Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Het is idd echt heel smerig, echter als je het mixt met wat dextrose is het wel te doen, maar vindt het zeker de moeite waard.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beta alanine heb ik toen nog lopen uitzoeken, volgens mij doet dat alleen wat voor je conditie?

    Verder onbekend met het product. Linkje?

    @ Duke: een 1 uur voor de training een shake en direct na de training een shake met dextrose, dan zit je altijd goed. Het 'probleem' is min of meer dat zelfs whey helemaal niet supersnel is en dat een shake na een training er nog wel even over doet om verteerd te worden. Maar als je 'gewoon' zeven keer eet op een dag dan zit het echt wel snor
     
  3. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt, ik zal binnenkort even bij de tuinen een zak Dextrose halen. Als ik al Dextrose gebruik is het dan nog steeds aan te raden om een stuk fruit direct na het sporten te nemen?
     
  4. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Lijkt me niet echt nodig aangezien je die dextrose dan neemt, kan wel stuk fruit bij ontbijt nog nemen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik zit eens naar die Strongman competities te kijken in Nederland en de gewichten per onderdeel. Holy shit man :mad:

    Met de atlas stones kan ik maar mee komen tot de 140kg. De laatste 2 kan ik wel vergeten
    Overhead Press doe ik 1x85 en een IFSA log van 80kg lukt voor 1rep met moeite. Maar de meeste competities gaan 100kg en dat lukt me echt niet.
    Autotje deadliften van 230kg lukt me ook wel. Is anders dan een barbel, kortere Rom.

    Misschien over een jaartje of 2-3 eens inschrijven voor wat plaatselijke competities :D
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de feedback.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Van General van bodynet begrepen dat fructose helemaal niet geschikt is als snelle snuiker icm whey. Dunno of het echt waar is, maar hij heeft er behoorlijk veel verstand van.

    Dus het is zelfs beter :)
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de vele vragen maar ik begrijp je niet helemaal..
    Ik ga dus ongeveer een uur voor de training een whey-shake innemen en meteen na de trainen een shake met alleen dextrose (geen whey) en moet ik nou wel een banaan daar bij nemen of niet? Sorry ben een beetje een leek maar wil het wel graag goed doen.:+
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat is fructose dan weer?:/
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik doe uur voor trainen whey shake en dan na training dextrose + whey shake.
    En nee daar hoef je dus geen banaan meer na te nemen, de snelle koolhydraten na de training krijg je dus van de dextrose.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Om simpel te zijn....fruit suikers
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat ik doe:

    maaltijd nummer 4 is ongeveer een uur voor mijn training. Die bestaat uit 100 gr havermout + 30 gr whey.

    Vervolgens eet ik tijdens het trainen een pakje dextro. Dat zorgt voor een insulinepiek en heeft ook een anabole werking. Door de piek worden de whey-eiwitten (die ik direct na mijn training neem) beter op genomen.

    Maaltijd 5 (avondeten) is ongeveer weer een uur na mijn training.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik doe iets soort gelijks.

    -Maaltijd van 18:00 is kip met lading zilvervlies rijst. Zo heb ik voldoende eiwitten/koolhydraten.
    -20mins voor work-out neem ik Super Charge Labrada. Dit is creatine+snelle suikers
    -Meteen na de work-out me whey
    -60mins na work-out een bak magere kwark als maaltijd. eiwitten met beetje koolhydraten. Zit immers in de cut dus ik neem bijna geen carbs na me work-out meer.

    Qua insuline piek. Ik zit de laatste tijd te kijken naar de mogelijkheid om na een work-out insuline te spuiten en wat/hoe van dat gedoe. Schijnt veel positieve resultaten te geven.
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Na twee maanden break pak ik het vandaag weer op. Wel zonde eigenlijk. Lijntje tussen m'n borst begon net vorm te krijgen.

    Maargoed. Nu weer hard gedisciplineerd knallen. ;)
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik train elke dag thuis sinds een maand of 7.

    ¤ 50x opdrukken
    ¤ 20x 14kg. halters (Biceps)
    ¤ Situps (buik)

    En dan soms:
    ¤ Triceps
    ¤ Schouders
    ¤ Optrekken aan stang

    Sorry voor de dramatische woordspellingen, maar ik heb geen idee hoe alles wordt genoemd.

    Maar ben ik wel slim bezig? Ik zie dat je vaak rust moet nemen. Maar na een dag rust heb ik al het idee dat ik alles voor niets aan het doen ben. Alleen als ik elke dag bezig ben lijkt het erop dat alles 'sterk' blijft.

    Ik eet sowieso niet speciaal om er tempo achter te zetten, ik wil gewoon wat sterker/breeder ogen en zijn. Nou heb ik sowieso al een erg laag vet percentage (niet boven de 4% schat ik).

    Wat raden jullie mij aan, meer rust nemen en misschien meer trainen op een dag? Of misschien de spiergroepen verdelen over verschillende dagen? Nu doe ik elke dag alles. Naja bovenlichaam dan, aan mijn benen doe ik zo goed als niets.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Met die hoeveelheid dat jij traint zal je geen rust nodig hebben. Meer trainen is ook een optie.

    wat ik nu zelf thuis doe naast de sportschool:

    100X opdrukken(setjes van 20)
    50X smal opdrukken(setjes van 10) (dit is je handen naast elkaar zetten, je zet je duimen en wijsvingers tegen elkaar en daartussen zet je een soort /\)
    100X situps (setjes van 25)
    100X crunches(setjes van 20)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Niet boven 4% vet...wow dus je bent een lijk? :+

    En nee met die thuis oefeningen van jullie is het niet bepaald slim bezig zijn.

    1. zoveel reps is goed voor spieruithoudings vermogen. Je krijgt er niet meer massa van
    2. als je niet traint om vet te verrbanden zal je vet% niet laag genoeg komen om uberhaupt je 6pack te zien

    :emo:
     
  18. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Is het wel verstandig om dat naast het trainen op de sportschool nog te doen al dat opdrukken. Dan kunnen je spieren niet echt goed herstellen lijkt me.
     
  19. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Nah ik ben echt niet zo schriel dat je elke rib kan tellen hoor :cool: Ik ben met mijn vetpercentage (die ik dus niet weet) wel tevreden.

    Maar wat zou jij me aanraden voor een thuistrainer die wel wat sterker wilt ogen en sterker wilt zijn (dus ook iets meer massa)? Eerst aankomen lukt bij mij simpelweg niet..

    Aan die shakes begin ik ook niet, dat vindt ik dan weer net iets té ver gaan.
    Tja en vet eraf trainen doe ik dus ook niet ;) omdat mijn vetpercentage al vrij laag zal liggen. Maar om een diepere six-pack te krijgen duurt sowieso eeuwen wanneer je alleen thuis traint.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Meeste mensen denken dat hun vetpercentage een stuk lager ligt dan in werkelijkheid het geval is. Vriend van me zei dat ie 10 % had terwijl hij stuk vetter is dan ik (13 %) dus had uhm bij me sportschool zo'n meting laten doen en bleek 19 % te zijn:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina