[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kon je op wachten.

Waar rook is, is vuur!

Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het is een kwestie van afwachten denk ik. Ik heb er geen goed gevoel over, maar over een paar dagen merken we het wel.. :{

3. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Na de 2de training ligt het hele veld binnen 1,5 seconden. Wordt dus een mooie kwalificatie morgen als de verhoudingen zo blijven :)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wel eens naar Alonso gekeken Kimi?!

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik ben het eigenlijk wel een beetje met Raikkonen eens, de coureur kan een kleine bijdrage leveren maar je kunt niet van hem verwachten dat ie even de auto verbetert als het niet loopt. Waar zijn al die techneuten dan voor aangenomen? Als Ross Brawn nog bij Ferrari had gezeten had ie gewoon vooraan gereden en had je niemand gehoord. Het is mooi als een coureur dat inzicht heeft, is het mooi meegenomen maar het gaat nog altijd eerst om het hard kunnen racen. Ik vind daarom dat de ontwerpers van Ferrari hebben gefaald en niet zozeer Raikkonen, wel qua racen maar niet op het technische beleid.

En ik vond in 2005 al dat Alonso minstens net zo goed was als Raikkonen, maar nu blijkt toch wel dat ie een klasse beter is. Hij heeft dan wel weer dat handige extraatje. Kan wel zijn dat Raikkonen motivatie problemen heeft, maar toen Villeneuve en Montoya dat hadden, werd er keihard gezegd dat ze niet goed genoeg waren dus dat geldt dan ook voor Raikkonen. Maar niet omdat ie een auto niet kan sneller maken, maar omdat ie geen vechtlust toont en voor mijn gevoel niet op zijn top rijdt.

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Heel mooi van Toyota vandaag! Ben benieuwd hoe licht/zwaar ze zijn maar in Q3 waren ze gewoon de beste. Ik gun ze een eerste overwinning wel, en dan wat mij betreft direct in 'Red Bull-style' een 1-2'tje. :9

Maar Vettel staat er dicht bij, dus het zal zeker niet makkelijk worden. Hamilton valt me ook ontzettend mee, normaal is hij altijd zwaar in de kwali dus hopelijk dit keer ook zodat het morgen een mooie race wordt voor hem!

Het zit in ieder geval allemaal erg dicht bij elkaar en het seizoen wordt er zo steeds mooier op. \o/

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geweldig voor Trulli, Glock and Toyota! Gun het ze echt! Ze mogen morgen van mij een 1 -2 pakken. Super dit!! \o/ Button en Barrichello staan er prima bij. Goede kwalificatie van Hamilton, héhé! \o/ Verschil met Kovalainen is wel weer groot. Alonso zit er ook weer lekker bij. De updates lijken op z'n auto goed te werken. Verschil weer te groot met Piquet. Ferrari redelijk met 2 auto's in de top 10. BMW gewoon echt slecht.

Laatst bewerkt: 25 apr 2009
  9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vettel is zwaar, Toyota licht, Ferrari verrassend zwaar en Hamilton verrassend licht.

Ik zag het in zo'n .pdf bestandje staan dus het zal zo vast op de sites komen te staan. Ik zou m'n geld nu op Vettel zetten voor de winst.

-Edit-
    Button en Barrichello zijn ook licht trouwens!

Laatst bewerkt: 25 apr 2009
  10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    01. Jarno Trulli - 648,5 kg
    02. Timo Glock - 643,0 kg
    03. Sebastian Vettel - 659,0 kg
    04. Jenson Button - 652,5 kg
    05. Lewis Hamilton - 652,5 kg
    06. Rubens Barrichello - 649,0 kg
    07. Fernando Alonso - 650,5 kg
    08. Felipe Massa - 664,5 kg
    09. Nico Rosberg - 670,6 kg
    10. Kimi Raikkonen - 671,5 kg
    11. Heikki Kovalainen - 678,5 kg
    12. Kazuki Nakajima - 680,9 kg
    13. Robert Kubica - 698,6 kg
    14. Nick Heidfeld - 696,3 kg
    15. Nelson Piquet - 677,6 kg
    16. Sebastien Buemi - 678,5 kg
    17. Giancarlo Fisichella - 652,0 kg
    18. Mark Webber - 656,0 kg
    19. Adrian Sutil - 679,0 kg
    20. Sebastien Bourdais - 667,5 kg

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom Webber zo licht is, is mij ook een raadsel. Misschien wil hij eerst op de zachte band beginnen, maar ik had 'm zelf juist helemaal volgegooid..

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Eindelijk krijgt Fisico een keer de lichtere auto, ben benieuwd of ie nu wel eens sneller in de race is dan Sutil..

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hm, Trulli is een stuk zwaarder dan ik verwacht had. Hij is niet zo veel lichter dan de rest van de top 7.
    Wel een geweldige start van het seizoen tot op heden. Brawn's die het goed doen, Toyota op pole (hopelijk ook een winst).
    En alles relatief dicht bij elkaar. Mooiere start van een seizoen kan je je haast niet wensen

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Yes yes yes, Button opnieuw!! Wat een strakke race van hem zeg, lekkere start ook gelijk! Echt super dit zeg, geweldige race van Button! \o/ Trulli ook erg lekker en tof dat hij op het podium stond. Knappe race van Hamilton ook!! Lekker fel begin van hem ook! McLaren, tenminste Hamilton en de McLaren zijn zeker een stap vooruit. Netjes van Kimi ook, eindelijk punten voor Ferrari. Massa kansloos, Kovalainen kansloos en vooral heel BMW kansloos. Alonso 1 punt, maar was een kleurloze race. De eerste stint van de race was echt geweldig!

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Zeker een mooi begin van de race. Later vond ik de race wat minder worden. Nog wel vermakelijk. Heel mooi voor Button, Trulli, Hamilton en Vettel. Vooral Hamilton heeft het super gedaan, net als Button eigenlijk. Wel verrassend dat er maar één rijder uitviel, valt heel erg mee.

Wat een dag vandaag. MotoGP, Superbikes, Formule en vanavond nog de Indycars. Superbe :)

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb de race gewoon grotendeels gemist. Wist niet dat ie vandaag weer was. :mad:
    Laatste 5 ronden gezien en wat herhalingsfragmenten. Wel mooi dat Button weer wint. Brawn GP is goed bezig.

17. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    ook gemist. Het is toch gewoon niks meer.
    Elk jaar de regels blijven veranderen...en ja hoor....nu wint er een outsider. Geweldig....=( ik vind er geen bal meer aan...
    De sport is in mijn ogen kappot gemaakt.

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Voor mij is het juist geweldig geworden. Altijd Ferrari en Mclaren maakt het ook niet spannender. BrawnGP, Toyota en RBR hebben zich beter aangepast dan Ferrari en Mclaren. Al moet gezegd worden dat Brawn/Honda al een tijdje bezig waren met ontwikkelen. Hoezo moet Massa of Hamilton steeds winnen? Toen Vettel vorig jaar won, was het ook geweldig. Ik zie het probleem niet.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel pijnlijk duidelijk geworden in hoeverre het een mechanische sport is en meer een competitie tussen het technisch personeel dan tussen de rijders.

Maar dit jaar lijkt het racen wel verbeterd te zijn en er waren een aantal momenten waar we dat vandaag ook zagen. Het was wel een aardige race met een aantal leuke gevechten. Button had ik niet als winnaar verwacht na de kwali maar hij doet het dus toch maar even! Vettel en Trulli goed en Hamilton verrassend P4.

Wel mooi voor Ferrari dat ze de eerste punten hebben gehaald. En BMW viel inderdaad zwaar tegen! Ben benieuwd naar Spanje, maar ik verwacht dat Brawn GP daar nog sterker zal zijn.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat was Olav Mol weer in zijn element vandaag, zeg. :{ Hij maakte onnoemlijk feel fouten, Button met Barrichello verwisselen, de posities van rijders met een verschil van soms 5 noemen... en dat terwijl hij PRECIES hetzelfde beeld heeft als wij kijkers, plus nog zijn kijk op delen van de baan. Vind het erg vervelend, om maar neit te spreken van zijn vreemde taalgebruik en verkeerd gebruikte spreekwoorden!
    Heb alleen geen zin naar de Belg of de BBC over te schakelen...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina