Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Kzou je aanraden om naar een sportschool te gaan als je meer massa wilt:) Met thuis trainen wil dat niet echt opschieten tenzij je goede equipement hebt, maar dat is bij de meeste mensen niet het geval.
     
  2. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb vorig jaar 3 maanden op een sportschool gezeten (fitness). Maar daar kreeg ik niet veel motivatie van. Eerst 7 kilometer fietsen voordat ik er was. En tja zoveel tijd heb ik ook weer niet. Dan doe ik het liever thuis op mijn kamer.

    Echt goede materialen heb ik ook niet, een dumbel die tot 15 kilogram gaat. Maar mijn broer heeft exact dezelfde die zou ik nu ook kunnen gebruiken.

    Deze zijn het.
    [​IMG]

    Dus dat stelt ook niet veel voor.

    Massa krijg je toch als je meer gewicht pakt (dus zwaarder) en dan wat minder oefeningen doet.

    Anders gooi ik die laatste kilo er ook bij, en doe in plaats van 1 set van 20x bijvoorbeeld 3 setjes van 15x en dan 15 kilo.

    Maar moet ik dan ook eens een dag rust hebben ofzo? Of is dat niet nodig als ik elke dag het volgende train:
    -borst
    -biceps
    -triceps
    -schouders
    -buik

    Breek ik dan niet meer af dan dat er bij komt? Ik wil vooral graag wat vollere en dikkere armen. Maar ik ben van mezelf dus al vrij dun.
     
  3. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje niet gelezen hier, maar dude. Wtf?
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Koop gewichten er bij zodat je hoger kan gaan
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zullen we het insulineverhaal maar even niet op dit board doen ;)
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze komen mij bekend voor wacht even..

    Edit: Ben jij dit? http://www.veoh.com/search/videos/q/biceps#watch=v18351093NFsB8gAn
    xD

    Btw op dit moment doe ik dit:

    Uur/halfuur voor de training een Whey-Shake.
    Meteen na de training een Dextrose-Shake en dan uur daarna avondeten. (Gewoon hollandse kost dus meestal kool/worteltjes andere groente met een stuk vlees)
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ecto armpjes :p
    Wat een kut uitvoering zeg. Beetje zwaaien met db's kan ik ook. Scheelt als je het gewicht met de biceps beweegt ipv met heel je boven lichaam mee te zwaaien.
     
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Whaha lolt :lol::+

    1- Ik ben geen 14
    2- Ik zet geen "stoere" filmpjes van mezelf op een site
    3- Ik gebruik ietsjes meer dan 5 kilo :emo:
    4- Ik ben geen wandelend skelet
    5- Mijn halters zijn sowieso anders

    Ik sta in het foto van members topic hoor, met een foto van een jaartje terug. Wat ik al zei, mijn lichaamsvet vind ik zo goed, je kan mijn botten niet tellen en heb geen saté prikker armen.

    Het was als grap bedoelt maar ik zeg het toch even om grote misverstanden te ontkomen. 8)

    EDIT:

    Net trouwens van 14 naar 15 kilo gegaan, ik merk er zo goed als niets van. Misschien toch eens wat gaan combineren met die db's om boven de 15kg te komen. Maar het is toch wel zo dat je meer spieren kweekt als je vaker tot het uiterste gaat met zware gewichten? Anders werk ik zo snel mogelijk naar de 18/20 toe.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  9. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik heb laatst iets gehoord over van die (ijzeren/stalen) bandjes die je om je arm heen sluit en gewoon je dagelijkse activiteiten doet. Dan 'train' je bepaalde spieren zonder iets te doen. Bestaat dit? En waar kan ik daar meer info over vinden?
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zandzakjes bij perrie sport...ideaal om je gewrichten te verneuken. Je zou wel een weighted vest kunnen kopen en in de zakjes gewichten stoppen. Tenzij je ook nog oefeningen doet zul je er weinig voordeel van hebben.

    En ja probeer zo snel mogelijk gewicht te verhogen zolang je maar goede techniek behoud.
     
  11. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een vraagje. Ik krijg binnenkort creatine in poedervorm.. Kan ik dit gewoon bij m'n Whey shake doen of moet ik dit apart mixen met water?
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kun je er bij doen.
     
  13. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel six-packje maar heb het gevoel dat mijn armen niet echt heel sterk zijn in vergelijking met de buikspieren, wat is dan een goede manier om mijn biceps te trainen, dus een indicatie van opdrukken per dag ofzo?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    erbij doen. Echter je creatine zou ik op trainingsdagen na je training met whey en dextrose nemen en op niet trainingsdagen na je ontbijt of avondeten (of iig na een flinke maaltijd). Dit ivm een insulinepiek die de opname bevordert
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    doe chin ups met palm naar je toe, borst tot de stang. train je rug en biceps in 1x
     
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Met opdrukken train je je triceps en je borst vooral. Maar een goede manier om je biceps te trainen is idd jezelf optrekken zoals Ashavan al zei, maar je kan ook als je thuis (of bij je fitnessclub) losse dumbbells hebt verschillende oefeningen doen om je biceps te trainen. Kijk op youtube voor verschillende instructie videos, staan er genoeg op ;)
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik ga crunchen krijg ik op gegeven moment na veel reps last van m'n onderrug.. mooi balen is dat...
    Betekend dat dat mijn buikspieren niet sterk genoeg zijn of onderrug? Zal wel verkeerd uitvoeren maar vroeger had ik er nooit last van (voordat ik gegeven moment rugblessure kreeg). Dat hele bol maken van je rug kan toch sowieso nooit goed zijn..
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Waarschijnlijke een combinatie van zwakke rug en slechte uitvoering. Crunches/sit-ups zou ik zo wie zo niet doen. Gewoon compound oefeningen doen zoals squat/deadlift etc. Aan het eind van de work-out (Side) Plank Holds en wat Hanged Leg Raises.
     
  19. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Zomer komt eraan en ik moet van mijn hangbuikje weg |:-
    Ben 14 jaar , en moeten wat kilotjes van af. Ik basketbal 2 keer in de week , maar dat stopt eind mei. Ik kan dan gaan hardlopen , of touwtje springen voor conditie.

    Hebben mensen nog tips om wat kilo's af te krijgen en een wat strakker buikje te krijgen :p?
     
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina