Centraal Examen 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeepsop, 17 apr 2009.

1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
  3. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
  4. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
  6. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, Ten oorlog zit er wel goed in. En die 2e dynamiek enzo zit er ook wel in. Haal alleen alles door elkaar wat wel jammer is. Met geluk en juiste vragen moet het te doen zijn.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  8. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Wat is nou eigenlijk het Mercantilisme? Een soort Protectionisme?

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk woord voor protectionistische maatregelen.

10. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga nu ook maar maffen en nog ff die jaartallen erin stampen en dan ken ik het wel. Moet het echt van Ten Oorlog hebben en dan vooral van de Krim en 1e WO. Verder hoop ik op veel meerkeuze:)!

Protectionisme= Beschermen van eigen handel dmv invoerrechten etc. Na de vrede van Munster voerde Engeland en Frankrijk een mercantilistische politiek tegen de Republiek.

Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  11. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja ik ook8)
    ff in bed met die samenvatting, die oorlogen kan je wel makkelijk stampen, dan hoop ik op een gunstige verhouding.
    Veel foto bronnen over Dynamiek graag, daar kan je toch bij logisch nadenken.
    En thanks Danger!

12. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    waarschijnlijk is het overgrote deel oven ten oorlog, omdat de republiek nieuw als onderwerp is. ik moet ook van ten oorlog hebben, republiek haal ik veel door elkaar. nu pitten. iedereen succes! think its gonna be though... frans heb ik zelfs geen tijd meer voor gehad :mad:

13. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Nou succes allemaal met geschiedenis. Ik vond het in Januari wel meevallen. Kreeg toen iets over de verschillende conferenties (van Parijs enz) en wat de verschillen daarbij voor Frankrijk waren, verder nog iets over het continentaal stelsel en het 14 punten plan van Wilson (meer kan ik me niet herinneren :+). Ben benieuwd of er morgen vragen matchen met het examen van januari aangezien dat een "geheim" examen was en de vragen hergebruikt worden.

14. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Je mag nooit een vraag in het eindexamen gebruiken die al eens eerder is gebruikt, al is het 10 jaar geleden geweest.

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Misschien heb je gelijk hoor maar dat werd ons als reden gegeven toen we vroegen waarom er niets openbaar gemaakt werd. Leraren mochten dan ook niet de examenzaal in, examen inzien was alleen mogelijk in Den Haag zonder desbetreffende leraar. Het was volgens de mensen van het examen te duur om voor zo weinig mensen examens te maken en daarom werden ze geheim gehouden.

16. Meowth

Meowth Guest

Vandaag Wiskunde en dan pas op de 25e Maatschappijleer & Engels, dus alle tijd om een echt goed cijfer te halen, want ik sta op het randje met Maatschappijleer.

17. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo. Geschiedenis gehad. Moest vanochtend nog dynamiek en stagnatie leren, en heb dat dan ook vliegens vlug gedaan. Daarentegen vond ik het examen wel makkelijk. Ik wist zelf gelukkig nog veel van het tentamen wat we gehad hebben van Ten Oorlog, en wist ook nogal wat van de powerpoint lessen en de werklessen voor Dynamiek en Stagnatie.

Over een uur en kwartier Frans lezen :eek:

Kut vak en een kut taal :p

18. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GS was koekieeee

behalve vraag 12...zoo cancer geformuleerd...Laat zien dat de bron kan gebruiken, maar niet betrouwbaar is, maar eigenlijk ook niet bruikbaar...zoiets leips..

maarja over het algemeen heel prima te doen!

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Fack, waarom vind iedereen geschiedenis zo makkelijk. Ik heb het zo hard verneukt, ik heb nagekeken en sowieso 12 punten. Dat is niet zo veel, godver. Haat aan mezelf.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Mwah, kende de republiek vet goed en die vragen vond ik wel lastig...ten oorlog heb ik toch nog heel veel gehad aan die schooltv filmpjes, vooral die vraag over the light brigade had ik er mee beantwoord en die vraag met militaire censuur van de Britten...heb freaking 11 kantjes, meeste bullshit. 8)
    Zit wel een 4,6 in hoop ik!
    Ik had vwo examen.

Deel Deze Pagina