Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb nog helemaal geen gesprek of iets gehad. Hij had mij alleen gebeld omdat ik een paar maanden terug daar al had gesoliciteerd en het er toen naar uit zag dat ze geen werk hadden. Nu hebben ze dus wel werk gehad en heb alleen gister 2 minuten contact gehad met of ik nog interesse had en ze me donderdag of vrijdag zouden bellen voor een gesprek. Meer weet ik ook niet. En op dat gesprek kom ik wel te weten wat ik ga verdienen.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voor 3,50 kom ik niet eens mijn bed uit.8)

3. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Is wel het minimumloon van een 18-jarige:emo:.. Daarom ga ik ook nooit meer naar zo'n uitzendbureau want daar verdien je alleen het minimumloon..

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Het zal wel rond de 5 euro liggen, maximaal.

5. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    We zullen zien, ook daar ben ik uiterst tevreden mee als ik een paar weken achter elkaar kan werken;).

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat een onzin jongens. :) Uit het dorp waar ik vroeger woonde waren er minimaal drie bedrijven waar je 6,- per uur standaard verdiende als 16/17-jarige. 2 daarvan ook nog via een uitzendbureau. En een daarvan was magazijnwerk, een bij Shimano en een bij een kippenslachterij.

Het is heel logisch dat je daar meer verdient hoor. Jongeren zijn nog steeds goedkoop en omdat het werk vaak wat kutter is dan bijv. in een winkel oid is het heel logisch dat ze meer geld geven, want anders wil niemand er werken.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben 19 en verdien 8,50 netto bij een supermarkt.....Er is geen standaard voor een bepaald type werk. Als jij goed werk aflevert en de baas is tevreden dan kan jij om meer loon vragen, nee heb je....ja kun je krijgen

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maar dan werk je al langer in de zelfde supermarkt, en heb je waarschijnlijk meer verantwoordelijkheden dan andere werknemers.

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is filiaalmanager :+

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja oke dat had ik er bij moeten zetten, ik ben vulploegleider. Toch was het meer om te laten zien dat een supermarkt niet slecht hoeft te verdienen.
    Er wordt hier behoorlijk op neergekeken op een supermarkt baantje.
    Als jij je gewoon goed inzet en een beetje interesse toont kan je zo loonsverhoging vragen. Zo kreeg ik er een jaar bij na 1 jaar (Ik kwam automatisch in B0 en na een goed gesprek kreeg ik B1) en een half jaar later werd ik gevraagd voor vulploegleider.
    Toch in die tijd veel gewerkt en wat interesse getoond in andere afdelingen.
    Nu, 3 jaar nadat ik ben aangenomen, kan ik alle afdelingen bestellen, kassa draaien en roosters maken. Daarnaast spreek ik vaak met de vertegenwoordigers en de account managers van de supermarkt keten zelf.
    Half jaar geleden weer een goed gesprek gehad, uitgelegd wat ik allemaal kan en dat ik net zoveel verdien als de doos achter de kassa die verder totaal geen inzet toont en ik kreeg de C schaal.

Bijna :+ Die lul doet niet veel dus iedereen kan filiaalmanager worden 8)

Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  11. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Een uitzendbureau betaalt niet goed of slecht behalve als je daar zelf werkt als Intercedent ofzo. Zij betalen je het uurloon van de opdrachtgever dus heb je alleen jezelf ermee als je niet naar zo'n bureau gaat.

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vandaag contract voor onbepaalde tijd gekregen. *Is erg blij mee als financieel medewerker in crisis tijden 8)\o/

13. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Vandaag die sollicitatie gehad. Verdien dus €6.00 (bruto, maar ging vrij weinig van af). Kon kiezen of ik 4 of 5 dagen ging werken maar heb er nu voor gekozen om 5 dagen te werken. Hij zei wel dat het zwaar was als je het nog nooit had gedaan maar ben benieuwd, kon altijd nog switchen. Wel lekker €1500 in die 6 weken als ik het kan volhouden:)!

Maakt trouwens ook wel lange dagen! 07.00-16.45 en dan 3 kwartier pauze.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wtf dat mag niet eens..

15. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    mag 40 uur werken. en dan wanneer ik ben gestopt (25 juli) wordt die 5 uur per week extra uitbetaald. Maar mag idd niet langer dan 40 uur per week werken.

16. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin joh. Uitzendbureau betaald over het algemeen meer. Toen ik 18 was verdiende ik bij mijn ene baan 6,70,- , bij mijn andere baan 6,10, allebei via een uitzendbureau. Simpel werk als vakkenvullers, waar dus geen uitzendbureau bji te pas komt ( tuinbouw, supermarkten, snackbars, mcdonalds etc ) geven veel lagere verdiensten als een uitzendbureau

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk niet helemaal waard. De werkgever betaald ook een deel het uitzendbureau. Je kan het dus zo zien dat een deel het geld dat het bedrijf is bereid te betalen voor jou diensten naar het uitzendbureau gaat in plaats van naar jou. In feite zou je dus nog meer moeten verdienen bij die bedrijven dan dat je krijgt, maarja zijn de kosten voor beide partijen voor de service van het uitzendbureau. Ik heb altijd het idee dat je veel beter gewoon naar het uitzendbureau kan gaan. Zeggen Hee hebben jullie nog leuke baantjes, wil dit en dat. Komen zijn met baantjes en bijbehorende bedrijf, kan je dan niet gewoon niet afwimpelen en de bedrijfsnaam onthouden en direct solliciteren? Ik snap niet precies hoe het uitzendbureau zich daartegen indekt, weet iemand dat?

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat het lukt, die bedrijven gaan naar uitzendbureau's om een reden. Vaak is het zo dat ze op zoek zijn naar iemand die maar een korte tijd voor ze kan werken, bijvoorbeeld omdat ze ineens heel veel verzuim hebben.

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kleine update bij mij :+

In portefeuille bij de bieb (7 euro per uur) en van Daka heb ik nog niets gehoord. Zal overigens wel minimum loon zijn denk ik zo. Mediamarkt heb ik eigenlijk nog steeds niet gemaild :+

Ik weet niet waar ik moet zoeken :mad:

Kas waar ik altijd in de zomer werk is ook nog niet zeker dus moet ook ff iets hebben dat ik makkelijk een uurtje of 10 kan bijschrijven voor vrije dagen ofzo.

20. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bah. Heb het een beetje gehad met de Albert Heijn waar ik nu werk. Na eerst een goed gesprek te hebben gehad met de manager waaruit kwam dat het wel mogelijk was om meer uren te werken. Hij zou het nog wat uitzoeken en dan met een concreet voorstel komen. Dat is nu ongeveer een maand of meer geleden en nog steeds niets van die kerel gehoord. Kan er natuurlijk ook zelf achterheen gaan, maar hij zegt naar mij terug te komen met een concreet voorstel.
    Was ik er net even om vrij te vragen voor binnenkort vind ik ineens een brief in mijn postvakje dat ik en 4 andere collega's van mijn afdeling verplicht worden om een kassa opleiding te gaan doen. Vind het een beetje onzin dat zo tegen mij gezegd word: Jij moet een kassa-opleiding doen om 's avonds het kassa team te kunnen ondersteunen. Regel zoiets dan eerst in overleg of iets dergelijks. Nee je krijgt gewoon een mededeling dat het moet en dat ik maar even langs moet komen om er een afspraak over te maken wanneer ik tijd heb voor die kassa-opleiding.
    Ik heb helemaal geen zin om achter de kassa te zitten. Laat ze daar maar andere mensen voor aannemen.
    Ook is mij en die 4 andere collega's belooft ons meer bevoegdheden te geven binnen de afdeling maar ook daar heb ik nooit meer iets van gehoord. De bevoegdheid om kassa te draaien geef ik niets om.
    Ze kunnen er in stikken met altijd die mooie beloftes die ze nooit nakomen en uiteindelijk alleen maar dingen verzinnen om het werk nog belachelijker te maken.
    Binnenkort dus maar richting het uitzendbureau.

Deel Deze Pagina