Aanslag tijdens Koninginnedag..?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pim, 30 apr 2009.

1. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    dat motief op ad.nl is zo'n bullshit. daar geloof ik helemaal niks van.
    dat hebben ze alleen maar verzonnen omdat die kerel al dood is.

3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik geloof er heilig in dat die gast gewoon op een spectaculaire manier zelfmoord wou plegen. Gewoon een rare manier verzinnen zodat je naam toch nog ergens opgeschreven wordt en bewaard blijft. Is aardig gelukt dacht ik zo.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wat heeft heel dat beveiligingsbedrijf te maken met Apeldoorn. De veiligheid daar wordt verzorgd door de politie en marechaussee. Met de planning van zo'n optocht heeft een particulier beveiligingsbedrijf niks te maken. Onzin.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Het enigste wat ik jammer vind is dat de dader dood is. Nu zal je NOOIT weten wat zijn motief was.

Zijn er trouwens al beelden van het moment dat die vent door de mensen heen bonjoured? Tot nu toe alleen filmpjes kunnen vinden van schuivers, maar geen crash.

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Nee, maar niemand had het ook gedacht dat er een auto aan zou komen en dus ook niet toevallig dat stuk gefilmd.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Euh, jawel hoor. Die waren zelfs nog gepost in deze thread. Al baal ik ervan dat ik die beelden heb gezien..

Ik vind trouwens die beveiliging die ze nu allemaal hebben geplaatst voor de herdenking zwaaaar overdreven. :{

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Zou je dat serieus willen zien dan? Ik was eerst erg benieuwd naar wat er echt gebeurd was, maar toen ik beelden zag van de schuivers had ik persoonlijk al genoeg gezien! :eek: Zou je het niet erg vinden om dat te zien? Ik zou er in ieder geval niet van moeten weten.

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Er is inmiddels een achtste persoon overleden. Sadly :mad:

10. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik zal hier dan even wat neerpleuren wat me er waarschijnlijk niet populairder op maakt, maar ach wat maakt mij de mening van andere nou echt uit :+

Ik snap dat het spijtig is, ik snap dat het vervelend is, ik snap dat het droevig is voor de mensen die mensen verloren hebben en ik snap ook dat het traumatische is geweest voor de mensen die het gezien hebben. MAAR ik vind het compleet overdreven, mensen in zogenaamde complete rouw, Televisie herdenkingen op Publieke zender EN op RTL. Nieuws items die al een week lang alleen maar gaan over een gek die zijn auto door een mensen massa heen ploegt.

Ik vind dat 3/4 van de mensen overdreven reageren, je was en niet bij, je hebt er niet echt iets van mee gekregen...doe gewoon normaal. Voordat de "aanslag" gebeurde verkeerde Nederland zogenaamde staat van paniek vanwege het H1N1 virus. Ik vind het gewoon een media hype waaraan te veel aandacht besteed wordt, en ik vind dat mensen overdreven reageren omdat ze het zogenaamd aantrekken. Het moet een gevoel van rouw oproepen als natie zijnde dat ik compleet mis. Ik vind bijna ALLES na de 3 dagen van de "aanslag" compleet overbodig, en gewoon niet nodig. Het afschaffen van even Apeldoorn bellen is een goed voorbeeld. WAAROM!?!? het is toch gewoon belachelijk dat er iemand op het idee komt die oeroude Nederlandse slagzin af te schaffen?

Ook het schuld gevoel en het patriottisme dat de media me opdringt vind ik belachelijk, zelfs de godverd**** NOS doet er aan mee. Bij het applaus van Beatrix hebben ze voor de gemakkelijkheid even 7 seconden applaus er maar bij geplakt.

Ik vertik het om mee te doen met een menigte die zogenaamd spijt en rouw die mij door me strot word heen gedouwd. En iedereen die buiten Apeldoorn in diepe rouw zit voor de mensen die omgekomen zijn?!? Denk eens aan de echte problemen in de wereld...

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, ik weet wat je bedoelt. Vooral door de RTL zijn die beelden uitgezonden, maar Rampage bedoeld het beeld waar een auto echt door het publiek heen ramt. Dat maak ik eruit op. Die beelden zijn er voor zover ik weet niet, wel dat al die mensen over de grond heenschuiven:{

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Er zijn wel beelden dat je de auto door de hekken ziet gaan....

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Het heeft vooral te maken met het hebben van respect voor de slachtoffers. En het besef dat helaas ook in Nederland dit soort evenementen niet meer vanzelfsprekend als veilig beschouwd kunnen worden. De emotie onstaat volgens mij gewoon omdat het nu in verhouding allemaal zo dicht bij huis gebeurde.
    Ook denk ik dat veel mensen (in-)direct wel iemand kennen die of onder de slachtoffers was of er nauw bij betrokken is. In mijn omgeving in elk geval wel. Dit zal voor veel mensen, sowieso in midden Nederland, het geval zijn.

Maar vind je het heel raar dat de media aandacht schenkt aan een gebeurtenis waarvan heel veel mensen getuigen zijn geweest en waar nota bene Het Koninklijk huis bij aanwezig was.

Daarnaast wordt er elke dag aan de problemen in de wereld gedacht, maar nieuws blijft nieuws. Het nieuws wil dus nieuwe, interessante of opmerkelijke gebeurtenissen tonen. Elke dag biafra kindjes in Afrika kan ook niet, gek genoeg wennen wij daar aan.

Verder snap ik niet helemaal hoe je iets door de strot wordt geduwd..? O.k. het is nog op tv en ja er staat nog wel wat in de kranten, maar daarnaast is er ook genoeg ander nieuws. Je hoeft het niet te kijken of te lezen.. Er zijn genoeg andere dingen.

Ik heb totaal niet het gevoel dat mij of wie dan ook een schuldgevoel wordt aangepraat...

Dan dat stukje over de NOS, niks speciaals. Dit heet monteren en dit wordt in ELK nieuwsitem gedaan. Alleen nu vond iemand het niet kunnen en werd er gelijk een heisa over gemaakt. Ook bij de 2min stilte van de doden herdenking wordt het volume omlaag geschroeft bijvoorbeeld..

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Heeft iemand hier misschien een filmpje waarbij je echt die mensen door de lucht zien vliegen. Ik zou dat best willen kijken.

15. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Kortzichtig persoon...

16. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Leg uit.

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is hij kortzichtig? Ik ben het met hem eens. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is, maar dat is het ook als het eerste kwartier van ELK nieuwsblok er niet over gaat. Dat is het ook als we niet een volledige avond er aan wijden.

Dat je volgend jaar er even bij stil staat tijdens Koninginnedag is logisch, en dat er een wake is een week later, in Apeldoorn, ook dat snap ik. Maar het feit dat daar een compleet media park wordt opgebouwd, dat Peter van de Vorst en die enorme pad quasi zielig gaan staan doen ergens in een parkje in Apeldoorn voor RTL Boulevard, sorry hoor, maar dat vind ik gewoon kijkcijfer knallen. "Een besloten bijeenkomst met de nabestaanden en de koninklijke familie.. MAAAR wel met camera's erbij!" :x :x :x

I got your back on this one Falcon :+

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    dat slaat echt nergens op, jij bent de kortzichtige nu hier hoor.

hij onderbouwd zijn mening netjes, hij zegt waarom hij zo denkt en waarom hij zich zo voelt.
    dan heb je dat maar te respecteren en niet zo'n dieptrieste opmerking als dit te plaatsen. :):

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik had een beetje hetzelfde gevoel toen vrijdag weer dat hele gedoe op TV kwam. Zucht.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Alsjeblieft zeg... sensatiezoeker :{. Jij gaat zeker ook langzaam rijden als je een ongeluk aan de andere kant ziet? Leuk man.

Deel Deze Pagina