De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hij kijkt een beetje scheel :+
    Valt me nu pas op was iets te enthousiast de specs aan het doornemen.
    Vind hem van de 3/4 angle nogsteeds wel mooi.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Iemand ervaring met Goedhart motoren?

Heb daar nu een afspraak staan voor de grote beurt. Denk dat het wel goed zit daar. Iemand ook enig idee wat een grote beurt zo ongeveer kost?

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kent iemand nog goede zaken in Zuid-Holland, regio Leiden/Den Haag, voor motorkleding en motoren?
    Net paar sites bekeken, en dan betaal je je blauw aan tweedehands motoren. Had tijdje terug wel een aardige site van een winkel hier nog redelijk in de buurt, met groot aanbod voor leuke(re) prijzen.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg tevreden over Motoport Wateringen. Voor jou ook niet echt ver, snelweg op, den haag aanhouden, den haag zuid eraf en je bent er zo ongeveer. Ik zou dr is een kijkje gaan nemen voor kleding, ze hebben vrij veel. Tweedehands motoren bij dealers zijn zoiezo erg duur. Motoport heeft een groot aanbod maar of de prijzen netjes zijn voor die motoren durf ik niet te zeggen...

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Voor kleding zou ik naar Termaat in Nijmegen gaan. Het is een stukje verder weg maar elke KM waard. Ze hebben er onwijs veel keuze, veel op voorraad, alle maten en dat allemaal voor een goede prijs met goede service!

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @Pimmy

Goedhart is een erg goede zaak.
    Grote winkel,veel keuze en vriendelijk personeel.
    Hoe dat verder met grote beurten etc.. zit en prijzen kan ik je dan weer niet vertellen.

Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  7. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    En dan 5 jaar rij-ervaring mis hebben gelopen }:] Word je nog voorbij gereden door een broekie met een 25kw fiets :+

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    hahaha treu...
    Had er ook niet echt het geld voor toendertijd,en ben toch maar met het B rijbewijs begonnen.

En het is nu niet dat ik op een 1000 cc supersport begin hoor...
    Gewoon lekker rustig op een 600 cc naked beginnen waarschijnlijk.

Kan niet wachten!!

_0/_0/

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Sowieso betaal je je blauw op een 2de hands motor bij een dealer, gewoon lekker marktplaats afzoeken. Bespaar je zo 1000-1500 euro.

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Daar verbaasde ik me ook nog laatst over.
    Vind dat de prijzen die dealers voor 2e hands motoren vragen echt schrikbarend hoog.

Begrijp dat ze ook hun winst erop moeten pakken,maar dan wel raar vinden dat de meeste mensen het particulier doen.

Enig nadeel van particulier natuurlijk garantie tot aan de deur...

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, bij sommige dealers betaal je echt veel, maar heb een aantal kleinere dealers gevonden die motoren voor hele nette prijzen verkopen. Nadeel is dat die door het hele land verspreid liggen en je niet eventjes hier en daar gaat kijken.

Ook eventjes op Marktplaats gekeken, waar sommige dealers ook gewoon ads plaatsen. Nadeel is (net als bij auto, toen ik daar tijd terug voor keek), dat het vaak moeilijk te zien is in welke staat de motor verkeerd. Iedereen zegt immers dat ie in goede staat verkeerd en goed onderhouden is. Zeg dat A of B onlangs is vervangen en het klinkt al heel wat. Maar zeker bij een motor zou ik niet weten waar ik nou echt op moet letten, of waar ik naar moet kijken. Dan is het meer op goed vertrouwen. Kan immers altijd dat ie eerst goed rijdt, maar na korte tijd ineens allerlei mankementen krijgt.

Heb ook geen idee hoeveel cc motor ik wil/moet. Denk net als met een auto. Hoop cc (pk) is leuk, maar minder is ook ok. Ga eerders eerst maar eens kijken voor laarzen en eventueel eigen helm. Motor komt later dan wel, of kijk ik nog wel eens naar als ik aan het lessen ben en auto rijbewijs heb. Dan kan ik af en toe de auto pakken en naar wat locaties rijden.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nja qua cc's heb je alle opties open. Hangt dan vooral van het model af dat je graag wil rijden. Ik zou een model zoeken wat je mooi vind en het aantal cc daar een beetje van af laten hangen. Je hoeft niet beperkt dus een leuk iets met 600 tot 800cc lijkt mij een mooie keuze. Je kan natuurlijk ook gelijk al aan de 1000/1200 maar het is maar de vraag of je dat wilt. Want met weinig ervaring is het niet erg prettig (in de zin van bezig zijn met je voorwiel op de grond te houden) en lang niet altijd sneller op een mooi bochten weggetje. Allemaal afhankelijk van je rijskills natuurlijk :cool:. Ohw en motoren bij dealers zijn belachelijk duur en irreëel met de aankoopprijs. Lijkt wel of redelijke motoren na een restwaarde van 3000 euro niet meer afschrijven, erg vervelend.

Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou naar een motorfiets kijken die particulier wordt verkocht samen met iemand anders die motorrijd en er verstand van heeft. Je kent vast wel iemand die je kan helpen. Het prijsverschil tussen dealers en particulier is zo groot dat wanneer je bij een dealer een motor koopt, je eigenlijk bij een particulier een 2 jaar jonger, en vaak nieuwer model motor kan krijgen.

Stel je kijkt naar een Honda CBR 600 (prima beginners motor) en in plaats van een F2 bij een dealer kan je nu een f3 of misschien zelfs een f4 bij een particulier krijgen!

Vaak is er niks mis met een Honda CBR 600, die dingen kunnen motorisch nauwelijks kapot. Enige waar je dan nog op moet letten is roest (uitlaat bochten roesten meestal wel snel maar dat kan je er wel af schuren/poetsen) en scheuren bij de ophangpunten van plastic kappen en krassen op spiegel, stuurgewichtjes en aan de onderkant van de steps.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die Honda CBR 600 is zeker mooi. Wat je ook veel ziet is dat je enorm oude motoren ziet bij dealers. Nou hoeven die niet gelijk slecht te zijn, maar lijkt wel of meeste motoren van 93/94 zijn. En zelfs die worden nog voor een flinke prijs verkocht.
    Ga tegen die tijd nog wel wat meer marktplaats achtige sites afspeuren en als ik ergens ga kijken neem ik m'n vader wel mee. Die heeft zelf, lang geleden, ook veel motor gereden en is wel aardig technisch.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Verbaas me ook wel is over die prijzen. Ging laatst met een vriend naar Hans van Wijk om proef te rijden op een VTR SP1. Ding ziet er enorm gedateerd uit, is ook al wat jaartjes oud en was uiteindelijk maar 800 euro goedkopere dan de RSV Mille Factory die er naast stond. Nou, ik weet wel wat ik kies...

16. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou is een VTR wel enorm dope. Vind ik persoonlijk unieker om te zien.

Trouwens, gaan we nou nog een keer rijden met het XBW clubje of wat?

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  17. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen eerste les, hoop dat het een beetje lukt, maar dat zal wel. Heb er alle vertrouwen in.

Trouwens Pimmy, waar woon jij in zoetermeer? Want heb nog nooit een Power Ranger op een monster zien rijden in Zoetermeer.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Net met auto rijles zijn we even naar Den Haag gegaan. Ze wilde weten hoe ze moest rijden, omdat ze er volgende week zelf naartoe moest met wat leerlingen voor motor examen, en ze erna vrij was. Prima, wat extra tijd om te lessen. Is een nieuw terrein voor motor examen.
    Daar aangekomen wat mensen het behendigheids examen zien afleggen. Als je het zo ziet stelt het niet zo veel voor. Met je motor lopen en in een vak zetten, uit een vak wegrijden. Uitwijkmanoeuvre, noodstop en precisiestop. Wel leuk om eens gezien te hebben. Weet ik ook gelijk wat me te wachten staat. :)

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    8jes, slaloms, enz ;)

Maar stelt niet veel voor en is niet moeilijk als je het kan, maar dat is altijd toch? :+ Examen is ook binnen een scheet voorbij.

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je achter het ADO stadion? T zijn altijd dezelfde die het afnemen. Ik had een lieve blonde mevrouw en er is ook nog een meneer! Maar dat examen stelt echt weinig voor en dat lukt bijna iedereen in één keer. Alleen 't achtje is vrij kut, succes :thumbs:. Maar als je in Den Haag examen doet betekent dat ook dat je dan in AVD examen doet bij het CBR Rijswijk of dat wel in Leiden?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina