Relatie+gamen gaat niet samen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 20 apr 2009.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    95% van de vrouwen heeft volgensmij ook echt een hekel aan gamen/ mannen die gamen. Om die reden zeg ik ook nooit dat ik game tegen een vrouw. Al heb ik 5 dates gehad, ik zeg niet dat ik in mijn vrije tijd regelmatig game. En dat hou ik ook zo, ik ben er echt niet trots op dat ik het leuk vind om achter onze doos te zitten.

Voor mij is een vrouw ook wel een écht goed punt om van je xbox af te komen. Wanneer je andere leuke dingen kan doen met je vriendin of bijna vriendin vergeet ik de xbox al snel.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    En zij had helemaal geen hobby's waar wat tijd in ging zitten?

3. Spartan B028

Spartan B028 Kamerikaan

Leuk Bevonden:
    0
    batsen of gamen

DECIDE!!!!

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    gaan we nu van alles wat niet met gamen samengaat een thread openen?

5. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel, is 't nu uit door jou gamegedrag?
    Sorry, maar dat is wel een beetje triest hoor. Er zijn zoveel dingen naast het gamen, waaronder je sociale leven waar je vriendin toebehoort (toebehoorde)

Gamen moet geen standaard opvulling van je dag zijn (vind ik), maar gewoon ter ontspanning en dan maximaal twee uurtjes oid (tuurlijk zijn er dagen waarop je dit overschrijd zoals op brakke zondagen, etc).

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    3.5 uur per dag veel :eek:?

Nou ja, andere mensen kijken dan TV, maar aangezien je dan 50% van je tijd reclame zit te kijken weet ik het wel. :cool:

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik wil net zeggen. Ik game ook veel. Meestal per dag ook wel zo'n 2 á 4 uur. Who cares? Ik heb vrienden en ik ga naar school en dat gaat ook redelijk. Ik werk ook nog is. Ik ga dan alleen zelden uit, dus dat scheelt nog wat. Lastig iets dit.

Als je een fanatieke sporter bent, zeuren ze helemaal niet. Als je gamed dan weer wel.

8. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je ook wel gelijk in. Maar sommige mensen brengen complete dagen achter de TV door, ik denk dat dat minder gezond is dan een hele dag op de sportschool rondhangen.
    Dat was meer m'n punt eingelijk :+

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Heb hetzelfde probleem een beetje gehad 2 jaar geleden inmiddels.
    Je moet goed beseffen waar je prioriteiten liggen, ook al betekent dat afkicken van je verslaving (ja, ik noem het een verslaving, ook voor jou.)

Ik was op dat moment zwaar WoW-verslaafd (5-6 dagen per week raiden), daarbij een vriendin en ook proberen de vrienden niet te verwarlozen kan niet echt goed..
    Uiteindelijk het gamen aan de kant geschoven en een stuk rustiger aan gaan doen. Sociale leven bloeide weer op en de relatie duurde nog 1,5 jaar vanaf toen.

Bedenk goed of je haar wil laten schieten voor het gamen. Als je bij elkaar hoort (in the non-gay way), vind je wel een oplossing.

10. Valentiney

Valentiney LE Collector

Leuk Bevonden:
    0
    Naja ik woon nu 4,5 jaar samen met mijn vrouw. Ze wist in het begin ook niet wat haar overkwam ik ben een RTS's dus moet je nagaan een leuk gevecht incl alles erop en eraan kan soms wel tot 5 uur duren. dus daar zat ik dan achter mijn comp vrouw stront chago ik klote en schuldig net als jij. Ik compromie gemaakt. Ik heb een spel computer gekocht.

Vervolg komt later want ik ga nu eerst eten koken heb honger

11. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Geen last van die zeurende vrouwen zoals jullie haha, wij gamen altijd samen. Forza, GTA iv noem het maar op en we spelen het.

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Vind ik beetje ver gaan. Het is niet het eerste wat ik tegen een vrouw zeg maar ik schaam me er niet voor dat ik game. Als zij me dan niet wil, jammer dan ik hou wel tijd voor een meisje vrij maar ga echt niet gamen ervoor opgeven omdat ze me anders niet wil

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Oh, ik verplaats hem even naar ASEL; serieus onderwerp als deze komt daar beter tot zijn recht. :)

14. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Ach gamen en een relatie gaat prima heb er totaal geen problemen mee. zie haar regelmatig tot vaak, weekend is stappen of sporten voor beide, doordeweeks is werken en elkaar 's avonds zien, als het 23:00 uur is geweest of ze slaapt bij mij of ze gaat naar huis maar dan maak ik ff tijd vrij voor de gamen, als ik er zin in heb mijn verslaving is niet zo hoog.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Dat vind ik echt overdreven man, en dat onderschat je echt. Ik schaam me echt niet voor m'n hobby ofzo. Ok, het is niet het eerste wat ik zou zeggen, maar gamen is echt wel maatschappelijk geaccepteerd hoor. Ik zat laatst met een chick te praten en die begon toen over Spore en Gamerush 8).

16. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Kan makkelijk, je moet gewoon niet met een zeikwijf een relatie hebben.

17. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    en als je het maar niet doet terwijl zij er met een lang gezicht bij zit.

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Veel dames gamen wel, echt niet onderschatten, en sommige vinden het leuk dat de man een hobby heeft en niet om haar continu gaan hangen! en Komop zeg welke meid vind guitar hero nou niet vet :cool:

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kut om te horen man! Maar het is imo niet perse het gamen zelf maar gewoon een verschil van interesses wat tot de breuk heeft geleid.

Daarnaast zijn er idd vrouwen die verwachten dat je alle 'losse' tijd met hun doorbrengt. Iaw samen eten en dan samen doelloos voor de tv zappen (Idols, Dancing with the Stars etc) met een zak chips en om 22.30 naar bed. Als je dan zelf een passie/hobby hebt kan het erg lastig worden, helemaal als de dame in kwestie niks met je hobby kan.

Mijn situatie als voorbeeld:

Ik ben nu 3 jaar bij mijn vrouw en sinds een paar maanden getrouwd. Ik barst van de hobbies: piano spelen, gitaar spelen, fitnessen, anime kijken en op nr 1 gamen. Iaw ik MOET wel veel tijd voor mezelf hebben (werk daarnaast full time en mijn zoon is de helft van de week bij mij) anders red ik de hobbies niet. Mijn vrouw doet haar ding, ik doe mijn ding en als we wat samen willen doen spreken we dat af. Dat klinkt misschien heftig maar valt wel mee omdat we een aantal hobbies samen hebben.

We fitnessen samen en kijken alle anime samen (praktisch elke avond wel een anime en vaak ook films). Verder vindt ze gamen leuk en spelen we samen op het moment Fable 2.

Echter omdat ze niet altijd zin heeft om te gamen en soms ook wil tv kijken ed, heb ik boven mijn eigen gamehok met consoles en een plasma.

Moraal van het verhaal: als je een passie hebt voor iets gaat een relatie alleen werken als A je vriendin niet van het type 'gaan we niet elke avond samen GTST kijken' is en B) ze je passie minimaal begrijpt en serieus neemt.

Daarnaast is het uiteraard wel logisch dat je zo nu en dan moet inleveren, helemaal als je samenwoont. Zondagochtend zit ik eerst gezellig drie uur aan het ontbijt bijv met lekker eten echter toen ik vrijgezel was vond ik zondagoctend HET moment om lekker te gamen. Maar dat relaties zo werken weet iedereen toch? En als de relatie goed zit krijg je er genoeg voor terug :)

Nog twee voorbeelden:

1) Vorige vriendin moest letterlijk over d'r nek toen ze mij GRAW zag spelen. Dan weet je dat het niet goed gaat

2) Op de releasedag van Gears 2 een dag vrij genomen. Werd voor gek verklaard door collega's maar 1 vrouwelijke collega vond het super! ' Wat gaaf dat je dat zo leuk vindt dat je er een dag voor inplant'

3,5 uur per is overigens wel redelijk veel, helemaal icm een ft-job. Maar ik neem aan dat dat niet voor alle dagen gold toen je een relatie had?

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Als je op date gaat neem ik aan dat je met een leuke meid gaat? Of het moet een stomme weddenschap ofzo zijn. Nee ik wil het niet verpesten door te zeggen dat ik game. Misschien doe ik er een beetje moeilijk over maar ik denk dat je al snel als een verslaafde over komt als je het er regelmatig over hebt. Nee ik speel liever op save en hou er liever een vriendin aan over.

In mijn ogen kan ook niets zo mooi zijn als liefde en vrouwen..

EDIT: Niet helemaal waar wat ik zeg. Ik heb het wel ooit iemand verteld toen ze vroeg wat ik aan het doen was. "Kung Fu Panda aan het spelen" antwoorde ik. Dat vond ze dan wel weer leuk. Maar met al die shooters moet je ook niet echt aankomen.

Laatst bewerkt: 20 apr 2009

Deel Deze Pagina