Oh hai! Ik zit nu de documentaire "Dream Deceivers" te kijken. Hierin zie je hoe de rechtszaak verloopt tegen Judas Priest. Twee tieners hadden ooit zelfmoord gepleegd, en hadden daarvoor Judas Priest beschuldigd, omdat hun muziek verborgen boodschappen bevatten (subliminal messages). Als je het nummer Better By You, Better Than Me achterstevoren afspeelt, dan zou je "do it" horen. Reden genoeg natuurlijk om de heren van Judas Priest aan te klagen. Kijk zelf maar: (dat is deel 1 van de docu, de rest staat ook op Youtube) Dat hebben ze met veel andere artiesten gedaan, zoals The Beatles, met de beroemde Paul is Dead zaak. Het zogenoemde "bewijsmateriaal" kan je hier zien: Rotten Apple series Persoonlijk vind ik het allemaal best belachelijk en vergezocht, vooral de eerste. Maar zou er toch een kern van waarheid inzitten? Dat artiesten expres geheime teksten erin doen? Ik vind het altijd wel interessant om me erin te verdiepen, en hier kan je erover discussiƫren, of andere domme backmasking filmpjes posten zoals:
Het is bekend dat er artiesten zijn die wel degelijk aan backmasking doen. Beatles zijn er sowieso 1 van denk ik. Maar verder is het allemaal vergezocht genoeg om er geen aparte topic aan te wijden. IMO
Naja, misschien klanken anders leggen, korte uitademingen op het einde van een zin, zou best mogelijk zijn hoor. Alleen zie ik de reden niet om het te doen.
Do IT!! - Do what - DO IT!!...do it!!! Moet meteen aan die idiote starsky&hutch te denken zodra die gast verkleed als cowboy. Het gaat nergens over. Maar zoals altijd is het makkelijker de schuld ergens anders te leggen dan bij jezelf.
Dit komt gewoon doordat mensen dat soort dingen denken te kunnen horen, probeer maar is niet te kijken, dan denk je echt niet aan die lyrics. Sorry, ik geloof niet in sommige van deze.
Je moet er ook wel een beetje voor open staan. Het is natuurlijk onmogelijk om 'ik ben gisteren in Scheveningen geweest' omgekeerd te stoppen in een liedje zonder dat het opvalt. Het moet een beetje logisch klinken als je het normaal afspeeld, en kan dus niet erg verstaanbaar zijn.
ik vind het ook allemaal bullshit, dit soort dingen kan je niet plannen in je muziek ik luisterde dat stairway to heaven filmpje zonder te kijken. en ik hoorde er niks van, en met de tekst ook niet eens eigenlijk. gewoon onzin
Eens, het is waar mensen naar zoeken. Zoek jij het woord "Satan" als je luistert naar een teruggespeeld nummer, dan zul je het echt wel tegenkomen. Het is wat mensen willen horen.