Aanslag tijdens Koninginnedag..?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pim, 30 apr 2009.

1. marieke

marieke Brrrrrrrrrrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    Tja en nou blijft het dus altijd gissen wat die mafkees bewogen heeft

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Maar hoe zal koninginne dag er in de toekomst uitzien?

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Man, wat komt dat hufter er ''makkelijk'' van af zeg.....Kan alleen maar hopen dat er zoiets als een hel is waarin hij eeuwig kan branden.........

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jammer dat de complete motivatie niet duidelijk zal worden, maar verder is het wel goed zo denk ik...

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ja, maar hoe gaat het volgend jaar? zouden er mensen op ideen zijn gebracht nu? en zou de koninklijke bus extra beveiligd/bepanserd worden?

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vreselijk dit en wat komt de dader er makkelijk van af!

Als ik dan toch 1 lichtpuntje mag noemen in dit verschrikkelijke drama dan is dat het optreden van omstanders, erewachten, politie en hulpverleners.
    Waar ik mij kan over opwinden zijn de mensen en de media die roepen "700 politiemensen.....hoe kan dit gebeuren"
    Nee, je kan de beveiliging niet potdicht maken, dat tast de traditie van de dag aan. Een bezoek van de koningin staat voor openheid en voor gezelligheid. Even achterop bij prins Claus...even de koningin een zoen geven....even maxima een hand geven.
    Dat kan niet als alles zo beveiligd is zoals de mensen die die uitspraak doen willen.
    Dit kan gebeuren, dat wist iedereen. Het kon niet voorkomen worden. Een auto is een massa van 1000 kg die je niet met 2 hekken tegenhoudt.
    Dit verwachtte niemand, dit kon niemand ook verwachten!

Verder een triest drama dit, ik leef vreselijk mee met de nabestaanden.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als iemand de Koningin echt dood wil hebben heb je wel betere beveiliging nodig. Kijk naar de paus. Die moest altijd in een geheel gepantserde koets rondrijden.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    4 Mei zal een voorbeeld worden hoe het er in de toekomst uit gaat zien.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat denk ik niet, ik denk dat Koninginnedag daar een te grote traditie voor is.

Ik denk dat het feesten wel doorgaat, maar met om 12.00 uur of om 11.50 o.i.d. 2 minuten stilte overal.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Feesten zijn er wel idd. Maar dat de Koningin zoals vroeger zo gaat rondlopen is denk ik wel voorbij.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt me sterk dat ze dat niet doet. Misschien in een mindere mate ofzo. Het is ook niet dat ze alleen tijdens Koninginnedag buiten komt.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar met Koninginnedag is de enige dag dat je met een groot aantal dichtbij de Koningin kan zijn en handen kan schudden, dat is al jaren ""gevaarlijk" geweest.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ben ik het helemaal mee eens! Ik heb het live gezien en gelijk stroomde het kruispunt vol met mensen die elkaar hielpen, doden reanimeerden en gewonden verzorgden. Top werk!
    Verder heb je ook helemaal gelijk dat je een dag als deze niet wilt verpesten door te strenge beveiliging. Als je de orde wilt verstoren, vind je toch wel altijd een manier. Laten we dan niet zwichten voor dit soort gekken

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ze zullen de beveiliging wat opschroeven en het zal dan ook waarschijnlijk niet meer zo zijn als dat het was. Misschien rijden ze alleen rond en geeft ze geen handjes meer.

Daarnaast zal het voor de meeste mensen (jongeren) gaan om de feesten zelf en niet om de formele bedoeling (wat ik zelf ook niet snap...). Dat blijkt wel uit de reactie van de meeste mensen die aan het feesten waren (als hadden die natuurlijk het verhaal alleen gehoord en niet gezien) die eigenlijk door wilde feesten.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Beeld je even in dat je lid bent van de koninklijke familie en je loopt over straat. Ik zou me een stuk onveiliger voelen. Ik denk dat er wel een aantal van de familie zullen zijn die zich niet meer op hun gemak voelen op straat. Zeker de komende weken of maanden nog.

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    knap :lol:

edit: @ willem: bullshit, als die lapzwans niet zo godvergeten scheel was dan waren ze nu al aangereden. Waarmee ik wil zeggen dat ze nooit echt veilig zullen zijn maar om nou alleen nog op je kamertje een beetje te gaan breien :confused:. Omdat je dan toevallig de koningin bent betekent dat niet dat je niet meer zou mogen leven.

ach... misschien gaan we toch allemaal dood want er was een griepgeval in nederland :eek:!

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ga even lekker grappig lopen doen over zo'n onderwerp.
    Trieste flikker.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha waarom moet je reanimeren dan als ze niet dood zijn?
    Veel respect voor de politie en Rode Kruis die mensen moeten ook wat meegemaakt hebben maar dit komt hard aan.

19. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    :{ waarom ben ik triest?
    neee vooral alleen maar serieus blijven want dat is goed zeg :).

edit: en lekker mod gedrag zeg om gelijk te gaan schelden.. :{

ga een jointje roken ofzo en relax

Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omg ben je wel helemaal wakker?

Deel Deze Pagina