Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    simpel..geen enkele weegschaal doet het fatsoenlijk.
     
  2. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is best simpel, verbruik meer dan je inneemt. Het is handig om te berekenen hoeveel KCAL je nu per dag inneemt, dit kun je dan gaan vermindern in combinatie met bijvoorbeeld Hardlopen zodat je meer KCAL verbrand, langzaamaan zal je vet dan ook verbranden.:b:
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Snap dat het minder accuraat is dan zo'n huidplooi meting, maar ze zullen die percentages toch niet uit hun duim zuigen :9?
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    het is net zoals in de Flintstones. Er zit een groep mieren onder die plaat met 1 opper mier. Die opper mier roept je gewicht en geschatte vet%.
     
  5. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    (side) plank holds en hanged leg raises gaan idd zonder enige pijn.
    Die doe ik dan ook, aangezien bij crunchen toch blijkbaar iets niet helemaal goed gaat.. en zwakke rug zal dan met blessure te maken moeten hebben. Aangezien mijn rug wel degelijk vele malen steviger is dan vroeger (toen de situps me zonder pijn afgingen)..

    Nu de zomer eraankomt twijfel ik toch of ik licht zal cutten. Heb nu een percentage van 13% vet denk ik. Hoeveel % vet zou je in een maandje kwijt kunnen raken? Zal zeker per mens verschillen. Wil alleen zeker geen spierverlies, zelfs spiergroei het liefst. Ofwel; op hetzelfde gewicht blijven met minder vetpercentage, weet niet of dat gepaard gaat of slechts dagdromen is.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    He mensen!

    Ik heb tot 2 jaar geleden ongeveer 2 jaar redelijk intensief gesport (3x per week) (fitness) en ik ga het nu weer oppakken.

    Ik heb gisteren overlegd met een trainer bij de fitness en die gaf aan dat je het beste je spiergroepen om de 4/5 dagen kon prikkelen. Ik heb dus de volgende schema's;

    1:
    Rug
    Triceps
    Schouders
    Buik / Onderrug


    2:
    Borst
    Biceps
    Benen

    Die verdeel ik dan zo 1-2-1-2-1-2-1-2 over Maandag-Woensdag-Vrijdag-Maandag-Woensdag-Vrijdag etc..

    Ik doe ongeveer 3 a 4 oefeningen per groep, alleen buik en onderrug 1 omdat dat voor mij geen prioriteit heeft, gewoon rustig aan bij die groepen.

    Ik heb redelijk wat gepraat met die gast en dit lijkt voor mij een goed schema. Ik hoef niet professioneel te trainen maar wel weten dat ik goed bezig ben. Ik heb redelijk wat spieren van 2jr geleden en ben niet de smalste dus ik weet dat ik er aanleg voor heb.

    Zijn er mensen die hier nog op- of aanmerkingen op hebben? En zo ja, waarom dan? Je hoort van verschillende trainers weer verschillende theorieën dus vandaar dat ik hier ook even een balletje op gooi!
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    IMO vind ik 4 spiergroepen per training iets te veel van het goede, maar iedereen heeft een eigen voorkeur dus je moet zelf maar even kijken.
    Ik zou gaan voor:
    Maandag:
    Biceps en Rug
    Woensdag: Borst en Triceps
    Vrijdag:confused:chouders, benen en buik.

    Buik zou je dan eventueel nog op een andere dag kunnen doen en als je het echt heel belangerijk vind zelfs nog een keer extra.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    @Aernhem
    Als je strikt genoeg bent kun je 0.5-1% vet per week kwijt raken. Dan zou je rond de 10% eindigen en dat is genoeg voor een 6pack

    @Loonens
    Lijkt op een push-pull schema met 1 fout. Triceps en Biceps moeten omgedraaid worden om het een Push-Pull te houden. Je kan er ook een Upper Body/Lower Body van maken. Dan heb je 1 dag Borst/Rug en andere dag Benen/Onderrug.

    Maar verder zegt het me niks tenzij je oefeningen vermeld. En schouders is afhankelijk van hoeveel borst/rug oefeningen en welke. Uitgebreid schouders er bij pakken is niet zinvol. Enige wat je zou kunnen doen is bij de borst dag een militairy press en op rug dag Side Raises. Je hebt geen front of rear schouderoefeningen nodig als je fatsoenlijke rug/borst oefeningen pakt.

    En zoals ik vaker zeg. Geen tijd verspillen aan buik isolatie oefeningen. Doe je compound oefeningen. Aan het einde van de work-out doe je of Hanged Leg Raises of een (side) Plank Hold. Meer heb je niet nodig. Het is belangrijker dat je richt op versterken Core dan op buik of onderrug specifiek. Als je core sterk genoeg is kun je andere oefeningen intens en zwaar genoeg doen. En die oefeningen geven resultaat....buik oefeningen geven geen resultaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2009
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wisselde juist 2 jaar geleden de biceps en triceps ook om, omdat je bij rug oefeningen juist je biceps al meepakt en bij borst oefeningen juist de triceps.

    MAAR, als het goed is zijn je biceps helemaal op als je klaar bent met die oefeningen. En om dan aan je rug te beginnen is echt drama.
    Andersom precies hetzelfde, van rug naar biceps. Je biceps zijn totaal verzuurd als je overstapt naar je volgende groep, omdat je biceps 2x pakt in 1 sessie.
    Je kan dan met de volgende groep amper voluit gaan omdat je biceps al zijn verzuurd.

    De trainers bij mijn fitnessschool hebben hier wel verstand van en 2 hebben aangegeven dat biceps/borst meer resultaat geeft dan biceps/rug en andersom. Maar toch kom je vaak tegen dat de biceps vaak met de rug worden getraind en borst met triceps. Strange, want beide hebben een bepaalde waarheid.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beide valt wat voor te zeggen en je kan ze dus ook beide gebruiken, gewoon af en toe afwisselen.

    Ik doe zelf (als ik al split doe) wel altijd rug met bi en borst met tri, maar dat is meer een tijdsoverweging :)
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben benieuwd.. heb namelijk nog nooit geprobeerd sinds ik vorig jaar begon om gewicht (vet) kwijt te raken.
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dus jij doet in één keer al die %vet weegschalen als onzin?
     
  13. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    In principe zijn ze zo onnauwkeurig dat je ze niet als maat kan gebruiken bij het verlagen van je vetpercentage.
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Sorry hoor maar als ze dat zeggen hebben ze er niet echt verstand van.
    Slaat nergens op om te zeggen dat borst/biceps beter zou zijn dan rug/biceps , beide zijn prima combo's gewoon bij ene schema borst/biceps doen en bij andere rug/biceps en borst/triceps etc.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    ja
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Als het alleen een afwijking is maakt het niet uit, dan kan je wel het verschil uitrekenen. :9
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    behalve dat de afwijkingen enorm zijn en nooit constant
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraagje;
    Klopt het dat er gemiddeld genomen, 48 uur herstel tijd is?
    Heb een 2 dagen alle spiergroepen, train 3 dagen per week. Laten we zeggen:

    MA Rug -- Bicep -- Schouder
    WO Benen -- Borst -- Tricep
    VR Rug -- Bicep -- Schouder
    MA Benen -- Borst -- Tricep

    Als ik bijv. wat extra nadruk op Borst en Benen wil leggen. Kan ik die dan na 48 uur (dus op de dag dat ik ze eigenlijk niet aanspreek) "erbij" pakken? Of wordt het dan weer allemaal te veel. Benen zijn een hele grote spiergroep dus dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld maar 2 oefeningen voor borst bijv. op de rugdag extra.. is dat een mogelijkheid om wat extra groei te stimuleren?
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Vandaag best lekker gefitnessed, ging 10 kg omhoog met de Pulldown(van 35 naar 45 is nog niet veel maar goed:+)

    Alleen jammer dat ik niet eerder geprobeerd het gewicht te verhogen, heb dus een behoorlijke tijd verspild..
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    als je zwaar traint zijn je spieren denk ik niet al na 48 uur hersteld, maar verschilt per persoon.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina