[Muziek] Dance, House, Electro, Techno.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Pegas

    Sorry, wist ik niet (nou ja eigenlijk wel). Maar ik zag in verschillende muziek topics linkjes staan naar album downloads dus ik dacht dat het voor muziek niet gelde ofzo...

    Nu ik er zo over nadenk.... Klinkt dat best onlogisch:+

    Edit: Ik zie zelfs dat er een download link word gegeven door een mod zelf.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  2. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek een dance/techno nummer waarvan ik heel weinig over kan vertellen. Alleen dat het een heel druk nummer is en er een harde beat in zit er word volgens mij niet in gezongen. Ik denk dat de meeste mensen hier hem wel kennen. Er zit ook niet een deuntje in ofzo. Je krijgt echt energie van het nummer
     
  3. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    je zal toch echt wat specifieker moeten zijn :p

    youtube linkje ofzo?
     
  4. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
  6. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat nummer is al helemaal om te kotsen =(
     
  7. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Tja ik vind al die shit om te kotsen. Geef mij maar keiharde techno of minimal, de electro house hype is ook wel weer over.
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    toch is er echt wel veel goede house en electro te vinden, alleen niet echt onder de NL producers.

    Check bijvoorbeeld pryda (eric prydz) met Animal, electro maar wel ontzettend goed.


    En hier Prok & Fitch (engels duo), die maken echt steengoede house imo. (hun hebben ook een remix van Riverside btw :p, die is wel echt lekker )


    Veel nederlandse poducties klinken vaak erg goedkoop en "fruity-loop-achtig" met veel hoge "bliepjes" etc, dat is wel jammer. Vond ik eerst altijd wel vet, (toen vato gonzalez bijv. in 2007 met die mixtape kwam) maar wanneer je je er meer in verdiept ga je (in mijn geval) toch wel meer de minimal en techno waarderen.

    Dit vind ik btw ook echt geniaal, EP van Deelat, beetje Indie-achtig ofzo? Vind het moeilijk te plaatsen maar wel echt lekker :D

     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  9. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat electro?
    Is meer minimal allemaal.
    Softe shit.

    Electro is veel rauwer.
    Bloody Beetroots, The Proxy, Crookers, D.I.M., AC Slater, Jack Beats etc. is echt electro.

    En electro hype over? Hahahaha!!!
    Ten eerste het was nooit een hype en ten tweede dat wat wel een hype was is dat gare Chuckie Hardwell Vato Gonzalez bullshit. Dat is inderdaad wel al over. En dat is GEEN electro.
     
  10. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Boks @ hierboven.

    kwam deze net weer tegen in m'n last.fm lijst :D
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0

    wie zegt dat electro hard moet zijn? Wat jij allemaal opnoemt is electro/fidget. Electro kan ook softer zijn. ;)

    Vind hardwell inmiddels geen hype meer. Maakt eigenlijk alleen maar (goede) techproducties lately samen met rehab. Chuckie en Vato zijn/waren wel een beetje een hype idd, al zijn de producties van chuckie ook echt niet slecht. Alleen wss een andere stijl dan die jij vet vindt.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  12. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel jij mij maar eens dat ze erg innovatief bezig zijn in die scene. Ik hoor elke keer weer dezelfde platen. Boys Noize nu 2 keer live gezien, en in die periode van 4 maanden is zijn playlist amper veranderd. Als je al iets opnoemt doe dan maar Dr. Lektroluv, onze voormalige technoheld T-Quest, die kan wel een feestje bouwen.

    En dan nog even over Hardwell etc. dat is toch wel degelijk electro house. Dat je het jammer vindt dat het ook onder het genre valt is weer wat anders.

    En minimal softe shit? De mensen die al wat langer met electronische muziek bezig zijn belanden uiteindelijk bij techno (waar minimal dus een subgenre van is, ik denk ik zeg het maar want je lijkt er niet al teveel van te weten.) Ik ben zelf begonnen met trance, toen electro en ik hou nu meer van een goede set met pompende techno dan dat ik weer naar dezelfde 10 niet vernieuwende platen moet luisteren.

    /Edit: @ Stefan, nee Hardwell heeft het idd wel goed voor elkaar. Hij had volgens mij ook nog gedraaid op WMC. En ja ik had het inderdaad over Chuckie en de hele sneakerz ratpack. Maar ach als meneertje sok zich aangesproken voelt waarom niet heh?!

    [yt]4cowTYpU1I4[/yt]
    Heerlijke monotone softe minimal shit!
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Uberhaupt Electro hard :lol: Hardrock is hard :+

    Ik vind al dat 'softe' toch vele malen mooier dan de 'harde shit' Hard :lol:
     
  14. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Boys Noize vind ik ook niet echt een goede representatie van de Electro scene :+ (imo overrated) niet dat ik het helemaal oneens ben met je (<3 Techno en Minimal) maar Electro staat echt niet compleet stil. :)

    Ik merk overigens dat ik de laatste tijd ook veel naar Drum & Bass en Dubstep luister. (Vooral dubstep wordt volgens mij ook steeds bekender)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ach ja, ieder zo zijn eigen mening :+
    boys noize vindt ik een geweldige artiest! hij maakt zulke technische overgangen om bang van te worden MAAR zijn setlist veranderd nooit en live komt dat technische niet altijd even mooi over.
    waar ik van baal is dit:
    ik zit op het moment in duitsland (op vakantie) en zou eigenlijk naar D.I.M. gaan :D ik helemaal happy, kan ik er niet heen vanwege pre-rellen van het 1 mei feest :mad:
    baluh!
     
  16. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubstep en DnB is gewoon heel apart, je moet er echt van houden. Natuurlijk kan ik er wel een keer op los gaan maar het is toch niet echt mijn ding. Weet eigenlijk niet waar het aan ligt, gast die ik ken draait het ook, heb zelfs nog een keer samen met hem geprobeerd DnB te draaien maar het was geen succes :+
     
  17. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Je klopt helemaal, ik kan het goed aanhoren, maar toch niet om er een hele nacht op los te gaan. Ga dan liever naar een lekker techno feestje. :D
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Vette drum n bass is nog best te doen voor even, dubstep vind ik gewoon echt TE traag 8)
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    dubstep is idd te traag om op te feesten, maar om zo op je kamertje een beetje te luisteren vind ik het wel vet.

    Check deze van skream, echt een bizar vet nummer :D vooral die geluiden vanaf 28 sec


    Zit alleen totaal niet in dat wereldje dus weet ook echt niet wat vette dubstep DJs zijn. :p
     
  20. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina