Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dat kan laaaaaaang niet iedereen.......
    Dus lijkt me logisch dat je opbouwt van laag..

2. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb wel weer gemerkt dat ik beter naar mijn lichaam moet luisteren en hoe belangrijk rust is in mijn schema.

Ik had namelijk weer een tegenslag gehad, me rug wederom. Nu gelukkig overbelast, kon de 1e drie dagen niks, helemaal niks. Heb eerste 2 dagen niet eens kunnen slapen. Gelukkig kwam er ook nog een weekje vakantie erachteraan. Ik heb nu 2 weken rust gehad en morgen ga ik weer de draad RUSTIG oppakken.

Wat raak ik geirriteerd als ik niet kan sporten bah bah, bij mij voelt t echt als een verslaving.

Ik moet daarnaast ook nog aan de bak, want bij de roeicompetitie ben ik van de 1e plaats verstoten.

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    @ Ashavan

Vond dit artikel over melk. Gaat ook over het mixen van whey met je melk.

Lang artikel, maar staat o.a. in dat het idd langer duurt voordat whey wordt opgenomen i.c.m. melk. Maar ook dat je lichaam meer kan absorberen doordat er meer tijd overheen gaat.

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^
    Drink zelf altijd mn whey shake met melk.

Maar nu even een tijd niet omdat ik er creatine doorheen gooi en daar moet je geen melk bij doen aangezien creatine dan niet werkt.

Drink eigenlijk wel 3/4 liter melk per dag, als ik naga hoeveel bambix er op een dag doorheen gaat :D

5. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo werkt creatine niet met melk?

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik pak nu mijn biceps samen met mijn rug. De ene pakt zijn triceps samen maar veel bekenden pakken de biceps erbij, bij deze zie je echt goed resultaat dus ik ga af op de resultaten die ik zie bij die combinatie in plaats van veel verhalen op internet etc.

Wat raden jullie aan? Eerst rug en dan biceps of andersom? Ik weet wel dat mijn biceps helemaal vol zitten als ik daarmee klaar ben. Dus denk ik dat ik beter eerst mijn rug kan trainen en daarna mijn biceps, eventueel met een korte pauze ertussen als ik mijn bovenbenen train. Dan kan ik een stuk meer pakken volgens mij.

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520

^Even een simpele uitleg.

Wat je het beste kan aanhouden is dat je de grote spiergroep het eerste pakt en daarna de kleine spiergroep. Bijvoorbeeld eerst je benen trainen en daarna je triceps.

Weet niet of daar een wetenschap achter zit, maar heb het nu al 100 keer gehoord van iedereen, en ik train al jaren met die stelling. Opzich ook wel logisch, eerst de zwaarste spiergroep pakken.

Laatst bewerkt: 23 mei 2009
  8. Ashavan

Ashavan Guest

@Grave
    1. Als je 10-12x 17kg kan doen terwijl je opbouw sets doet dan kun je ook 8x20kg doen. Helemaal als mensen eens zouden kappen met hun energie te verspillen aan opbouwende sets en meteen die 20kg pakt. Je armen zijn al lang en breed opgewarmd als je wat rug oefeningen ervoor gedaan hebt.

2. Reden dat je eerst de grote spieren doet is zodat je lichaam meer anabole hormonen aanmaakt waar de kleine later ook profijt van hebben.

@Rigest
    Dat wist ik al.

En als je echt wilt dat je lichaam beter opneemt zorg dan dat je wat kaneel neemt bij je shakes rondom de work-outs.

Ik drink zo wie zo geen melk. Waardeloze bron voor proteine en voor koolhydraten neem ik wel wat anders. Dit betekend niet dat ik helemaal geen zuivel neem. Heb nog steeds 16bakken magere kwark per week. En als ik bulk een liter halfvolle melk rondom me work-outs.

@Loonens
    Altijd de grote spier voor de kleine. Dus eerst rug dan biceps. Ook zou ik doen dat als je een Lat Pull Down gedaan hebt niet weer tijd verspillen met opbouwnde sets voor DB Row. Pak gewoon meteen je 8-10rm gewicht en doe er sets mee tot je aan een 40-50reps totaal zit.

Je bovenbenen er bij doen is onzin :confused:

9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ik drink geen melk meer omdat het voor mijn huid echt enorm slecht is.
    Tenminste, ik dronk altijd shakes met melk en 2 borden brinta in de ochtend. Zo'n liter melk per dag dus minstens. Drink nu mijn shakes met waker en maar 1 bord brinta. En meteen begint mijn huid er beter uit te zien. Als ik dit eerder had geweten..................

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik denk ook dat dat persoonlijk is.

Ik pak nooit de eerste keer biceps meteen het volle gewicht. Ook niet na de eerste de rug getrained te hebben. Warm mn biceps eerst op en ga daar vanuit verder.

Bovendien hoor ik al jaren dat je voor je biceps niet weinig herhalingen moet doen, maar dat je beter 10/12 keer een gewicht kan pakken dan op het aller zwaartse maar 6/8 x te pakken, wat erg weinig is.

En iemand die 12x 17 kg net kan pakken. Pakt meestal geen 8x20 kg. dat verschil is te groot en gaan mensen slingeren met de gewichten wat ook nog es geen nut heeft.

Pak net het gewicht waar je net 10/12 herhalingen mee kan doen ipv net met moete en geslinger 8 herhalingen te pakken met een gewicht wat je nog niet aan kan. Ook omdat je een goed tempo moet houden in je sets voor de biceps omdat je het bloed in je armen wil houden.

Krijg je een veel beter gevoel in je biceps en zitten ze lekker vol, verscheur je niks, en heb je geen gesmokkel.

11. Ashavan

Ashavan Guest

*zucht*
    Je biceps is al opgewarmd na rug oefeningen dus die "opwarm sets" qua biceps zijn verspilde tijd en energie. Gewoon je max gewicht pakken en de oefening doen voor zoveel sets en reps als je kan.

En dat je spieren "vol" zitten is omdat er vocht en bloed ingetrokken wordt. Het is niks wat er op wijst dat het ook maar enigsinds iets toevoegd voor groei om dat gepompte gevoel te hebben.

12. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
  13. Ashavan

Ashavan Guest

Dat artikel is achterhaald en erg krom geschreven vind ik.

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Als ik mn rug getrained heb zijn mn biceps nog niet genoeg opgewarmt. Pak echt niet de eerste keer meteen al 50 kilo op de preacher bench. Dat 1 keer wel gedaan om gewoon es te zien. Geen aanrader, en anderen die naast me aan het trainen waren zeiden ook dat je dat echt niet moest doen.

Voelde niet goed, spieren voelden nog te koud. Werd niet aangeraden, dus doe ik zeker niet weer. Dat jij wel zo trained wil niet zeggen dat het goed is of bij iedereen werkt. Ik ken namelijk niemand die zo trained en meteen het maximale gewicht erop gooit. Iedereen bouwt op.

Zelfs een gast die hier meedoet aan de Sterkste man van NL, moet opbouwen. Ik heb nog nooit iemand gezien die meteen in zn eerste set al zn maximale gewicht erop gooit. En daar dan 4 setjes mee blijft doen.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik chin ups heb gedaan is me bovenrug voldoende opgewarmd. DB Row er na is meteen 38-40kg en verspil geen tijd met opbouw sets voor die oefening want me rug is al warm. Daarna zijn me armen ook genoeg opgewarmd. Dus dan pak ik 50-60kg barbel curl en doe er 12x, 8x, 6x reps mee. Of welke hoeveelheid dan ook tot ik met een 8rm gewicht bij de 32-ish reps zit.

Dus dan ziet een rug training er uit als...
    Chin Ups/ Pull ups met lichaamsgewicht a 95kg. 3-4 sets Er is geen opwarm met lichaamsgewicht.
    Dan deadlift met opbouw sets van 60kg-80kg-100kg-120kg etc
    Hierna GEEN opbouw sets meer. Je rug en alle pezen zijn opgewarmd.
    DB Row pak ik meteen 40kg voor 4 sets
    Seated Row pak ik meteen full stack voor 4 racks
    Rack Pull is 140kg voor 4 sets

Sterkste man en Highland trainingen doe ik totaal anders. Dan moet je wel opwarmen. Je kan niet meteen met Farmers van 200kg gaan lopen. Dus dan is het in stappen van 25-50kg omhoog. Log Press doe je eerst gewoon wat presses met de stang van 60kg, dan de Log leeg a 80kg en dan met gewichten er aan opbouwen. Maar met een Yoke/Axle Wheel er na...no way dat ik onder de 300kg begin nadat ik Farmer's en Presses gedaan heb.

Spier en kracht ontwikkeling is vele malen hoger dan 4x10 met opbouwende sets en dat je maar 1 set echt werkt en de rest half uit je neus vreet omdat je niks aan het doen bent behalve je spieren voorvermoeien en energie te verspillen.

Eigenlijk als me top bij Yoke op 450 zou liggen ik zou het als eerste oefening doen. Zou ik niet onder de 200kg beginnen met "opwarmen".

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2009
  16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik zie meteen al een aantal rug oefeningen waar je veel je biceps voor gebruikt en dus goed opwarmt, zoals de pull ups. dan worden ze idd goed warm van.

Maar je moet niet vergeten dat niet iedereen zo'n schema heeft dat hij door oefeningen voor zn rug ook zn biceps al goed opwarmt. Als die mensen dan niet opwarmen, krijgen ze echt problemen.

Ik begin zelf eerst met een leds oefening, dan DB rowing met 35KG 4 setjes, zonder opbouw. Is 1 van de weinige oefeningen waar ik niet bij opbouw.

Biceps pak ik 1 opwarm ronde, met 35 kg seated barbel curl. Vanuit daar ga ik naar 45 en dan 2 sets van rond de 50. Maximale gewicht wat ik seated kan pakken, tot er echt niks meer inzit. En dan nog 3 andere oefeningen voor de biceps, hammer curl, concentration curl etc. In een paar maanden tijd zijn mn biceps enorm hard gegroeid hierdoor.

En verder zie ik wel dat je wel opbouwt met bijna alles wat je opnoemt. Wat ik anders ook erg vreemd zou vinden. Zou er niet aan moeten denken om de eerste keer meteen 150 kg te pakken met mn deadlift.. ook al stelt dat nog weinig voor als ik dan bij de vriend van mn trainingsmaatje kijk die vorige week 310 kilo deadlifte met een eigen gewicht van 104 kilo 8)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Enige opbouwen is als je een spiergroep voor het eerste gebruikt. Deadlift is een compound die je voor de rest doet. En met Chins warm je niet bepaald de onderrug en benen op wat je met deadlift doet.

Maar toen ik met wat anderen ging trainen deden ze nogal vreemd. Rug oefeningen zoals seated Row en Cable Row en Lat Pulley en weet ik veel wat nog meer. Toen Bent over Row en ik heb met Deadlift meteen de 140kg gepakt zonder die oefening specifiek op te warmen.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Dus advies is; wel opwarmen als je schema niet precies zo is gemaakt dat je opwarmt voor de volgende spiergroep.

Wat voor de meeste mensen hier geldt denk ik. Die mensen moeten gewoon opbouwen en opwarmen. Anders beginnen ze koud en dat moeten ze niet hebben.

De deadlift is vaak ook mn eerste oefening waar ik mee begin, maar bouw wel op met 60/90/130/150 kg (150 is momenteel mijn max, weeg zelf 72kg). Niet de eerste keer 150 kg. Lees ik het goed en doe jij dat wel? Maak je 4 setjes van 150kg?

19. Ashavan

Ashavan Guest

Als deadlift een opwarm oefening is, dus begin van training, dan heb ik verscheidene sets. Ik kijk wat me zwaarste set voor die dag is. Vervolgens gebruik 40% er van als eerste set. 55% als tweede set, 70% als derde en 85 als vierde opwarm. Hoeveel sets ik met de 150kg doe is verschillend. Soms 1 set van 10reps, soms 10 sets van 3 reps.

Als de deadlift geen warming up oefening is, zoals die keer als laatste oefening, dan pak ik meteen de 140-150kg en doe er verscheidene sets mee tot ik niet meer kan.

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Tslaat idd nergens op om je biceps te gaan opwarmen als je al rug heb gedaan:) Met zo'n beetje alle oefeningen van rug pak je biceps mee behalve met deadlift misschien.
    Op het begin van me training als ik dan bijv met deadlift begin doe ik maar 2 warming up setjes van 50/70% en dan meteen naar de echte gewichten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina