De Grote Voetbaldraad [Deel 21]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 26 mrt 2009.

?

Wie wint de champions league?

1. Barcelona

45,6%
  2. Liverpool

16,8%
  3. Manchester United

16,0%
  4. FC Porto

1,6%
  5. Chelsea

8,0%
  6. Arsenal

4,8%
  7. Bayern Munchen

3,2%
  8. Villarreal

4,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meowth

Meowth Guest

Nee, Cookie zei dat er ook wat dingen waren in de 1e wedstrijd, dus ik noem het op, haha.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

Helemaal mee eens

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Gaan we weer, minuut stilte 8)

4. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Die KNVB is echt kut! In andere landen mogen de teams ik weet niet hoe grote schulden hebben en hier bemoeit de KNVB zich er mee:emo:

Maar hoe gaat Feyenoord het dan volgend jaar doen?
    Degraderen?:p

5. Meowth

Meowth Guest

Had gehoord dat Villareal of Valencia een schuld had van 200 miljoen, en daar hadden ze zich pas net mee bemoeid.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Chelsea neigt naar de 1miljard en ook Man U heeft een paar honderd miljoen aan schulden. Alleen hebben die ook veel inkomsten en lossen ze het weer af maar van dat systeem klopt gewoon geen hout.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Vast niet, het is niet de eerste keer dat Feyenoord onder curatele staat. Hebben ze eerder gestaan en toen is er vooruitgang geboekt en zijn ze er weer vanaf gekomen. Maar nu maken ze er weer een zooitje van, de schuld loopt weer op en we hebben allemaal rollator voetballers die niks meer opbrengen met een salaris van miljoenen. En dan vinden ze het vreemd dat de schuld oploopt.

Door oudere spelers te kopen hoopte ze op instant succes zodat ze hun geld daarmee terug konden verdienen. Dat is dus mislukt. Ze hadden beter jongere spelers uit het buitenland kunnen halen en die voor winst verkopen, zoals Heerenveen, Groningen en Twente dat al jaren goed doen. Maar helaas hebben ze bij Feyenoord nog nooit van scouten gehoord, er is volgens mij nog nooit wat degelijks gescout daar.

En het is inderdaad redelijk krom geregeld in verschillende landen. KNVB controleerd als een van de weinige voetbalbonden de financiele toestanden van clubs. In andere landen lopen de clubs met enorme schulden en toch blijven ze elk jaar miljoenen uitgeven aan spelers. Dat is ook de reden dat we in Nederland niet meer goed meedraaien in europa. Als we hier ook honderden miljoenen in het rood konden staan konden we ook nog wel een CL winnen.

Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  8. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Feyenoord moet Tomasson, Mols, Landzaat idd verkopen/kwijtraken. De Cler ook. Dat scheelt direct 4 miljoen per jaar.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja man de knvb is echt kut |:- Wel zijn we hier in NL natuurlijk zoals al eerder geconstateerd door menig critici Roomser dan de Paus.

Over die schulden internationaal gezien. Het is natuurlijk wel een soort van competitievervalsing als een club een schuld van in de honderden-miljoenen heeft. Real Madrid zinkt volgens mij ook al jaren steeds verder weg, en ondanks dat blijven ze alles kopen wat los en vast zit zonder enig beleid. Volgens mij ook al een aantal keer bijgesprongen door de regering? (om maar een voorbeeld te noemen)

Om dieper in te gaan op wat jij zegt Cookie: "van dat systeem klopt gewoon geen hout. "

Van ons hele monetaire systeem klopt natuurlijk geen hout, maar dit is een andere discussie denk ik :+. Wat dit aangaat, en misschien hebben sommige dit al eens gehoord van mij, ben ik echt een fan van de manier waarop Arsenal dit doet. Niets gemiddeld anderhalf ton per speler per week aan salaris en ook geen aankopen van 60miljoen, maar gewoon degelijk naar kwaliteit belonen en kopen. Gaat toch te ver tegenwoordig joh, hup 26miljoen voor die en nog eens 50miljoen voor die. Gaat helemaal nergens meer over :{=(

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de FIFA het aan moet pakken. Het wordt steeds gekker met geld in de voetbal wereld.

11. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat vind ik ook, gezonde bedrijfsvoering is gewoon een must. Hoe kan je nou 50 miljoen betalen voor een speler als je nog 400 miljoen schuld hebt? Ongelofelijk.

NAC heeft een aantal jaar geleden ook in zo'n zelfde situatie gezeten als Fortune en Roda. Gelukkig gaat het nu de goede kant op, ruimte om spelers aan te trekken is er nog steeds niet. Dit seizoen was het transferbedrag 75.000 euro voor Kwakman en that's it. Aan het begin van dit seizoen stond het negatieve eigen vermogen op 5 mln en dat was voor de transfer van Ronnie Stam, nu zal het negatieve vermogen ongeveer 3 mln bedrag. Door de stadion plannen en samenwerking met gemeente Breda en projectontwikkelaar gaat het negatieve vermogen binnen 1 a 2 jaar verdwijnen en kan de gezonde bedrijfsvoering doorgezet worden en hopelijk komen daar nog mooie sportieve resultaten uit naar voor.

Laatst bewerkt: 22 mei 2009
  12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Da's het verschil. In Nederland is dat ondenkbaar omdat de KNVB dat allemaal in de gaten houdt. Daarom kunnen we ook nooit meer aanhaken bij de top, tenzij er globaal eens wat gaat veranderen.

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mols is gestopt met voetballen. Naja Feyenoord heeft een probleem. Poen krijgt Been niet, dus hij moet zijn hoop vestigen op de verkoop van spelers om daar nog iets goeds voor terug te kopen. De selectie van de Rotterdammers is kwalitatief ondermaats en sommige spelers raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Maar hoewel mijn aversie tegen Feyenoord groot is, mogen ze niet failliet gaan. De Klassieker is voor de komende vijf jaar al dood, maar nooit meer een Klassieker is een stukkie erger.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Probleem van Feyenoord is dat de verkoop van spelers uit de jeugd moet komen (voor een groot deel) en die spelers zitten nou net in die belachelijke talentpools van ze. Als ze dan spelers verkopen kan het geld rechtstreeks terug naar de mensen die geld hebben gestoken in de desbetreffende talentpool. Zelf houden ze er geen moer aan over. Wat dat betreft waren die talentpools ook nogal een kortzichtige en korte termijn remedie die uiteindelijk relatief weinig heeft opgeleverd. Feyenoord zal nog jaren zo schipperen.

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als je ziet wat voor spelers in die talentpool zaten. Greene, Tiendalli....die verkopen ze echt niet voor een paar miljoen. Zijn die investeerders ook weer pissig.

16. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Toch wel verrassend maar wel verdient! Schijnt naar HSV te gaan toch? Zou wel zonde zijn, zie hem liever nog paar jaar bij Twente of anders een subtopper in Spanje of Engeland!

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij heeft zijn voorkeur uitgesproken richting HSV inderdaad.:)

18. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maduro doet het toch zo goed in spanje?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja heel goed. Maar hij speelt daar wel in de verdediging.

20. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom vind ik het juist verrassend dat hij het niet bij staat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina