[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn.
    Kickflip lukt me gewoon niet...:mad: vet kut.

Vanmiddag ff naar de skatebaan denk ik....

Edit:
    Naar de skatebaan geweest. Erg leuk. 's avonds lekker ook nog geskate.
    Ik heb ff wat op de funbox geprobeerd. Ik heb de quarter weer eens ingedropt.
    Van de quarter naar de funbox, toen een rock to fakie gedaan:) Daarna ook een rock n roll gelukt:D:D

Erg nice. Nu wil ik echt graag nog een axle-stall kunnen en een kickflip. Dan is het feest compleet.
    Heb deze week trouwens geen tijd om te skateboarden. ik zit in italie met basketball..:)

Hier nog wat inline-skaters uit dedemsvaart:

Laatst bewerkt: 6 apr 2009
  2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die inliners zijn best wel goed op zich :) Maar jullie skatepark ziet er wel lame uit :+ Die quarterpipe is best wel laag, dat is wel leuk om te beginnen op zich, die van ons is best wel hoog. Maar ik hoop dat het in de meivakantie (en daarna natuurlijk de zomervakantie) mooi weer is, dan hoop ik veel vooruitgang te kunnen boeken. Ik wil ook wel eens in de miniramp hier :D Dat lijkt me echt lachen, als je dat kan.

Hier nog wat skaters uit Schijndel:

[yt]GnJpUvw33Ik[/yt]

Best wel goed zijn die mensen op zich. Dat duurt nog wel ff bij mij :+

EDIT: En nog een erg raar filmpje van de skatebaan :+

[yt]EKoEjk0QR84[/yt]

Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha vet parkje hebben jullie daar, maar mijn parkje ruleert alles ('mijn' parkje, ligt 1 minuut van m'n huis af)

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    psssst:
    [yt]62PXRnDazEs&hl[/yt]

;)

5. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ken er niks van :p
    maargoed, dat is dus het parkje bij mij in de buurt, lekker schaduw van bomen (ook plek om te pissen dus)
    supermarkt 1 minuut verderop - awesome.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je moet [ yt] en dan die code die achter de = staat doen, en dan [/yt ] maar dan zonder de spaties tussen de haakjes.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Na de kickflip een aantal jaar te hebben ontweken als de pest ben ik toch de afgelopen 3 dagen hevig bezig geweest om het (weer) te leren, zit nu al bijna een gat in mijn schoen van het oefenen...Kickflip over 2 decks gaat met grote moeite, maar ik ben allang blij dat ik de kickflip land. Ook backside kickflip weer over de hip gedaan, iets wat in zo'n 3 jaar niet had gedaan, en tot grote verrassing gaan ze best soepel.

Verder niet erg interessant voor jullie, maar ik heb een stop van zo'n 2 jaar gehad, en daar baal ik nu ontzettend erg van. Ik ben al 21 en dan gaat het leren van die tricks gaat niet meer zo makkelijk.

Blijft trouwens zelfgemaakt spul wel heel op jullie skatebanen, want als ik het een nachtje laat staan is het de volgende dag gejat of vernield(lees in de fik gestoken)

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn de kickflip. Is me nog steeds geen 1 keer gelukt.
    Oefen hem elke dag wel een paar keer. Mn scheenbeen ligt er van open.

Heerlijk weer de afgelopen tijd. Vanavond ook maar eens weer naar de skatebaan.
    Ga ik de quarter proberen te rock to fakieen. verder ga ik denk de axlestall op de funbox oefenen.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Als skater heb je bijna altijd wel meerdere wondjes op je scheenbeen zitten :thumbs:

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Iemand nog iets gedaan de laatste dagen?

11. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    naar school geweest :+
    ik zit er wel echt aan te denken om een skateboard te kopen deze zomer, lijkt me echt heel vet.
    Maar ik zit ook te denken aan zo'n longboard en gewoon met lekker weer af en toe een beetje te cruisen langs de dijk die we hebben, lijkt me ook echt chill
    ahhhh ik weet niet wat ik moet doen 8) :9

hoe gaat het bij jou met skateboarden?

