Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Aanvechten bij de rechter? :lol:. Dat gaat meer kosten dan het oplevert. Besides, als ze je zo behandelen, wil je er dan nog wel werken? Zijn zat andere baantjes denk ik zo.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is dat :confused:

Ik en mijn collega hebben na >2 jaar nog steeds geen nieuw contract gekregen.
    Het laatste jaar contract is alweer > 3 jaar geleden.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dat is lullig, dan kunnen ze je er morgen gewoon uitgooien zonder extra kosten..
    Zou er toch effe achteraan gaan dan.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Het is al opgelost hoor :) Tnx anyway :)

5. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb je waarschijnlijk een contract voor onbepaalde tijd .
    Je mag 2 x een jaarcontract krijgen (of half jaar), de 3e is voor onbepaalde tijd.

Laatst bewerkt: 4 apr 2009
  6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Precies, in je CAO staat het volgens mij ook. Je zorgt voor het onderhoud van de winkel o.i.d.
    Dat jou baas vervolgens zo reageert is natuurlijk niet de bedoeling.

Werkweigering is DE reden dat je ontslagen kan worden in supermarkten 8)
    Anders geven ze je gewoon 2 uur in de week totdat je het zelf zat wordt.

Volgens mij is het wettelijk geregeld (ook i.v.m. het UWV) dat je een halfjaar na het aflopen van je vorige contract automatisch voor een onbepaalde tijd in dienst bent.
    Dit is in het geval van geen wederzijdse communicatie tussen werkgever en werknemer over het contract.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je krijgt eerst toch een contract van een half jaar, daarna één van een jaar en daarna één van onbepaalde tijd.

8. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ligt eraan, je kan ook 2 keer een jaar krijgen of 2 keer een half jaar. Maar de 3e moet onbepaalde tijd zijn.

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Lijkt me niet meer zo verstandig om proberen bij TNT te werken. Wat ik heb begrepen is dat er dikke problemen zijn....of er gaat 15% van de lonen omlaag daar, of er zullen ontslagen vallen. Heeft lijkt mij dus zeer weinig zin om daar proberen te gaan werken....

10. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

In de vakanties werk ik altijd bij mijn pa op het berdrijf, daar help ik voornamelijk met magazijn-werk en schoonmaken, maar er zitten ook leuke dingen tussen zoals wat dingen verplaatsen met heftruck enzo}:]:D
    dat verdient bijna 6 euro per uur en ik ben 14:D

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Juist nu moet je solliciteren als parttimer bij TNT, ze willen de oudere (lees duurdere) full timers er uit werken door er goedkopere en jongere (lees minder bijdehand) mensen neer te zetten.

12. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn na 3 maanden op een callcenter gewerkt te hebben had ik het vandaag helemaal gehad. Ik vertelde tegen mijn teamleider dat ik wou stoppen met werken, verteld ze me doodleuk dat ze me opeens promotie wil geven en dat ik dan andere mensen moet gaan coachen/motiveren. Hmmmz dus als ik het goed begrijp wil je dat iemand die het werk helemaal niet meer leuk vind andere mensen gaat motiveren? Ik heb gezegd dat ik erover na zal denken, maar ik ga liever ff iets anders doen.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Het probleem is alleen dat ik parttime zal werken. Nu werk ik 40 uur per week, dan zal het 15 uur worden. Qua inkomen kan ik het nooit redden. Ik zou dus naast TNT dan een ander baantje moeten vinden....en de vraag is of dat wel gaat lukken.

Ik heb net gekeken op de TNT site, en daar staat dat je kan soliciteren naar een postbezorge functie...dat is het enige wat ik zie waar je niet echt een hoge opleiding voor hoeft te hebben. De andere mogelijkheden zijn voor studenten en starters.

Als postbezorger bij TNT Post werk je parttime in de ochtend en/of de middag. Je bezorgt de post tussen 10 uur ’s ochtends en 5 uur ’s middags. Welke werktijden het precies zijn hangt van de specifieke vacature af.

Postbezorgers worden ingezet van dinsdag tot en met zaterdag. In overleg met je leidinggevende bepaal je jouw werkdagen. Die dagen werk je zo’n 2 tot 3 uur en deel je zelf, binnen de afgesproken bezorgtijden, je tijd in. Je krijgt een contract van maximaal 15 uur.

Je krijgt een contract voor een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Zijn er mensen die dit gedaan hebben of doen? Zo ja...wat doe je qua werk er naast nog om rond te komen? Want opzich lijkt mij dit absoluut wel wat, maar ik moet echt meer dan 15 uur werken.

14. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik werk nog steeds bij de Albert Heijn als vakkenvuller. Omdat ik volgend jaar een half jaar wil gaan werken moet ik dus meer gaan werken. Hier heb ik het al met de supermarkt manager over gehad en hij ziet wel mogelijkheden voor mij om veel meer te werken daar. Nu moet ik het dus alleen nog hebben over mijn loon dan.

Ook kreeg ik vorige week zaterdag te horen van de teamleider en iemand die daar net onder staan dat ik en een aantal van mijn collega's een stuk meer bevoegdheden gaan krijgen. Dit omdat ik en een paar van mijn collega's met kop en schouders boven de andere vakkenvullers uitsteken op de afdeling. Zoiets is toch altijd leuk om te horen en hopelijk zal dat ook zo zijn invloed hebben op mijn loon. Alleen betwijfel ik dat aangezien het toch de Albert Heijn blijft.:+

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb dit ook gevonden....

http://www.dhl-global-mail.nl/WerkenbijDHLGLOBALMAIL/Postbezorgers/default.aspx

DHL GLOBALMAIL / SELEKTMAIL bezorgt twee maal per week post en u deelt zelf uw tijd in. U kunt kiezen voor bezorging van dinsdag of vrijdag. Of voor allebei natuurlijk.

Als ik deze twee zou kunenn combineren, dat zou ideaal zijn. En dat lijkt me ook wel wat.
    Ik denk dat ik zoiets gewoon bij een 'mogelijk' kennismakingsgesprek zou moeten voorstellen.
    Dat ik zeg maar in iets ernaast doe, en of het met die tijden te regelen is.

Laatst bewerkt: 19 apr 2009
  16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik contact opnemen met TNT en misschien een gesprek vragen. Uit mijn ervaring zijn ze heel erg flexibel met tijden. Ik denk dat je ook wel meer als 15 uur mag gaan werken. Maar dat zou je even moeten navragen.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies man, ik zal ze morgen bellen. Want als ik dit er nu steeds bij laat zitten, elke dag naar Carglass gaan, thuiskomen en dan weer gamen en weet ik veel wat (maw, niks eraan om iets anders te vinden) schieten we ook niet veel op ;)

18. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ik zou vragen om een zaterdag contract, die betaald beter dan een bezorgcontract.
    Mijn broertje werkt 10-15uur bij de post en de rest van zijn tijd in een restaurant. Bij de post werkt die meestal op dinsdag, woensdag en donderdag en af en toe maandag.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook een ochtend krant er bij kunnen gaan bezorgen. Dan ga je sochtends vroeg je ochtendkrant bezorgen, en daarna ga je bij TNT werken.

Maar dan moet je natuurlijk wel enorm vroeg je bed uit.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Als je een half jaar gaat werken is er toch wel wat met meer uitdaging te vinden dan de AH? Ik ben ook veel te lang bij de AH blijven werken en er zijn echt een stuk leukere en beter betaalde baantjes voor fulltimers. Zou zeker nog even rond kijken!

Deel Deze Pagina