1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 18]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daz, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    "It's a fucking disgrace" heeft hij gezegd.:)
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik vind het jammer voor Guus, gunde hem wel een finale plaats. Ik gun het Chelsea alleen ECHT niet, stel volgevreten kut spelers zijn het.

    Drogba en Anelka, flikker toch op. Die moeten samen met Quinty Trustful ( Eigen Huis & Tuin ) gaan presenteren over hoeveel grassprietjes een grasmat heeft. Wat een walgelijk gejank elke keer.

    De 1-0 van Essien was ECHT een lucky shot en zelfs DAAR zat de keeper dichtbij. Barcelona kwam gewoon niet door de verdediging heen, mooie counters maar wat wil je beginnen als Xavi / Iniesta zijnde tegen een Anelka / Malouda / Essien of Drogba? Juist, helemaal niks.

    Kwa spel was Barcelona dus ECHT wel beter ... kwa kansen Chelsea.

    Dan nog, leuke finale!
     
  3. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Barca had sowieso een gehavend middenveld nu iniesta en yaya ergens anders werden gezet. Puyol, Henry en Marquez hopelijk wel gewoon in de finale en dan kunnen ze weer op volle sterkte er tegen aan.

    Beetje gestolen overwinning van Barca, maar dat vind ik totaal niet erg :+ Ik ben het eens met degene die zei dat Chelsea gewoon zijn kansen had moeten benutten dan waren ze ook niet afhankelijk van een penalty die wel of niet gegeven had moeten worden. Ik vind overigens dat alleen de hands van Pique een strafschop waardig was.
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Aangeschoten hands geld niet ;) Hij doet het, volgens mij, niet bewust ... Boeiend!

    Vind zowiezo dat ze door hadden MOETEN spelen. 0-0 daar, 1-1 bij Chelsea. Dat is gewoon doorspelen. Dat uit-thuis voordeel moet afgeschaft worden.
     
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat is echt zo'n basisschool opmerking, aangeschoten telt niet. Wanneer wel, als hij de bal met 2handen oppakt en wegsmijt? Nee tuurlijk was die van Pique een 100% handsbal. Zijn arm zit totaal niet langs zijn lichaam en als hij dan hem vol op zijn hand krijgt is het gewoon een strafschop. Als hij nou zijn arm langs zijn lichaam had dan kan hij er niets aan doen en was het er geen geweest.
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, mag jij vinden jongen.

    Aangeschoten hands gold vroeger als HANDS. Deze regel is volgens mij afgeschaft om zo onnodige penalties te voorkomen. Waarom? Simpel hoor. Je kan de bal gewoon op iemand z'n arm schieten en er een penalty voor krijgen, nou ... wat een lol.

    Eto'o, geen penalty. Krijgt hem tegen de achterkant van z'n elleboog.
    Pique? Discutabel.

    Wat wil je dan Rydan? Je armen naast je lichaam houden is al zo vaak ter sprake gekomen. Gaat er heel lomp uit zien als iedereen dat maar doet. Bovendien heeft hij z'n arm ( Pique ) al op die hoogte hangen dus een bewuste actie is het niet.

    Probeer jij maar eens in het strafschop gebied te staan, wetende dat een Anelka HEEL hard kan schieten op jou lichaam ... probeer dan maar eens jezelf NIET te beschermen. Of, probeer te koppen zonder je armen de lucht in te gooien ... ziet er achterlijk uit :p

    Anyway, de scheids heeft aan BEIDE kanten genoeg steekjes laten vallen.

    Drogba, ga fietsen met je "It's a fucking disgrace". Lijkt NAC Breda wel in de KNVB Beker ... : "Ja, we worden altijd genaaid door de KNVB" .... pff, give me a break. Zolang er geen bewijs is ... stil!
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    pssst
    ;)
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig _O_
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vond het heel mooi van Pepé dat hij in de 85ste minuut Hiddink eigenlijk al feliciteerde ... 7 minuten daarna rent hij als een mafketel het hele veld over.

    Hoezo leef je mee met je club? :) :+

    Daar kan een van Basten nog een puntje ( of ... een heleboel puntjes ) aan zuigen.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat heeft dat nou weer te maken met van Basten? :emo:

    Lekker natrappen......nutteloos figuur |:-
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heb van Basten nooit gemogen als trainer. Bij Oranje waren het continu andere spelers in de basis en bij Ajax flikte hij dit weer. Dan heb je geen spel inzicht, helemaal niks.

    Misschien zeg ik het zo beter :

    Van Basten kan nog VEEL "leren" van een Hiddink of Pep ;) Voor de rest, rustig aan killaz :eek:
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  12. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Pffff kut Barcalona. Totaal geen aanspraak op een finaleplaats. Chelsea en met name Hiddink pakken het tactisch aan; in de eerste wedstrijd het spel dood maken en in de tweede wedstrijd de kansen maken. Er had zeker 1 penalty moeten zijn, misschien zelfs twee vanwege de handsballen.
    De rode kaart was niet terecht, maar dat er geen penalty was ook niet.

    Was bang dat ie de scheids zou hoeken xD
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Inderdaad, dat gevoel had ik ook. Drogba was echt pislink na afloop en dat kan ik wel begrijpen. Cruijf haalt overigens goed uit naar Hiddink en Chelsea :

    En over de dikgedrukte stukjes ... vind wel dat hij enigszins gelijk heeft.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  14. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfffff Johan Fruit, goede speler maar wat een oetlul verde.
    "Ik ben een goede speler geweest en nu denk ik dat ik alles van voetbal weet. v Basten luistert niet meer naar me dus zeik ik 's werelds beste trainer af'

    ><
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nou, sorry. Vind wel dat hij gelijk heeft. Als Chelsea gisteren gewoon als "normaal" had gespeeld had het een leuke wedstrijd geworden. Vond beide teams echt meester in de counter gisteren, af en toe leuk voetbal gezien.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zeikzeikzeik met die penalty's. Barça had thuis ook recht op een penalty. Het ligt gewoon aan Chelsea, ze moesten het gewoon afmaken. Barça probeerde hun spel te maken maar Chelsea hield dat tegen. Dan moet je gewoon de 2-0 maken toen Abidal rood kreeg. Een ploeg als Chelsea moet dat kunnen en vooral als je Barça uit hun spel houd. Je moet weten dat als je een fout maakt je een tegen goal kan tegen krijgen en dat gebeurde ook en dat was gewoon verdient.
     
  17. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij als Barca fan moet toch ook wel toe kunnen geven dat Chelsea het gezien de kansenverhouding veel meer verdiend? Barca heeft GEEN ENKELE uitgespeelde kans gecreëerd. Een bal die Essien net niet weg kan werken valt toevallig voor Iniesta z'n voeten en die peert de bal in het uiterste bovenhoekje in de goal. Hoezo mazzel? Dan is na Ajax en United Barca ook wel mijn favo club, maar ik vind op basis van 2 wedstrijden Chelsea benadeeld. Ook al speelden ze defensief, het kan niet anders. Als je in Barcelona gewoon je normale spel gaat spelen ga je met een 5-0 nederlaag terug naar Londen. Dat heeft Hiddink gewoon slim aangepakt. Dat het eerste schot op goal in de 93e (!) minuut erin vliegt, is niets meer dan ongelooflijk veel geluk.
    Maar toegegeven, over het hele seizoen gezien moet Barca gewoon beloond worden voor het getoonde spel.

    En trouwens, we hadden allemaal wel kunnen weten dat Barca door zou gaan, gezien Hiddink er altijd uitvliegt in de halve finale. :9
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    En jij vond de bal die Pique blokkeert en voor de voeten valt van Essien EN die hem vervolgens wel meesterlijk inschiet geen mazzel dan? :+

    Zeker is het enorm veel geluk, maar dat kwam ook van beide kanten. De 1-0 had mogen vallen door de mooie uitgespeelde kans tussen Anelka - Drogba. Jammer genoeg maakt hij hem dan niet af. De 1-0 was mazzel, maar wel HEEL mooi.

    Vind overigens dat Barca gezien het spel BETER was als Chelsea alleen zo jammer dat ze het altijd zo "netjes / klinisch" af willen maken.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  19. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel:+, maar:

    :thumbs:
     
  20. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Het tempo van Barca was gisteren ook gewoon te laag, maar dat kwam mede door Chelsea dat gewoon het BESTE van het spel had, alleen probeerde Barca het met LEUK/MOOI voetbal (tenminste, wat ik mooi/leuk vind).
    Op basis van dit hele seizoen verdient Barca gewoon de finaleplaats doordat zij al het gehele seizoen geweldig voetbal spelen, op basis van deze halve finales misschien Chelsea omdat zij Barcelona helemaal wisten te ontregelen, maar Chelsea en Hiddink zijn qua vernuft, speelstijl en fysiek ook de lastigste tegenstander die Barca kon treffen.
    Ik verwacht dat de finale veel opener wordt en imo zijn de Catalanen nu een stuk sterker dan Man. U.

    btw. Als je je niet alleen stuk kijkt op alle mooie one-liners van Cruijff kan je wel merken dat hij gewoon heel veel verstand van voetbal heeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina