stage bij een hoogwaardig composietbedrijf die dagelijks te maken heeft met GT2's en Formule 3's. Ik weet dat je jezelf vrij wijs vindt en dat je denkt dat je met een kind aan het discussieren bent, maar de werkelijkheid is net zoals jou visie op deze zinloze discussie toch echt ff anders.

    Mijn maximale top heuveltje af of met een dikke mee wind ja. Niks mis mee.

    Als ze daar perfect voor gemaakt waren hadden ze dat vleugeltje wel achterwegen gelaten hè ;)

    Je weet hoe je luchtweerstand berekend? En dat je om 412 km/h te gaan in een veyron 1001 pk nodig hebt en om 425 km/h te gaan je 1350 pk tot je beschikking moet hebben? En dat ik vanmiddag met 32 pk een snelheid van 140 km/h heb gehaald? Die obsessie van jou dat pk's onnoemelijk verbonden staan met top slaan alleen op onzin. Volgens Mazda zou mijn kart nooit 140 kunnen, want daar zou hij minstens 50 pk voor nodig hebben gehad!

    Wist je ook dat veel auto's een kilometer teller hebben en dat je daar dingen op kan aflezen? Zoals snelheid enzo. Jij zit hier op lucht te discussieren zonder ook maar iets meer dan 0,0 te weten wat mijn auto kan, terwijl ik het zelf tot een gevaarlijk hoge hartslag aan toe in de praktijk heb meegemaakt. En kijk eens even wat een 103 pk sterke 1600cc variant doet wanneer je het gas enige tijd open laat staan.

    http://www.youtube.com/watch?v=4OWX_v9DCcw

    Allejezus, zullen ze bij Mazda denken. 210 op de teller met 103 pk? Daar hebben wij minstens 180 pk voor nodig! En nee inderdaad, het is echt een droom dat mijn auto dat haalt, met dezelfde aerodynamica, 200cc, 8 kleppen en 28 pk meer ;)

    Edit:// Nog een 1.6je. De RS turbo dit keer. Net zoveel PK's als mijn wagentje:

    http://www.youtube.com/watch?v=nKXermGgmJs&feature=related Oi oi oi 240? Ja Sven.. 240 ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2009
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ma gast ,ik ben écht met een kind aan het discussiëren.....

    Hoe oud ben jij eigenlijk...19 ...20 tuurlijk jochie...ervaring zat zeker.....
    Ja hoor, ik probeer je ernstig te nemen....alléén belet je mij gezien je posts dit toch wel...

    Een steil heuveltje plus een dikke mistralwind in je rug zul je bedoelen zeker....

    Ik heb de specs hier neergezet wat jouw autootje waard is en je negeert het volkomen....

    Wat mij betreft ,flikker op mijnheer de wijsneus....

    Je bent een hopeloos geval wéét je...
    Aan jou ga ik écht geen woorden meer vuilmaken....

    Dus met mijn vriendelijke groeten...sjaloom mijn beste,en dit jaar als beginbasis de zuidflank van de mount everest nemen om je hoogste topsnelheid ooit te kunnen breken aangezien die immers steil genoeg is...._0/_0/
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Mijn geposte youtube filmpjes niet gezien? Een 103pk die hem naar 210 trekt en een 133pk die hem naar de 240 gooit ;)

    Maar wel leuk dat je over ervaring begint ;) Ik heb nu ongeveer 2000 kilometer ervaring in een xr2i 16v. Jij?
     
  13. GomoRra

    GomoRra Guest

    Whahah wat een discussie, wanneer komt iemand patsen met een 'echte auto' :p
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Svennies, je zit heel erg op het randje van het toelaatbare en komt enorm betweterig en arrogant over.. Zullen we deze wellus nietus discussie maar achterwege laten en dit onderwerp afsluiten?

    Danku
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Zozo,ik geef de desbetreffende member de correcte informatie wat zijn auto betreft...

    Vervolgens komt hij aanzetten met you tube filmpjes....
    Dat is zijn goed recht,maar zijn die wagens in die filmpjes niet "opgekitteld" mijn beste....Heel zeker van wel.....

    En dan kunnen we niet meer spreken alsof het over een seriemodel gaat....

    Officieel gezien haalt zijn auto niet de 200km grens...

    Bekijk de link die ik hierover gepost heb en trek Uw eigen conclusie....

    En dat is het laatste dat ik hierover zeg.....

    Ik werk zélf bij een autofrabikant mijn beste,en rijdt méér dan genoeg met de snellere varianten zoals de 3 mps, de 6 mps,,de rx 8 als de cx7 om te weten wat een auto qua kracht moet hebben om bepaalde snelheden te halen....

    En dat is alvast méér dan 130 pk en 162 newtonmeter.....

    Tenzij hij tot het uiterste is opgevoerd,maar dan kan je niet meer vergelijken aangezien het dan qua kracht en vermogen niet meer om dezelfde wagen gaat,maar eerder om een vliegende bom....
    Met Vriendelijke groeten Modje....:b:
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Nee sorry, dat was van een 1800 RS. Niet van mijn xr2i. Al verschillen ze niet heel veel.

    Oke.. deze opmerking slaat toch wel alles haha :9 'Zeer zeker van wel'. Haha nu weet ik waarom Mazda's zoveel PK's nodig hebben voor topsnelheid. Svennies werkt er!

    Lieve schat, die bakken zijn 100% standaard. Zit niet eens een openlucht filter op.

    Klopt. Daarom dacht Ford ook: hé, laten we er een teller inzetten die tot de 250 gaat, want dat is coooool.

    Geen idee waar je het lef en arrogantie vandaan haalt om zo tegen iemand met meer verstand over de in het middelpunt van discussie staande auto in te gaan. Daarnaast blijkt uit eerdere discussies met/van jou dat je weinig weet over natuurkundige formules en de achterliggende werking van motoren en de rest van de aandrijflijn niet helemaal begrijpt. Helemaal niet erg natuurlijk, maar wel oliedom om met weinig verstand van zaken plus een roze bril mét plank voor het hoofd tegen een ervaringsdeskundige in te gaan ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2009
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    :emo::emo::emo:
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hardleers?
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Wie.......,wat ga jij nu doen,mij een ban geven desondanks je zélf zegt dat ik de grenzen van een discutie benader,maar tezelfdertijd ook aangeeft dat ik ze niet overschreden heb,en dat ik jou bijkomende informatie geef wat dat betreft...mijn vraag,vriendje van of niet...

    Het blijkt dan zijn aanvallen op mij je moeiteloos passeren ,daar waar 3 smiley's van mij uit al voldoende zijn om je terug in het gareel te brengen...

    Keep Up the good work mijn beste modje...

    ohh ,dat is dus een indicatie wat jou betreft...

    Wel mijn beste,mijn snelheidsmeter gaat tot 240 ....

    En toch gaat hij maar 200.... que...mét 143 pk én 360 Nm...
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Sorry, maar waar val ik je aan? Ik breng geen verzoeken richting jou om vriendelijk 'op te flikkeren' volgens mij.

    Dieseltje dus. Die gaan ook zo ontzettend lekker hoog in de toeren hè ;) Maar je hebt gelijk. Jou teller gaat 40 te ver door dus dan zal de mijne dat ook wel doen. Dat ik gezien en gevoelt heb dat mijn auto hem door trok tot de 210 en dat ik daarna moest 'back off'-en omdat hij teveel naar zijn eigen spoor aan het zoeken was en de wagen te hard trilde ligt natuurlijk aan de afwijking in mijn ogen of aan mijn teller die op 40 km/h te hard staat ingesteld.

    Dat je met 50pk al net zo snel kan als jou max.snelheid doet er verder ook niet toe :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina