De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 17]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JoJo, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    BS hij zou 10 wedstrijden moeten krijgen die arrogante kwal. Hoop dat hij binnenkort zelf een keer het slachtoffer is die B-acteur.

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Jij past bij Josh in het rijtje qua slimme opmerkingen _0/.

3. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Soms maken mensen wel eens fouten:p

Ik heb niet gezegd dat jij dommer bent dan mij. Ik was het alleen niet eens met het feit dat ik dom word genoemd. En bedoel je niet slim of zo iets i.p.v. dom?

Ik weet op mijn beurt weer zeker dat ik het veel beter snap!:p Maar ik zei niet dat hij het met de blessure verpest heeft voor Ajax, maar dat het het ajax niet goed deed.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Prima toch :) Of ga jij nu beweren dat hij het 'per ongelijk' deed.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee hij ging bewust voor de bal, ik denk dat hij er zeer bewust van was dat hij Didulica kon raken, maar hij gaat nou eenmaal tot het randje om te scoren. Hij wou kostte wat het kost zijn fout goed maken. Terechte gele kaart, maar ik denk niet dat hij het deed om Didulica te raken.

Josh, stop nou eens. Als jij zo briljant was, en jij het spelletje beter snapt dan mij en anderen hier daag ik je uit om een keer met een goed geformuleerde post te komen met zinnige argumenten waarom jij gelijk hebt. Ik zie je alleen maar onzin uitkramen en de scheids de schuld te geven. Just my 2 cents.

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Komt volgens mij op hetzelfde neer. Ben je echt zo dom is gewoon een standaard uitspraak voor als iemand iets gewoon niet snapt en dat is bij jou simpelweg het geval.

Je denkt dat je het beter weet dan iedereen hier, maar hoe kom je daarbij? Ik snap dat je boos en teleurgesteld bent op dit moment, dat ben ik ook, maar ik kan nog heel normaal de wedstrijd beoordelen. Ajax heeft niet gelijkgespeeld door de scheids, maar door zichzelf en een enorme portie pech. Ze krijgen een strafschop mee en Schaars wordt van het veld gestuurd voor een overtreding die hooguit geel waard is. Dat Suarez dan de penalty mist is gewoon dom en de kans is groot dat ze hadden gewonnen als hij hem gewoon hard in de hoek schiet.

Maar alsjeblieft Josh, kraam niet van die onzin uit zoals je bijvoorbeeld over Didulica deed. Dan kan je achteraf zeggen dat je ook geen medisch wonder bent oid maar iedereen kan inschatten of iets echt is of nep na het zien van de herhaling.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Puur frustratie na die gemiste penalty. Hij weet dat hij te laat is maar gaat gewoon door. Had de bal nooit kunnen hebben. Beetje een gevalletje Esnaider. Geel was veels te licht. Zeker als iemand naar het ziekenhuis moet. In dat geval maakt het niet uit of het met opzet was of niet. Als je in ieder ander duel een speler zo raakt kun je ook meteen vertrekken. Zeker als Schaars voor een VEEL mindere overtreding rood krijgt is deze paars.

Ik denk wel dat het eerste gedeelte was je zegt waar is. Echter gokt hij en verliest dan nog maar je een zware overtreding.

Laatst bewerkt: 26 apr 2009
  8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Van Gaal heeft trouwens zijn uitspraak uit '95 herhaald('wij zijn de beste van Rotterdam, Eindhoven' etc). Moest dat nou weer, Louis. :mad:

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit gebeurd 10 x en 1x gaat het fout. Jammer dat het Didulica moest gebeuren misschien moet die ook maar zo ding gaan dragen zoals Cech. Het was geen opzet van Suarez en zoals ik al zei dit gebeurd 10x en 1x gaat het goed fout.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tja hij probeert te provoceren. Dat doet hij iedere wedstrijd toch. Ik weet nog dat hij na de 1e wedstrijd van het seizoen (3-0 van ADO verloren) dat het de beste wedstrijd was die ze in tijden gespeeld hadden.....

Helm had hij denk ik niet veel aan omdat hij recht in zijn gezicht geraakt werd. En als het dan 1x fout is moet er ook de juiste kaart getrokken worden.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik vraag me af zo'n helm zou helpen bij een botsing als deze. Hij kreeg de knie van Suarez vol in het gezicht en niet boven op z'n hoofd waar de helm dan zou zitten.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien nu niet nee. Maar voor in de toekomst want bij die jongen gaat het nu wel tussen de oren zitten.

Misschien wel maar de scheidrechters zijn niet constant. Kan me ook nog iets herrineren van een paar jaar geleden toen de Zeeuw zo door gleed op Stekelenburg en zo scoorde. Dat is niet de fout eigenlijk van de spelers meer van de scheids.

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Bovendien zal hij niet elke keer precies vol in zijn gezicht geraakt worden, maar als hij doorgaat zal hij vast nog wel eens lelijk op de zijkant van zijn hoofd terecht komen ofzo.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd het is vaak zo al een keeper zo duikt dat die zijn hoofd wegbuigt en zo vaak in de slaap wordt geraakt.
    Als ik het zo nog eens bekijk wordt die meer op zijn wang geraakt.

[yt]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hx6xP-dtJIs&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hx6xP-dtJIs&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]

1:39

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vink zei nadat hij de beelden gezien had dat zijn eerdere beslissing correct was. Maar dat zei hij ook van al zijn andere beslissingen. Waar hij wel penalties moest geven deed hij het niet en vice versa.

16. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah als ik de reactie zag van Suarez na dat incident denk ik niet dat er enige opzet in het spel was. Het is gewoon ontzettend vervelend, maar vond de geel terecht.

Vink floot ook weer erg erg slecht, en dan bedoel ik dat niet in de trant van: als ie beter had gefloten had ajax gewonnen. Dat is namelijk een illusie, az was dan hoogstwaarschijnlijk niet met 10 man komen te staan.

Wel had ajax een flinke dosis pech zeker in de laatste 14 minuten van de extra tijd (klinkt vreemd :9)

17. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    idd. als je er geen spijt van hebt, ga je niet 14 minuten kijken naar die speler, zijn handen waren zelfs aan het trillen, Volgens mij was ie flink geschrokken.

18. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Asjeblief zeg, wat een gezwets, kerel. Ajax had enorme belangen bij deze wedstrijd, logisch dat Suarez er alles aan wilt doen om die bal in 2e instantie er alsnog in te naaien. Op de herhaling zie je dat Suarez zijn been al naar voren heeft VOOR Didulica de bal klem heeft; hij kon zijn been nooit meer terug trekken. Dat je zo loopt te bitchen snap ik dan ook echt niet. Elke andere speler met een winnaarsmentaliteit had hetzelfde gedaan. Die bal moet er hoe dan ook in. Dat het tot een ongelukkige botsing komt is spijtig, maar Suarez had hier totaal geen kwade bedoelingen mee.

Overigens, Didulica is zojuist ontslagen uit het ziekenhuis.

Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Deels met jou eens Only Ego. Vink Floot slecht, en het is ook niet zo dat als hij het beter had gedaan dat Ajax wel had gewonnen. Wat wel zo had geweest, was dat AZ in ieder geval hun enige aanvaller (Dembele verdedigde ook meer dan aanvallen) Lens eruit had gemoeten met een tweede gele kaart. Ik kan niet oordelen over de eerste, want ik kwam pas binnen stappen in de 13de minuut, maar wat ik hier dus al eerder heb aangekaart hij had zeker een tweede verdient. Hij kwam schuin/van achter in en zaagde Urby of Vurnon (weet niet meer precies) gewoon onderuit, pure gele kaart.

Ik vind niet dat je dan verder kan kijken en kan zeggen van dan had pocognioli (jaja spelling) ook een tweede en hadden ze met 9 man gestaan. Een kleine verandering kan namelijk al grote gevolgen hebben dus het had waarschijnlijk heel anders gelopen, maar ook pocognioli had een tweede gele kaart moeten hebben.

Zo zijn er nog een aantal momenten (Suarez penalty in de eerste helft, direct rood schaars) waarbij je denkt van: Oké Vink ik snap niet helemaal hoe jij beredeneert.

Over de eerste penalty vind ik dat wij niet goed kunnen oordelen, elke keer als ik het fragment terug zie bij Eredivisie Live, Studio Sport of Studio Voetbal we zien het van het zelfde punt en van daaruit kunnen wij niet constateren of Cvitanich dermate wordt gehinderd dat hij hem op de stip had moeten leggen. Al neig ik naar geen strafschop i.p.v. wel een strafschop. Voor het fluitsignaal zag je Cvitanich echter wel klagen over het feit dat hij werd vastgehouden dus er zal wel degelijk sprake van zijn geweest. Nogmaals we kunnen alleen niet beoordelen hoe erg.

Over de directe rode kaart voor Schaars, ik ben het met Hugo Borst eens dat het tussen een rode en een gele kaart zat en dat je er normaal gesproken eerder geel voor zou geven, maar je kan nou niet zeggen dat het een belachelijke beslissing is in mijn ogen. Hij komt namelijk onbesuisd in en ook nog eens van achteren. Als Vurnon hem niet had zien aankomen en hij had zijn been niet opgetrokken maar zijn enkel gebroken had niemand er over geklaagd dat het rood was natuurlijk.

Verder wou ik het hierbij laten, want dit is toch zinloos. Voetbal discussies zijn 99 van de 100 keer tegen dovemansoren dus ik overtuig toch niemand. Ik daag je echter uit mij wel te overtuigen, en met een beetje redenatie zal ik er in ieder geval over nadenken :thumbs::b:;)

Edit:

MM90 heeft een punt, winnaarsmentaliteit dat verklaart gewoon het inkomen op die manier. Zoals ik zelf al eerder zei ging hij naar mijn mening ook echt puur voor de bal. Dus ik vind eigenlijk dat over dit punt een beetje teveel door een gekleurde bril wordt gekeken en dat we hier allang een conclusie over hadden kunnen trekken.

Beterschap naar Didulica :thumbs: gelukkig bij een lichte hersenschudding gebleven (als het letsel was geweest zou de discussie weer weken lang blijven hangen....).

Jep, tuurlijk heeft hij spijt. Ik hoop dat andere supporters (dus niet van Ajax) dit inzien. Het is volgens mij echt gewoon een goeie gozer met helaas wat nare trekjes. Ik vind wel dat hij eigenlijk niet echt een duikelaar meer is, maar hij zal zijn reputatie altijd tegen zich blijven houden en daar heeft hij het natuurlijk ook zelf naar gemaakt.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vonden jullie van Van Basten bij Studio Voetbal? Vond hem wel redelijk goed antwoorden, dat over Anita heeft hij gewoon goed gepareerd. Hugo Borst vond ik ook goed, hij durft tenminste kritisch te zijn en Van Basten aan te pakken. Tevens gaf Van Basten aan dat hij bezig was met de winnaarsmentaliteit van de spelers en dat hij de technische staf wil gaan wijzigen(die Witschge moet echt weg IMO). Was alleen jammer van Van Basten dat hij toen Hugo Borst vroeg wat hij voor visie voor ogen had hij antwoordde met "Moet ik dat nu allemaal gaan uitleggen?"

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina