De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Aan de recente motorrijbewijs halers:

Hoeveel waren jullie kwijt voor jullie motorrijbewijs? Want na mn autorijbewijs wil ik waarschijnlijk zo'n snelcursus motorrijden doen.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rond de 1500, ben 1x gezakt voor praktijkexamen.

Mijn moeder is nu weg op mijn motor samen met mijn vader. Eerste keer dat ze weer motorrijd in 20 jaar exclusief een motorrijlesje gister. Ik hoop dat hij heel terug komt (en mn moeder ook trouwens 8))!

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha toch goed om te zien dat je niet alleen bezorgd bent om je motor maar ook om je moeder :+

Maar aiaiai ik had eerder rond de 1000 euro gehoopt voor motorrijbewijs :eek: Maar ik zal tegen die tijd hier in de buurt maar eens gaan informeren.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt er denk ook heel erg aan waar je lest en hoeveel aanleg je ervoor hebt. Net als met auto heeft de een hem na 20 lessen en de ander na 40 lessen.
    Morgen intest, joehoe. Ben erg benieuwd naar 1ste ervaring, en wanneer ik dan echt aan de slag kan enzo.

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zojuist dan eerste les gehad. Eerst stukje achterop naar bestemmingslocatie, wat al even apart was. Toen wat geoefend. Wegruiden, remmen, wat opschakelen en slalommen ed. Erg vet, maar viel nog best tegen in het begin. Dan merk je dat je best wel een zwaar ding onder je hebt die je in bedwang moet zien te houden. En dan merk je ook hoe belangrijk goed vooruit en/of de bocht inkijken is, dan stuurt het ineens een stuk soepeler en gemakkelijker. Heb 4 dagdelen nodig voor behendigheidsdeel. 4x 4uur dus. Wellicht wat veel, maar geeft niet. Met auto heb ik ook iets meer lessen dan gemiddeld. In juni begin ik, 3 middagen en dan week erop nog een middag om alles nog eens te herhalen. Dag erna (19de) examen.
    Daarna gaan we 2 uurtjes inplannen om de weg op te gaan en aan de hand daarvan bepaald ie hoeveel dagdelen ik voor het tweede deel nodig heb.
    Echt super chill, gewoon lekker veel kunnen lessen in red. korte tijd en je examen al weten. Lijkt me stuk prettiger dan wekelijks een uurtje rijden en dan maar zien wanneer je examen hebt (wat ik nu met auto rijden heb).

6. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je het geld en tijd opbrengen om deze twee te combineren?
    Want ik verwacht dat ik pas na mijn studie een motor rijbewijs wil halen.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is het slim om eerst je auto rijbewijs te halen? Mij lijkt dat je dan wel sneller je motorrijbewijs hebt of niet? Omdat je dan alleen nog op de techniek van het rijden hoeft te letten en niet meer scannen en zo.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Check pagina 91 en verder ;)

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    De een zegt van wel, de ander niet. Vaak zeggen ze wel dat het verstandiger is om eerst je auto rijbewijs te halen, en na een paar jaar pas voor motor te gaan. Gaat dan meer om de ervaring en automatisme.

En hoe ik het zelf op kan brengen. Sparen en werken. Heb verder geen grote uitgaven of vaste lasten en dan hou je snel wat geld over voor je rijbewijs. Toen ik 16 of 18 was kon ik niet eens denken aan een rijbewijs of brommer oid.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wow, ik wil ook echt mijn motorrijbewijs halen, maar dat gaat denk gebeuren op m'n 22e oid.. Nu nog niet het geld voor over.

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ben ook pas op m,n 23e begonnen met motor rijlessen.
    Zowiezo omdta je dan geen 25 kw meer hoeft te rijden ook.

}:]

12. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik precies hetzelfde, heb afgelopen december mijn rijbewijs gehaald en ben nou een trotse eigenaar van een Yamaha R6.

13. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

:thumbs:BIGGELAAR.....BIGGELAAR.....BIGGELAAR.....BIGGELAAR:thumbs:

Denk dat het wel duidelijk is zo!!!

er is geen betere dealer voor je ducati dit deel van de melkweg dan biggelaar.
    en als je na de peutertijd meer power uit je duc wilt halen.......dan zit je meteen aan het beste adres \o/

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald, de vaste lasten voor een auto liggen een stuk hoger dan voor een motor (verzekering was ik 160 euro per jaar voor kwijt en wegenbelastig 64 per jaar) en ik vond motorrijden een stuk vetter, ik had verder voor mijn werk of school ook geen auto nodig. Ik heb toen 2 jaar later mijn autorijbewijs gehaald in 14 lessen en in 1x gehaald. Dus maakt niet echt uit wat je eerst haalt, het 2de rijbewijs doe je toch altijd korter over.

Ik hoefde nu bij het autorijden alleen iets meer op het scannen te letten (1 spiegel meer) en de techniek ging vanzelf, schakelen en sturen etc.

15. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
  16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ziet er wel dik uit, maar geen idee hoe de motoren van BMW zijn.

En 14 lessen voor je autorijbewijs is wel netjes. :eek:
    Met auto zal ik denk op de 41 lessen komen (hoop wel dat ik de 28ste slaag) en met motor weet ik nog niet. Staat nu 16u voor behendigheidsdeel (werken met dagdelen van 4u, 4x dus voor 1ste deel) en daarna gaan we kijken hoeveel ik nodig heb voor 2de deel.

Of ik het nu in 20 of 40u haal, maakt mij niet zo heel veel uit. Minder is voordeliger en sneller, maar zolang ik het maar haal. :)

Eerders ook even kijken voor motor rijlaarzen en eventueel al een eigen helm. Een pak (of goede jas en evt broek) komen later wel, als ik ook voor motor ga kijken. M'n budget voor motor zal denk rond de 3 à 3,5k liggen. Moet wel wat leuks voor te vinden zijn lijkt me.

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Toen ik de link volgde bedacht ik ook mijn menig. Zou hem sowieso al niet in die kleur nemen, maar die asymmetrische voorkant (qua verlichting) vind ik persoonlijk niet mooi.

19. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stond ook in de motorplus deze week.. heb je die voorkant gezien? die is zooooo lelijk

pfff... foto staat idd hierboven! O-)

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Kuipwerk aan de zijkant is ook a-symmetrisch, verder is die wel vet hoor, veel technische hoogstandjes en een supersmal blok. Maar styling kunnen ze beter aan de italianen overlaten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina