1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Virus outbreak] H1N1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 27 apr 2009.

  1. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Slachting 300.000 dieren van Christenen
    Bron: spitsnieuws.nl


    Dussss..
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker dom dan. Heeft er niks mee te maken.
     
  3. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik het zo lees heeft het volgens mij niks met de varkensgriep te maken. Er is daar geloof ik dus een moslimregering. En die gebruikt de varkensgriep als smoesje om varkens te slachten van de christenen.

    Of is het onzin wat ik nu allemaal vertel?
     
  4. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je snapt het. :thumbs:

    Alhoewel ik toch denk dat die sommige achterlijke moslims echt denken dat het de schuld van de varkens is omdat goed ze onreine dieren zou vinden.

    Geloof. |:-
     
  5. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat mensen met macht zo close minded kunnen zijn
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het eerst zeg je iets zinnigs!

    In israel wilden ze het ook geen varkensgriep noemen, omdat ze varkens onrein vinden.
     
  7. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw computervirus?
     
  8. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er ook geen groot nieuws is over de kredietcrisis, dus kunnen ze het er moeilijk over hebben. En dat Fortis gedoe heeft al niet 'veel' (veel om mezelf in te dekken, want stel dat ik er naast zit) meer met de kredietcrisis te maken.

    Er is meer in het leven dan computers.. mensen. ;)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Achtelijke debielen daar zeg........Zijn van die malloten die zich achter hun geloof verschuilen / hun geloof voor alles misbruiken.
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Laat ze maar slachten, groter aanbod waardoor ik me varkenshaasje goedkoper kan vreten :)
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ruimen is wat anders dan slachten :+
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben ik niet bang voor , ik heb een Mac :+

    Het varkensgriepvirus is een influenza A/H1N1 virus. Varkensgriep is een wat vreemde benaming, omdat het virus een combinatie is van stammen uit vogels, mensen en varkens.
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Krijg nu toch wel een beetje een raar gevoel van binnen... :{
     
  14. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Alarmfase5:eek: Had ik echt niet verwacht man! Ik hoorde laatst nog dat er steeds minder sterfgevallen kwamen in Mexico:)

    Het is te hopen dat de alarmfase snel weer naar 4 of nog lager kan!
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Stel je niet zo aan man. Alleen maar omdat ze een symbolisch signaal afgeven? In feite is er niks veranderd, behalve dat dit een teken is om te zorgen dat men paraat staat als het uitbreekt (d.m.v. het produceren van meer medicijnen).

    Zelfs fase 6 hoeft helemaal niks te zeggen. Allemaal bureaucratisch geneuzel. Vooralsnog zijn er 150 mensen dood op een wereldpopulatie van dik 6 miljard, en bovendien hebben wij hier ruim voldoende virusremmers voorhanden die de boel verhelpen als jij wat krijgt.

    Wat laat men zich toch weer makkelijk opjutten. Oh jee, ALARMFASE 5!! Tot twee dagen geleden had niemand enig idee wat dat inhield.

    Ja, want nu is het alarmfase 5 en gaan ze vallen bij bosjes!!


    Denk eens concreet: zijn er meer dooien gevallen de laatste dagen dan in de eerste fase van de uitbraak? Nee. Is er feitelijk iets veranderd aan direct gevaar voor ons nu het alarmfase 5 is? Nee. Moeten we de AH, apotheken en mondkapjesverkopers massaal gaan plunderen? Nee.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    5 moest het worden en was al bekend omdat 5 betekend dat het virus via een mens overdraagbaar is.
    En dat is al een paar dagen het geval.
     
  17. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja het idee van een pandemie is natuurlijk vrij eng. Als het virus net zo erg zou worden als de spaanse griep dan zijn we screwed. Maar we zullen het allemaal wel zien, zoals *NERAZZURRI* al zei er zijn genoeg virusremmers hier in Nederland en in Mexico knappen mensen ook gewoon weer op.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bovendien; wat is er 'eng' aan een pandemie als het dodelijk is?

    De normale griep is ook een pandemie, want dat is ook overdraagbaar van mens op mens en verspreid over de hele wereld. Sterker nog; daar gaan dagelijks veel meer mensen aan dood dan aan de Mexicaanse griep, voornamelijk in gebieden waar de gezondheidszorg niet zo goed ontwikkeld is als in het Westen.

    Zoals die knakker (Nico Dijkshoorn geloof ik) van DWDD riep vanavond: Er gaan duizenden mensen per dag dood in Afrika aan van alles en nog wat, en wij maken ons druk zodra de verre mogelijkheid bestaat dat een griepvirus ons overvalt. Wat een hypocriet kutvolk zijn we toch...
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Ach, de kans dat je morgen dood gaat door een aanrijding is momenteel nog groter dan dat je dood gaat aan dit virus. Ik snap de ophef momenteel ook niet echt.

    Sowieso moet je Mexicaan zijn om hier aan te overlijden. :+
     
  20. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit vind ik dan zo krom.
    We gaan dus eigenlijk pas echt iets ondernemen als er besmettingsgevallen zijn. Geen preventie of iets dergelijks.

    Als er nou in Nederland niemand wordt besmet uiteindelijk dan vind iedereen dat prima, maar mochten er straks ook besmettingsgevallen in Nederland voorkomen dan begint iedereen (waarschijnlijk) ineens van 'Ja ze overheid deed niks blabla'.
    Nu vind iedereen het (zo te lezen) wel prima zo.
     

Deel Deze Pagina