1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Next Gen Graphics?

Discussie in 'Algemeen' gestart door NtrMission, 2 mei 2009.

1. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg vreemd topic. Ik vind namelijk de grafix echt het enige wat deze console ''next gen'' maakt tov de vroegere versies.

Als ik kijk naar AI, die is nog steeds reteslecht, zowel in shooters, sportgames en rtssen. Het is gewoon knudde.

De online game ervaring vind ik ronduit teleurstellend. Ik had verwacht elke game vloeiend te kunnen spelen. Nou er is nog steeds niet 1 game waar je gewoon geen gezeik mee hebt. Bijna elke game heeft problemen, al dan niet verholpen door een patch. De games die mij interesseren werken helaas allemaal kut online.

Next gen grafix? Jazeker. Is er verder nog iets next gen -nerig aan de 360? Neu, niet echt.

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  2. SysanApse

SysanApse Guest

H3 en GTA IV vallen mij beide tegen kwa GFX.
    En dan vooral H3.

Echt gruwelijke games om naar te kijken zijn wel Assassin's Creed, CoD 4 , Dead Space en GoW.

Maar wat ik van Next Gen verwacht is niet zozeer beter GFX , maar een betere game.
    A.I. , de werelden , de keuzes en meer variaties in sommige dingen.
    En misschien ook wel een beter systeem , van iets dat besteld word als next gen verwacht je niet dat je het elk jaar wel terug kan sturen vanwege een RRoD o.i.d.

3. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Online spelen & last hebben van lag ligt niet aan de console of aan de game (Uitzonderingen daargelaten). Dit heeft te maken met het gewone internet. Als dalijk de hele wereld een 120 mbit downstream heeft en 10 mbit upstream. Dan hoeven we nergens meer over te klagen.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723

Nietus, Diablo was Game Of The Year 1996 :eek:

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ben je harstikke gek?? Super Mario 64 was game of the year 1996!

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Nouja, officieel zijn er natuurlijk meerdere GOTY keuzes, aangezien ieder magazine zn eigen had. Het ging dan ook tussen Diablo en Super Mario 64, wat in mijn ogen de beste game van dat jaar en de paar jaren erna is.

7. GameKid360

GameKid360 Guest

Op me PS1, daar heb ik me pas mee vermaakt, Walt Disney World Quest Magical Racing Tour, Pooh's Party Game: In search of the treasure, Tekken 3, Resident Evil. Al die games zou ik nu natuurlijk niet meer leuk vinden, maar in die tijd waren ze geweldig! En dan op me N64 met Super Mario 64. Echt geweldig. En later op me GC en me DS had ik niet meer zulke mooie tijden. Maar me PS1 was mijn favo console, maar nu is de me X360 :) Dankzij Ubisoft, en dan nog de games die ik allemaal wil wordt dat echt mijn top console.

Maar dat de game industrie er op achter uit is gegaan? Nee, want ze maken toch nog zat goeie games, GTA IV (al viel de game me tegen, hij was niet slecht te noemen), Assassin's Creed, enz. Dus dat ze er echt op achter uit zijn gegaan vind ik niet.

@D3lphiki: Super Mario 64 is natuurlijk de game of the year 1996, die was echt leuk! :)

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Toen bestond jij niet eens, man...

Anyway. Mijn mening is zeker niet dat de industrie erop achteruit gegaan is. Juist qua complexiteit en interactie zijn we erop vooruit gegaan. Dat de grafische stap die we per generatie maken minder is dan vroeger is nogal logisch.

9. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Nou, ook maar even kort mee bemoeien :D

Een stap achteruit zetten vind ik heel erg overdreven. Oke toegegeven, toen ik van voor het eerst Super Mario 64 erin deed was er een onvoorstelbaar wow effect! Evenals met Halo 1 op de xbox (of bijvoorbeeld Panzer Dragoon Orta!!). Maar op de 360 heb ik dat nog niet meegemaakt. Het ziet er mooi en gelikt uit, maar echt uit mijn stoel geblazen ben ik niet.

Ik denk alleen niet dat dat komt omdat de graphics niet goed zijn. Maar meer omdat we te verwend zijn met deze generatie consoles. De 360 zit barstensvol met prachtige games dat we eigenlijk niet meer weten waar we moeten kijken! Ik speel voornamelijk JRPG's en ik ben niet onder de indruk van de geleverde graphics van deze games op de 360. Daarentegen vind ik LO wel de tofste JRPG na FF8.

Maar goed ik dwaal af. Next gen graphics (laten we het op current-gen houden vanaf nu) zijn veel vaker afhankelijk van meer factoren. naast budget is (zoals al eerder gezegd) ook de grote van de speelwereld heel erg belangrijk geworden. In plaats van het hebben van een speerpunt moeten games van de current gen op meer vlakken hoog scoren. Daardoor wordt de piek wat lager (de gfx) maar de overall ervaring wat hoger.

Zie daar, mijn bescheiden mening :)

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Halo3 heeft niet eens hele mooie graphics als je puur kijkt naar textures, maar in het geheel ziet het er sfeervol uit. Maar vergelijk het maar eens met Halo2, dan is het toch een grote stap voorwaarts.

Vergelijk je dan GTA IV met GTA III/VC/SA, dan is het verschil écht belachelijk groot, dat is écht next-gen. Ook heeft GTA IV een veel gedetailleerder en meer levende stad dan zijn voorgangers, dan merk je echt wat de power van de PS3/X360 is t.o.v. de PS2/Xbox.

Andere voorbeelden van écht goede graphics zijn natuurlijk Assassin's Creed, DiRT/GRID, BioShock, Gears of War 2, Far Cry 2, Resident Evil 5 en aankomende titels als Alan Wake, BioShock 2, Assassin's Creed 2, Operation Flashpoint 2, en ik ben er nog wel een paar vergeten..

11. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar wat een onzin, fifa 10 tegen 10 online en PES 1 tegen 1 is kut.

Dat ligt aan de game, niet aan de internetverbindingen. En op een PC heb ik bij niet 1 game (pes uitgezonderd) lag.

Het ligt puur aan de game makers.

Laatst bewerkt: 3 mei 2009
  12. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ik kan niet wachten op de next-gen console! ben bennieuwd wat de toekomst gaat brengen. denk aan DirectX-16 ofzo.. wat voor special effects, zullen ze maken.

wat eerder ook al is genoemd, jammer dat je zo snel wend aan een nieuwe generatie next-gen grafics.
    cheers

13. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Uitzondering...

By The Way, persoonlijk vind ik Next Gen echt niet om grafix gaan, om het totaal. Ookal zouden de grafix van Mass Effect troep zijn, ik zou het nog steeds kopen! Dit is enkel een voorbeeld.

En zo zijn er wel meer. Grafix is maar 3 procent bij mij voor heel het plaatje, gameplay, animaties etc zijn veel belangrijker!

14. GameKid360

GameKid360 Guest

Dat is waar ook, maar toen ik 7 ofzo was vond ik hem heel cool en daarom is dat de game of the year voor mij :)

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb de discussie niet helemaal doorgelezen, maar wat mij opvalt is dat als een spel érg mooie graphics heeft, het vaak ook een goed spel. Dit is bijna een vaste regel van de afgelopen drie jaar. Het kost bakken met geld, veel tijd en veel mensen om een spel van mooie graphics te voorzien. Als je als ontwikkelaar of uitgever het geld en de mensen paraat hebt om die mooie graphics te maken, dan zullen er ook wel genoeg mensen en geld zijn om de rest van het spel goed in elkaar te steken. Nu is dit niet altijd het geval en is het meestal de spelduur die wat tegenvalt, maar inhoudelijk zijn de mooie spellen, vaak ook goede spellen. Ik noem Assasins Creed, Gears of War (2), GTA 4, Ghost Recon Advanced Warfighter, The Chronicles of Riddick, Resident Evil 5, Farcry 2, Mirror's Edge en Dead Space. Allemaal spellen die (ruim) boven het gemiddelde spel uitsteken qua grahpics en spelkwaliteit. En er zijn er nog veel meer.

Daarnaast denk ik dat de ontwikkeling van graphics zoals die de laatste tien jaar is gegaan, zal vertragen of misschien zelfs stil komen te staan. Het wordt steeds duurder, moeilijker en tijdrovender om nieuwe technieken en engines te ontwikkelen waarmee nog mooiere graphics soepel in een game verwerkt kunnen worden. Daarnaast kost het ook meer tijd, geld en mensen om een spel 'mooi te maken'. Zo zal Epic Games veel geld besteed hebben aan mensen die het jasje van Gears of War verzorgen. Maar niet elke ontwikkelaar heeft dat geld. Dus zal de aandacht meer verplaatst worden naar de gameplay en spelinhoud. Wat kies jij, een nog korter maar veel mooier Mirror's Edge 2, of een minder / even mooi Mirror's Edge 2, maar wel één die veel langer is?

Het lijkt mij dan ook veel interessanter om bij de woorden next-gen niet te denken aan graphics, maar aan gameplay.

En dat wilde ik even kwijt. :)

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    In een bepaald tijdschrift misschien, maar check al die lijsten maar eens na. ;):9

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    toen jij 7 was was Halo 2 Game of the Year :+ (of Half-life 2, ik kan niet kiezen)

toen ik 7 was was Super Mario Bros 3 game of the year.... zucht.... goeie ouwe tijd

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zolang ze ( Sony en Microsoft ) maar niet de kant opgaan van Nintendo vind ik alles goed. Wil gewoon een normale controller, een toffe console, toffe games en beter grahpics. Is alles wat ik wil. Ik moet geen motion zooi, of kiddy zooi. Mocht dat echt gaan gebeuren dan zie ik mezelf niet meer gamen.

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  19. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Idd, maar ze mogen best gratis zoon net wii afstandsbediening erbij doen.8)

20. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    @ willem's theorie

far cry 2 is echt super mooi, het mooiste spel wat ik ooit gespeeld heb, dat meen ik echt. alleen bijna alles wat jij noemde was van ubisoft en is inderdaad mooi en goed. dat zegt dus over de paar topbedrijven in de game-markt. farcry2 is wel goed, maar sommige details zoals online lobby systemen, respawn systeem en het vote systeem is weinig aandacht aan besteed. Dit vindt ik wel erg jammer, de gameplay is voor de rest erg goed. Het zijn alleen de details bij de meeste spellen die het dan een topgame maken. En dit had bij Assassins creed & Farcry toch wel wat beter gemogen. Voor de rest erg voormakelijk daar nie van. Want farcry2 heb ik nu wel over de 40 uur gespeeld. Het irriteert me alleen wel eens.

Deel Deze Pagina