[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik snap die laatste niet, heeft het te maken dat Di Montezemolo Alonso een schouderklop geeft en dat Alonso misschien in 2010 met Ferrari gaat rijden?

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Het betekent niks maar in het silly season, wat al erg vroeg is gestart, wordt eigenlijk overal wel wat in gezien.

In die foto's van een uitgedroogde Alonso zie je ook een medewerkster van Williams. Misschien wordt dat dan wel het volgende team voor Fernando! :9

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    bron: autosport.com

Drie race's voorwaardelijk dus voor een jaar. Nette oplossing in mijn ogen.
    Mochten ze weer in de fout gaan en die race's wel aan hun broek krijgen dan hebben ze het toch echt aan zichzelf te danken.
    In ieder geval prettig om te zien dat iedereen gewoon verder met het WK kan mee doen (na de uitspraak ivm diffusers)

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    wtf...en dan altijd maar klagen dat de FIA pro Ferrari is:emo:

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dus ze mogen blijven rijden, maar als er binnen een jaar nog iets gebeurd, mogen ze 3 races niet meedoen? En dat is het? Dat is geen straf in mijn ogen... want je bent als McLaren wel héél, héél stom als je het komende jaar nog iets laat gebeuren. Hhmphf. Nu weet ik niet precies hoe de vork in de steel zat, maar als het over straffen gaat, is wel heel erg mild.

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het is idd een jaar. Ik denk echter wel dat als McLaren over anderhalf jaar nog zoiets flikt b.v. dat de straf niet zo mild zal zijn.
    Zelf vind ik de straf wel ok. McLaren zat gewoon fout, zo simpel is het wel. Een straf zou er ook moeten zijn, een geldboete bovenop deze straf was misschien het beste geweest.
    Echter ik denk wel dat de 'hoogte' van deze straf ook mede bepaald is door het belang van de sport. Laten we wel wezen, McLaren drie races eruit halen betekent einde WK (constructeur en coureur) voor het team. Als je zegt, terecht, dan snap ik dat wel degelijk. Echter is de sport er niet mee gebaat. Het is een fantastisch begin van het seizoen. Het zou jammer zijn als dat beinvloed wordt door de council

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zeiden we in 2007 ook, haha. Maar McLaren komt hier heel goed mee weg!

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Misschien hoefde Ferrari niet eens op het matje te komen bij de FIA als ze zoiets zouden doen.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tja, dat is wel waar. Maar dat zou ook betekenen dat de winnende teams, het 'meest belangrijk voor de sport' een beschermde positie krijgen, wat ook weer fout is. Maar jou redenering klopt ook. Lastig! :eek:

Haha, dat is waar. Maar volgens mij was dit overhaast handelen en dat ze uit paniek maar gelogen hebben. Een fout als die van het spioneren zullen ze in ieder geval niet snel weer begaan, neem ik aan. :+

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Dit is in feite een voorwaardelijke straf, terwijl ze al voorwaardelijk hadden!

Ik zal in ieder geval niet zo snel meer Fiarrari roepen. :+

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe achtervleugel van BMW. 8)

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Smal? Hoog? Lelijk? I don't care, als ze maar gaan strijden met Brawn... of in ieder geval McLaren.

13. JeePee

JeePee Guest

Nee, check dat middenstukje. Daar zit een extra vleugeltje. Hij is verder net zo hoog en net zo smal als alle andere teams ;)

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, nu zie ik het. Tja, zijn van die details die mij niet zo héél veel uitmaken. Verdiep me er ook niet in. Nou, hopen dat ze nu snoeihard gaan. :+

15. JeePee

JeePee Guest

Voor Formule 1 begrippen is dat wel iets meer dan een detail :+ En snoeihard gaan ze er ook niet mee... 16de en 17de in VT2.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    O, dat weet ik. Maar voor mij is het een detail. O-) Ik vind strategie en het racen zelf interessant aan de F1, het technische iets minder. En eerlijk gezegd ook niet verwacht dat BMW veel harder zou gaan. Maar een dwaze hoop mag wel.

17. JeePee

JeePee Guest

Zo! Kijk die Ferrari's eens ff gaan vanochtend! Een halve seconde voor op de Brawn's!
    Dit gaat een leuke quali worden :)

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Begint om 2 uur?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. CaptnCook

CaptnCook Active Member