1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Virus outbreak] H1N1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 27 apr 2009.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wat moeten ze doen dan? Iedereen mondkapjes laten dragen en iedereen bang maken om thuis te blijven tot het over is? :):
     
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je dan? Dat al het vliegverkeer wordt stilgelegd, de grenzen worden gesloten? Enig idee wat hiervan de economische gevolgen zijn?
     
  3. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Jahoor het is zover, eerst geval in Nederland is een feit, 3jarige die 27 april uit Mexico is gekomen !!!

    check nos teletekst maar
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mexicaanse griep in Nederland

    Zojuist is tijdens een persconferentie van minister Ab Klink bekend gemaakt dat er in Nederland een geval is van de Mexicaanse griep. Een 3-jarig kind is besmet geraakt. Het kind keerde op 27 april met zijn ouders terug uit Mexico.

    De ouders van het kind krijgen medicatie ter preventie.
     
  5. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de ziekte écht erg is kunnen we er toch niks / weinig aan doen. Behalve medicijnen ontwikkelen wat toch zeker wel een aantal maanden duurt.
    En verder moet het leven immers door gaan, of we nou stoppen of niet, de ziekte gaat toch wel door. Ik denk dat verspreiding stoppen ook bijna onmogelijk is.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En gewoon lekker al die vliegtuigen naar Mexico laten gaan van de week. |:- |:- Hoe graag wil je het hebben hier?!! Wat een mongolen hier toch in dit land zeg.......
     
  7. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Jullie gaan meteen lekker extreem.

    Ik zeg nergens dat heel Nederland nu mondkapjes moet dragen of dat het vliegverkeer stilgelegd moet worden.
    Dat zijn jullie eigen woorden.

    Ik zeg alleen dat ik het krom vind dat er pas iets gedaan gaat worden als het virus daadwerkelijk in Nederland is aangetroffen.
    Op dit moment zou het toch niet verkeerd zijn om gewoon in dit stadium wel voorlichting te geven en een soort globaal/ruw scenario gaan maken indien het wel zo ver komt.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gelukkig is de economie belangrijker dan de gezondheid van de bevolking he!! :{
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet er dan volgens jouw gedaan worden?

    En is er niet genoeg voorlichting dan? En er ligt allang een draaiboek klaar voor dit soort rampen, en een voorraad medicijnen. We zijn ontzettend goed voorbereid..

    En dat soort dingen gaan de uitbraak toch niet tegen, wat juist jouw punt was net..

    Dat zal je in de toekomst dan nog wel merken.

    En ik heb een hoop vertrouwen in de overheid, ze weten heus wel wat ze doen. Iedereen altijd maar doen alsof ze alles beter weten, ik zelf ook een beetje, maar ok. Nog maals, ze denken er echt wel over na.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeeel veeeel! Zeker als je ziet wat er al gebeurde in Apeldoorn! Toppie geregelt!
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik weet het niet, hoor, maar:

     
  12. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik hoorde en zag op het nieuws dat die medicijnen die er tegen waren er maar zoveel procent van de bevolking kon innemen, maar een vaccinaties weet ik dus niks van....Maar goed liever nu paar naalden in
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vaccin is er nog niet, maar ze hebben daarmee al wel maatregel genomen. Medicijnen voor 27% van Nederland heb je de komende maanden zeker wel genoeg aan.
     
  14. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    zal wel ook weer slecht zijn voor de economie met die crisis, en dan dit er nog bij. zal reizen en handelen over de hele wereld wel aantasten
     
  15. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind zelf dat de overheid het goed doet in Nederland!(met de varkensgriep dan)

    Je gaat toch niet zomaar zeer zware maatregelen treffen tegen iets dat nog geen probleem is in Nederland.

    En het is idd slecht voor de economie. En vind het zelf ook niet erg dat ze met sommige dingen de economie belangrijker vinden dan die mensen.

    Maar ik vraag me toch noch 1 ding af, misschien vinden jullie het een gestoorde gedachte maar toch... Zou het niet kunnen dat er 1 crimineel groepje mensen deze griep heeft ontwikkeld en een paar mensen in Mexico er mee laten besmetten? Ik bedoel er zijn genoeg rare mensen op deze wereld:{
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je niet.. Hij zegt er is nog niets gedaan, en ik zeg dat er al een draaiboek is, en die was er idd al voordat het uitbrak in Mexico, maar wat maakt dat nou uit? Juist goed dat ze er al eentje hadden.

    En medicijnen voor 27% van de bevolking is meer dan genoeg, vooral als je vergelijkt met andere landen.

    *Negeert opmerking van Josh*
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    nee dat geloof ik niet. tis geen james bond ofzo met een supercrimineel.
    elke griep vervormt zich weer in een andere soort griep. dan moet het lichaam weer opnieuw immuun worden voor deze griep, want de vorige kwam dan niet meer door je afweersysteem. en dus de ene keer is het wat erger aangezien deze varkensgriep niet alleen van varken op mens gaat. maar nu ook van mens op mens en erg besmettelijk en zelfs dodelijk is. daarom is er zo'n ophef over ;)
     
  18. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zeg dus nog voor de duidelijkheid: HET KAN, ZEG NIET DAT HET OOK ECHT ZEKER HET GEVAL IS....

    Zucht... IK erger me echt aan sommige hierzo.....
    echt domme reactie's:emo:
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    HET KAN NIET!
    DIE CRIMINELEN KUNNEN NIET ZELF EEN GRIEP VERVORMEN!!
    HOEZO ERGER JE JE AAN MIJ? JIJ BENT DE GROOTSTE SLIMMERD HIER IN HET FORUM?

    beste pas je je eetgedrag aan want dat leven zonder groenten en andere vitaminen helpt niet zo geloof ik.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2009
  20. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    HET IS MOGELIJK DAT HET WEL KAN! ALS HET IN DE NATUUR KAN, KAN HET OOK DOOR DE MENS GEMAAKT WORDEN!

    Maar als je hier nog verder op wilt reageren moet je me maar een pm sturen! Het is niet de bedoeling dat er in dit topic geruziet gaat worden tusssen ons 2!
     

Deel Deze Pagina