Deels met jou eens Only Ego. Vink Floot slecht, en het is ook niet zo dat als hij het beter had gedaan dat Ajax wel had gewonnen. Wat wel zo had geweest, was dat AZ in ieder geval hun enige aanvaller (Dembele verdedigde ook meer dan aanvallen) Lens eruit had gemoeten met een tweede gele kaart. Ik kan niet oordelen over de eerste, want ik kwam pas binnen stappen in de 13de minuut, maar wat ik hier dus al eerder heb aangekaart hij had zeker een tweede verdient. Hij kwam schuin/van achter in en zaagde Urby of Vurnon (weet niet meer precies) gewoon onderuit, pure gele kaart.
Ik vind niet dat je dan verder kan kijken en kan zeggen van dan had pocognioli (jaja spelling) ook een tweede en hadden ze met 9 man gestaan. Een kleine verandering kan namelijk al grote gevolgen hebben dus het had waarschijnlijk heel anders gelopen, maar ook pocognioli had een tweede gele kaart moeten hebben.
Zo zijn er nog een aantal momenten (Suarez penalty in de eerste helft, direct rood schaars) waarbij je denkt van: Oké Vink ik snap niet helemaal hoe jij beredeneert.
Over de eerste penalty vind ik dat wij niet goed kunnen oordelen, elke keer als ik het fragment terug zie bij Eredivisie Live, Studio Sport of Studio Voetbal we zien het van het zelfde punt en van daaruit kunnen wij niet constateren of Cvitanich dermate wordt gehinderd dat hij hem op de stip had moeten leggen. Al neig ik naar geen strafschop i.p.v. wel een strafschop. Voor het fluitsignaal zag je Cvitanich echter wel klagen over het feit dat hij werd vastgehouden dus er zal wel degelijk sprake van zijn geweest. Nogmaals we kunnen alleen niet beoordelen hoe erg.
Over de directe rode kaart voor Schaars, ik ben het met Hugo Borst eens dat het tussen een rode en een gele kaart zat en dat je er normaal gesproken eerder geel voor zou geven, maar je kan nou niet zeggen dat het een belachelijke beslissing is in mijn ogen. Hij komt namelijk onbesuisd in en ook nog eens van achteren. Als Vurnon hem niet had zien aankomen en hij had zijn been niet opgetrokken maar zijn enkel gebroken had niemand er over geklaagd dat het rood was natuurlijk.
Verder wou ik het hierbij laten, want dit is toch zinloos. Voetbal discussies zijn 99 van de 100 keer tegen dovemansoren dus ik overtuig toch niemand. Ik daag je echter uit mij wel te overtuigen, en met een beetje redenatie zal ik er in ieder geval over nadenken :b:
Edit:
MM90 heeft een punt, winnaarsmentaliteit dat verklaart gewoon het inkomen op die manier. Zoals ik zelf al eerder zei ging hij naar mijn mening ook echt puur voor de bal. Dus ik vind eigenlijk dat over dit punt een beetje teveel door een gekleurde bril wordt gekeken en dat we hier allang een conclusie over hadden kunnen trekken.
Beterschap naar Didulica gelukkig bij een lichte hersenschudding gebleven (als het letsel was geweest zou de discussie weer weken lang blijven hangen....).
Jep, tuurlijk heeft hij spijt. Ik hoop dat andere supporters (dus niet van Ajax) dit inzien. Het is volgens mij echt gewoon een goeie gozer met helaas wat nare trekjes. Ik vind wel dat hij eigenlijk niet echt een duikelaar meer is, maar hij zal zijn reputatie altijd tegen zich blijven houden en daar heeft hij het natuurlijk ook zelf naar gemaakt.
Laatst bewerkt: 27 apr 2009