Je hebt een goede toelichting Maar waarom ik vind dat je toch niet gelijk hebt is dat je volgens mij dit niet officieel als een aanslag op de koningin kunt zien. Want hij knalde niet op de bus en het scheelt ook nog best veel.
Maar als die de bus wel had geraakt had ik je gelijk gegeven
Dat snap ik best wel. 1 Je maakt in een fractie van een seconde een beslissing. 2 Je kon volgens mij niet gelijk weten welke kant hij zou oprijden, als hij dus niet dat monument raakte en richting de bus ging was de agent dus juist de lul. 3 Ik denk dat je niet zo makkelijk achteruit kunt fietsen.
Maar levenslang is natuurlijk ook ter bescherming van anderen. En doodstraf of gevangenis maakt niet echt uit voor de veiligheid van anderen. En je kunt dus niet na een tijdje iemand weer vrij laten die al vermoord is.
En nog over die doodstraf: Ik vind zelf wel dat de doodstraf weer terug zou moeten komen, maar dat die alleen word toegepast wanneer het 100% zeker is dat iemand het gedaan heeft. De doodstraf is misschien minder erg dan bijvoorbeel je leven lang(en dan bedoel ik echt levenslang geen 25 jaar) in een cel. De reden dat ik dan voor de doodstraf ben is omdat een straf ook moet dienen om andere mensen iets niet te laten doen, omdat ze bang zijn voor de straf. En ik denk dat de doodstraf enger is dan heel je leven in de cel.
En voor de toekomst met koningen dag vind ik dat die wel door moet gaan. Alleen moet de beveiliging sterk aangescherpt zijn. Dus wat hierboven al verteld is de wegen echt goed afsluiten bijvoorbeeld met vrachtwagens. En dat de mensen die naar de koningin willen zwaaien eerst door detectie poortjes moeten en worden gefungieerd.
Laatst bewerkt: 1 mei 2009