Ik ben wat dat wel een graphic geil iemand. Ik vond bijvoorbeeld Halo 3 er retevet uitzien op mijn TV, vooral die eerste missie in de jungle, maar voor de rest boeide mij de game geen ene reet. Ik ben het er echter niet mee eens dat games op andere punten achteruit hollen ten opzichte van vroeger. Sterker nog; ben wel degelijk van mening dat ze er op vooruit gaan. Grafisch gezien vallen heel veel games tegenwoordig tegen, Godfather II inderdaad, Two Worlds etc.
Vroeger speelde ik bijvoorbeeld op de PSX het spel Wing Over uit 1996, was toen game van het jaar. Ik heb echt tot ver na het jaar 2000 dat spel nog gespeeld. Ja, grafisch lopen veel games achteruit ten opzichte van vroeger, maar toen had je ook veel minder bedrijven. Tsja, altijd maar klassiekers spelen zou ik heel snel op uitgekeken raken. Ik neem de komende 24 speeluren nog wel genoegen met The Godfather II, daar heb ik zelfs World of Warcraft voor aan de kant gezet. Eerlijk gezegd kan het qua grafisch gezien mij niet altijd boeien, maar een mooie game heeft mij altijd wel snel te pakken. King Kong was bijvoorbeeld ook erg mooi, die veel mensen gekocht hebben, maar veel te kort. Je zou dus kunnen zeggen dat die classic werd om zijn grafische pracht. Games als Mass Effect en Oblivion worden klassiekers om de mogelijkheden en niet de grafische stijl. Mass Effect scoort dan wel erg hoog qua graphics, maar uiteindelijk verschilt elk van dit soort discussies weer per game.
Ik vind bijvoorbeeld GTA IV wel aardig mooi, maar voor de rest een baggergame. Ik heb zelfs nog meer uren in The Godfather II of Two Worlds gestoken.
Klik om te vergroten...