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zo vandaag weer naar de skatebaan gegweest en varial flip zitten oefenen als een gek, echt een walgelijke truuk om te doen. Moest het wel leren want ik krijg altijd een letter met dat truukje in SKATE...urgh. Verder ben ik ook een paar keer onderuit gegaan waar ik wat mooie schaafplekken aan heb overgehouden\o/

Oliebol ga gewoon voor een normaal skateboard(geen intertoys deck of longboard) want met wat goede lagers kun je net zo makkelijk cruisen, en kan je ook gewoon ander dingen oefenen behalve rijden.

Laatst bewerkt: 21 apr 2009
  13. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Idd, ben ik het mee eens.
    Qua skateboarden gaat het de laatste tijd wel lekker.
    De ramp kan ik nu indroppen (circa 2,20 m), axle-stall is al een paar keer gelukt op de funbox (steile kant), 180's gaan erg lekker...

Verder kan ik nu op de curb hier ollieen. De curb is bij ons ongeveer 2 deckjes op elkaar verticaal en dan 10 cm lager.
    Ook heb ik geollied (wtf man) van een hoger ding bij de Aldi hie in Dedemsvaart.
    Best eng, maar erg nice. Dat ding is ongeveer 70 cm.

En jij dan Dusky Demon?
    Ben wel erg benieuwd eigenlijk.

14. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst Nollie van de 3-stairs gedaan van dat parkje wat je pagina's terug ziet in filmpje, voelde goed man! Ben voor de rest beetje heelflips/kickflips aan het oefenen, maar lukt nog niet echt ^^. Wel heb ik het al voor elkaar gekregen dat mijn schoen al een gat van 2 cm in de zool heeft, en zijkant is al helemaal weggesleten. Heb mijn schoenen pas 2 maanden...

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha ik heb niet veel meer geoefend, maar ik ben ook gewoon echt rukkend kut op het moment. Het gaat nog slechter als eerst, omdat ik niet zoveel meer oefen. Maar ik geef dr in de zomervakantie pas een echte start aan. Dan ga ik gewoon hardcore naar de skatebaan (ben ik nog niet geweest) en daar ga ik gewoon net zo lang skaten totdat alles wat ik wil lukt. Ik heb drie maanden vakantie, dus daar moet een hoop in lukken :D

Maar ik zit er eerlijk gezegd ook over te denken om een longboard te kopen. Dat lijkt me echt vet :D Leuker dan hardlopen iig :+ En ik kreeg een mailtje van Downtown dat ze nieuwe spullen hebben van Santa Cruz, onder andere longboards. Alleen longboards zijn best prijzig.

Laatst bewerkt: 22 apr 2009
  16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou als ik jou was eerst maar eens gewoon leren skateboarden.
    Skateboarden is gewoon een erg moeilijke sport, dus moet je er veel tijd insteken.

Als ik jou was zou ik eerst op straat oefenen, gewoon simpelweg rijden.
    beetje ollie erbij oefenen maar probeer niet te moeilijke dingen in het begin.
    Zorg dat je de basics onder de knie hebt dus goed kunnen rijden en ollieen.

Als je naar de skatebaan gaat zou ik eerst alles leren indroppen. Dit is op het begin best eng, maar eigenlijk stelt het geen fuck voor.

Daarna kun je moeilijkere dingen proberen. Zoals stalls en kickflips of pop shovits etc.

17. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo ik wil dus maar is gaan beginnen met bmx.
    Maar weet iemand een site waar je de echte bmx kan kopen.
    Dus niet van die fakè bmx.
    ltr,

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
  19. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eey thx maar wat is het verschil tussen street bike flatlandbike cruiser bike?

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Street bike is voor street:9 Dus tricks op de straat, grinds, jumps etc.
    Dit dus:

Flatlandbike is voor die vage truukjes op de grond
    Ditte hier:

En cruiser is een bmx met grote wielen.
    Niet aan te raden btw.

Met een street-bike is het moeilijk om te flatlanden.
    Street bikes zijn sterker en zwaarder, dus meer geschikt voor het wat ruigere werk.

Flatland fietsen zijn alleen voor truuks op de grond. Niet geschikt om mee te springen etc. De fietsen zijn erg licht maar ook niet sterk.

Het ligt eraan wat je zelf het leukste lijkt. Lijkt het je leuk om te flatlanden moet je een flatland bmx kopen. Als je de straten onveilig wil maken, moet je voor een street bmx gaan.
    De meesten beginnen met street btw. Zou ik ook doen als ik jou was;)

Deel Deze Pagina