Misschien kan hij haar ook op een andere manier aanspreken. Misschien heeft die vrouw wel hele slechte ervaringen met andere honden, daarmee hoef je haar gedrag nog niet meteen goed te praten. Maar misschien kan je dan begrijpen waarom ze zo reageert. Gewoon vragen: vindt u dat normaal of waarom doet u dat i.p.v ook gelijk te gaan dreigen met schoppen en slaan. Dat is het probleem in Nederland, er wordt maar gelijk gedreigd en gedaan, zowel van je zwager als van die halve gek die het huis binnenstormt. Want wat zijn we allemaal stoer met zijn allen en we laten toch niet over ons heen lopen! Ik zeg wat ik denk!
Tuurlijk die binnenstormende man is niet helemaal goed bij zijn hoofd en moet straf krijgen, maar misschien zou je zwager ook eens kunnen afvragen wat zijn eigen reactie daarmee te maken had en of hij het niet beter anders had kunnen oplossen. Net zoals jij je kan afvragen of knieschijven kapotslaan ook maar iets oplost. Zo heeft die man waarschijnlijk ook in de woonkamer gestaan: Wat zei die vent tegen je! Ik ben hier zo godsgruwelijk boos over. Ik denk er sterk over om aan te bellen en die vent op zijn bek te slaan! Jammer genoeg, was die man ook nog dom genoeg om het daadwerkelijk te doen.
Laatst bewerkt: 18 mei 2009