Ok, dan is het dus toch zo dat het geld op die pas komt te staan en als je betaald is er geen contact met de bank?
Wat ik niet begrijp: is het dan uiteindelijk niet super makkelijk om die pas te kraken door hem te doen geloven dat hij wordt opgeladen door de bank terwijl je dat zelf doet met een slim programma? Je kunt dan gewoon betalen in de winkel zonder kans dat het fout gaat aangezien de winkelier vaak eenmaal per week zijn chiptegoed bij de bank stort. Aangezien er geen gegevens van de betaler worden meegezonden of direct worden gecontroleerd is het kraken van die pas ook nog eens "ontracebaar".
schematisch:
1. bank --> pas wordt opgewaardeerd --> winkelier haalt bedrag van je pas af voor betaling --> winkelier leegt chiptegoed via zijn bank
2. programma waarbij de pas denkt dat het de bank is --> pas wordt opgewaardeerd --> winkelier haalt bedrag van je pas af voor betaling --> winkelier leegt chiptegoed via zijn bank
Aangezien ze die ov passen binnen een dag hadden gekraakt kan ik me niet voorstellen dat die chipknips niet zijn gekraakt als het echt zo werkt als boven beschreven.
Laatst bewerkt: 25 apr 2009