Relatie+gamen gaat niet samen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 20 apr 2009.

1. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    daar wou ik het ook ff over hebben.
    jij gamed 3 a 3,5 p/dag..
    heb je ook wel eens uitgerekend hoeveel uur zij besteed aan tv kijken?

vind zelf dat je een goede keuze hebt gemaakt!
    ik woon nu 2jr samen met mijn vriendin. en mijn game-gedrag komt meer in de buurt van ca. 4uur p/dag.
    mn vriendin vind het prima. heb een 2e tv gekocht en een groot tv meubel waar ze allebij opstaan.
    zij kijkt die flut-soaps en series en ik speel games. (met headset)

mischien een tip voor een volgende relatie, gelijk in het begin vertellen dat je veel games speeld, en dat je daar graag tijd voor vrij maakt.

maak je niet te druk er lopen nog genoeg prima vrouwen rond.
    cheers!

Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  2. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet lullig doen hoor, maar een meisje (laat staan je vriendin) moet accepteren wat jij leuk vindt en wat jou hobby's zijn toch. Als ze dat niet wil accepteren verdient ze jou gewoon niet. Het is jou leven mate!

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Is dat dat programma van Eddy Zoey?

Want dan drukken ze je inderdaad weg, maar 2 dingen daarover.

1. De vrouwen die daar in zitten zijn heel erg zelfverzekerd, tegen het arrogante aan en willen gewoon op TV komen. Dit soort types val ik zelf helemaal niet op. Echt leuke meisjes gaan niet naar zo'n t.v. programma. Dit zijn van die domme vrouwen die alleen houden van shoppen, soaps kijken en uitgaan. Een zinnig gesprek kan je er niet mee voeren tenzij het over mode gaat

2. Ze doen net in dat programma alsof iedere hobby die een jongen heeft hij 24/7 mee bezig is.

Als ik op een date ga met een meisje en ze vraagt wat voor hobby's ik heb, zeg ik dat ik graag leuke dingen met vrienden ga doen zoals poolen, uitgaan. Dat ik spelletjes leuk vindt, zowel kaarten als bordspellen als computer spelletjes. En ook graag films kijk en muziek luister
    En dat ik 2 keer per week badminton.

Ik leg echt niet de nadruk op gamen omdat ik meer meer doe dan alleen gamen. Als zij er niet op inhaakt dat zij ook gamed als ik naar haar hobby's vraag over begint ga ik niet over gamen praten. Niet omdat ik niet graag over gamen praat maar omdat zij het toch niet interessant vindt. Zij kijkt vast graag GTST maar gaat daar ook niet uitgebreid over praten

Maar als je er liever niet over praat bij een eerste date begrijp ik dat. Ik raad je wel aan er geen geheim van te gaan maken.

Het zou zonde zijn als je een meisje echt leuk gaat vinden en dan als ze erachter komt het alsnog uitmaakt omdat ze zo bevooroordeeld is.

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zwager ondergaat eenzelfde iets. Vroeger zat hij dag en nacht RPG's te spelen, jointjes te roken en ga zo maar door. Lang leve de lol, zeg maar. Maar sinds ie met mijn zus is, zit ie 's avonds saai op de bank series en films te kijken. Alleen als ie alleen thuis is zie ik hem online. Best jammer soms, idd. Mja, hij is inmiddels ook al 30 en je moet toch op een bepaald punt in je leven afstappen van je huidige principes.

't Is dan weer niet zo dat ze er ruzie om hebben, al weet ik uit ervaring hoe chagrijnig m'n zus kan zijn als er te lang een console aanstaat. M'n zwager gamed in het weekend bijv. totaal niet, en doordeweeks alleen de uurtjes dat m'n zus nog op het werk is.

Afspraken met de vrouw over gamen zijn tegenwoordig wel een must. :p

5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben blij dat ik niet zo verslaafd ben. Ik bedoel, ik kan best een hele avond gamen, maar voor mij is het wel net zoals tv kijken iets wat ik doe als ik niks beters weet. Ik heb nog nooit iets geweigerd omdat ik per sé een spel wilde spelen, en als iemand me vraagt te stoppen om wat leuks te gaan doen zal ik dat ook (misschien na het level/potje) meteen doen.

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is gamen voor sommige vrouwen een probleem vanwege het soort hobby dat het is. Ik zou zeggen dat je drie soorten hobbies hebt:

1. Een hobby waar in je een bepaalde ontwikkeling doormaakt waarbij de gevolgen mentaal en fysiek het vlak van de hobby zelf overschreiden: fitnessen, gitaar spelen, schilderen, schrijven, etc. Je vergroot je vaardigheid binnen de hobby zelf, maar het is ook van invoed op andere eigenschappen. Voorbeeld: fitnessen: je wordt beter in fitnes (vergroten van vaardigheid zelf), je wordt sterker, je conditie wordt beter, je lichaam wordt beter veelal mooier gevonden door andere mensen, (invloed op andere eigenschappen Gitaar spelen: je wordt beter in het spelen van de gitaar (vergroten van de vaardigheid zelf) je wordt muzikaler, je leert muziek zelf beter kennen, misschien leer je ook nog muzieknoten lezen, etc. (invloed op andere eigenschappen.

Dit soort hobbies wordt op een bepaalde manier als nuttig beschouwd, mensen vinden dat dit bijdraagt aan een bepaalde zelfontwikkeling(Whatever that maybe). Zelf als ben je vrij obsesief met zo'n hobby bezig, dan wordt het toch begrepen door anderen, omdat de resultaten van je bezigheid ook zo goed zichtbaar zijn.

2. Een hobby die je eventueel met gelijk geinteresseerde kan delen: een bordspel spelen, samen een computerspel spelen, discusseren over een bepaald onderwerp, koffie drinken bij de buurvrouw, samen een film of serie bekijken, etc.

Deze hobbies worden alleen geaccepteerd als de ander dezelfde interesse deelt. Iedereen die geen interesse heeft in die hobbies kan het als onzinnig tijdverdrijf beschouwen.

3. Een hobby die puur solistisch is: single player gamen, dingen verzamelen, boeken lezen (behalve bij een nuttige inhoud van boeken, waarbij het weer een hobby in categorie 1 is), etc.

Deze hobbies zijn er alleen voor je eigen plezier en passie. De buitenwereld ziet het nut er niet van in, en kan ook nauwelijks meedelen in die hobby, tenzij ze precies dezelfde hobby hebben, maar zelfs dan lopen die hobbies nog naast elkaar.

Gamen wordt vooral beschouwd als het soort hobby 2 en 3, en niet als 1.

Beetje onzinnige verhaal, maar wat ik uiteindelijk bedoel te zeggen: je kunt niet zeggen: gamen is mijn hobby en andere mensen hebben een andere hobby en dus moeten ze het maar accepteren. Je moet ook kijken naar wat voor soort hobby het is.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Dat heb ik ook ja, maar dat zou niet betekenen dan ik mijn 360 weg zou doen. Het is een soort vermaak achter de hand. Je kunt het altijd wel ff doen als je je verveelt.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    sluit me helemaal aan Bij Tyrant.

Ik kan gerust op een vrije dag 6 uur aan 1 stuk gamen, maar als een vriend opbelt en vraagt om iets te gaan doen of ik krijg zelf visite save ik of maak ik de multiplayer sessie af en stop ik.

Ik kan ook gerust een week niet gamen als ik het druk heb en gamen niet missen. Maar als ik niets te doen heb doordeweeks na mijn werk grijp ik toch naar die 360 controller

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar aan de andere kant vind ik een game-afspraak wel 'geldig' en daar hebben mensen soms moeite mee. Als ik met 1 van mijn beste kameraden afspreek om morgenavond een paar uur Gears 2 te gaan co-oppen dan telt dat bij mij wel als een social call. Iets wat non-gamers vaak niet snappen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ja. Ik ga zo vaak bij iemand PES spelen maar meestal komen dan meer mensen en wordt het een groot toernooi. Mensen vinden het dan raar maar het is eigenlijk hetzelfde als je met ze allen een film gaat kijken.

11. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je punt nog niet helemaal. Maakt het wat uit wat voor soort hobby het is dan? Het klopt wel wat je zegt, maar IMO hoort elke hobby geaccepteerd te worden, tenzij het echt wat raars of extreems is.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Precies! Ik ben vorig jaar met 5 gasten en 4 chicks op vakantie geweest (moet je niet te vaak doen 8)), en we hadden dus PES6 met een PS2 bij ons.. En ja, als je dan 1 uur je nest uitrolt, ga je ff PES'en. Of als je 4 uur terug komt van het uitgaan, dan ga je soms PES'en lol.

Enne, we hadden ook een Wii met Wario Moves en Mario Kart, en dat vonden alle4 de chicks geweldig lol.

13. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    wist je dat de gemiddelde leeftijd van een gamer op 30 jr ligt?

14. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had niet echt een punt, het was meer een poging om te formuleren, waarom zijn vriendin zo reageert zoals ze doet.Teruglezend, heb ik het een beetje te omslachtig geformuleerd.

Veel non-gamers (wat de meeste vrouwen zijn) zien het niet allleen als een hobby, maar ook nog eens als een totaal onzinnige hobby. Een hobby zoals ik die in de door mij omschreven categorie 1 valt wordt gezien als een een vorm van zelfontplooing, maar bij drie is het alleen maar vermaak

Ik denk dat veel vrouwen dat soort zelfontplooing bij mannen belangrijk vinden. Gamen is puur vermaak en brengt geen echte ontplooing met zich mee. Het gaat het die ontplooing zelfs tegen, want de tijd die je daaraan besteed had je ook nuttiger kunnen gebruiken.

Ik bedoel: sla eens een damesblad open. Zelfontplooing, ontwikkeling. Het staat er vol mee. En dat projecteren die dames dan weer op hun vriendjes.
    Stel voor dat die dames met elkaar spreken over hun geliefdes de een zegt tegen de ander:

Kevf heeft gisteren de hele avond op zijn gitaar gespeeld

of

Kevf heeft gisteren de hele avond gegamed.

Dan is dat laatste vrijwel zeker negatief, terwijl het eerste vrijwel zeker positief bedoeld is. Goed gamen is geen prestatie waar je trots op kan zijn, althans buiten de groep die ook gamed. Goed gitaar spelen is een prestatie waarvoor ook mensen die niet gitaar spelen je kunnen bewonderen.

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Blox, ik ben het niet met je eens dat gamen geen zelfontplooing is.

Ik speel zelf ook omdat ik het leuk vind. Maar ik probeer met spellen steeds op een hogere moeilijkheidsgraad te zetten en het steeds moeilijker te maken. Vergeet ook niet dat MMORPG's ook goed voor je sociale vaardigheden zijn, ook al zijn het maar spelletjes en zie je de persoon niet in het echt. Je praat ook vaak met elkaar over ventrilo en hebt zo net zoveel contact, misschien nog wel meer als dan je met iemand zou bellen.
    Gamen is inderdaad nog niet echt ingeburgerd, vrouwen die vinden (misschien soms ook wel terecht) dat ze daardoor weinig aandacht krijgen, maar ik ben heel principieel en ga echt niet minder gamen omdat 'zij' het zo nodig zou willen. Tuurlijk zorg ik wel dat ik haar genoeg aandacht geef, maar ik ga niet mijn hele leven ervoor omgooien.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615

Oftewel, zeg altijd: Kevf heeft gisteren de hele avond Guitar Hero gespeeld.

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199

Sinds wanneer zijn shoppen, roddelen, en soap kijken dan wel zelf ontplooiing?

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of die sociale vaardigheden die je opdoet bij MMORPG's, zich niet uitsluitend beperken tot die spelwereld zelf. Dat je makkelijk kunt socializen in die spelwereld, wil niet zeggen dat je dat buiten die spelwereld ook kan. Juist niet. Omdat in die spelwereld andere regels gelden dan daar buiten en omdat je daar ook een andere identiteit aanneemt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel games speel, maar nog nooit een MMORPG heb gespeeld. (ik ken mezelf en als ik daar ooit aan begin, dan ben ik bang dat het veel te veel tijd in beslag neemt.) Dus misschien ben ik wel net als die vrouwen bevooroordeeld.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik las laatst een artikel dat mensen die guild leader zijn in MMO in het zaken leven ook goede leiders zijn.

Ze zijn toegewijde mensen. Ze hebben te maken met organisatie en leiderschap en lossen ook conflicten op tussen guild leden.

Wat betreft sociale vaardigheden heb ik twijfels.
    Ben zelf wel eens naar een meeting gegaan van mijn FPS clan waar ik destijds in zat.

de personen die via teamspeak veel zeiden en op fora en de chat tijdens het spel ook waren in het echt vrij verlegen.

Maar om terug te komen op mijn vorige post Blox:

Die hobby's die vrouwen vaak hebben zijn ook niet echt zelfontplooiing te noemen

20. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het ook niet. Maar dat zijn ook allemaal dingen waar de meeste mannen zich bij vrouwen aan ergeren. Wij zien er het nut niet van in, zoals zij niet van gamen. De meeste mannen knappen af op een vrouw die heel veel tijd besteed aan roddelen, shoppen en soap kijken; dus het is niet zo gek dat sommige vrouwen afknappen op een man die heel veel gamed.

Laatst bewerkt: 21 apr 2009

Deel Deze Pagina