De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vraag mij af of die cilinder wel echt nieuw is met die prijs.....
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Een brommer waar zoveel aan gekloot is moet je sowieso niet willen kopen
     
  3. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Was ik ook niet van plan. Ik ga wsl langs de dealers in de buurt en dan een goede uitzoeken:cool:.
     
  4. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonde om een nieuwe te kopen, ik zou er 1 van vrienden overnemen als ik er toch 1 zou kopen. Weet je tenminste wat er met dat ding gebeurt is.
     
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je wel het geluk hebben dat 1 van je vrienden een scooter gaat verkopen precies op het moment dat jij er voor kiest er een te gaan kopen.
     
  6. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat geluk heb ik dus niet.

    Iemand ervaringen met deze uitlaat op een std Aerox:cool:?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2009
  7. SysanApse

    SysanApse Guest

    Vriend van me heeft die op zijn STD aerox waar de vario ring er uit is gehaald.
    Hij heeft altijd een dip van 0-20 KM en dan trekt hij hem wss tot 75.

    Voor de rest als je goed afstelt zal het wel een goede uitlaatje zijn , ik zie er veel gasten mee op school.

    Ik heb zelf ook nog een vraag.
    Mijn scooter , Aerox BJ 2008 met een Laser X Pro Chroom zonder vario ring, heeft een dip als hij warm is.
    Als ik hem gewoon de garage uithaal en hem start ( koud dus ) dan trekt hij hem meteen naar de 80.
    Maar zodra hij warm is dan zit ie in een dip van 0-20 , bij 20 trekt hij hem gewoon door naar de 80.
    beetje te vergelijken met dit topic : http://wwe.scooterfreaks.nl/forum/showthread.php?t=270888 .
    Dat SF forum is nooit echt duidelijk vind ik , en heb zelf ook te weinig verstand om die gasten te kunnen begrijpen , dus vraag ik jullie :).

    Wat voor trekveren en/of drukveren moeten erin ? en is dat een moeilijke klus ?
    Is het verstandig een andere vario erin te doen , een sport vario dus ?
    En een Powerfilter ?

    Welke onderdelen moet ik bewerken om mijn scooter af te stellen.
    ten slotte nog , ik mag van mijn ouders een 70 CC , wat ik dus ook wil.
    Is het misschien beter om nu meteen een 70 CC te kopen en mijn scooter daar op af te stellen kwa veren vario etc.
    of moet je dat pas doen als je er een beetje verstand van heeft.

    Ik woon in Noord Holland , in de buurt van A' dam .
    Als iemand zegt van ik wil hem wel voor je afstellen / tunen voor zoveel euro misschien komen we er dan ook wel uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2009
  8. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
  9. SysanApse

    SysanApse Guest

    Doe ik , ik vind dat niet echt een goed forum tho.
    Dus ik denk misschien dat jullie het weten , als het niet zo is ga ik wel naar SF.
     
  10. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Een andere vario (sport vario) is misschien een slimme keus. Zal de top iets hoger van worden, en met goed afstellen sneller van optrekken.
    Over warme en koude motor, als ik me niet vergis heeft dit te maken met je sproeier. Een koude motor gebruikt meer benzine dan een warme. Je zou een iets grotere sproeier kunnen proberen.

    Kan zijn dat ik er naast zit hoor, heb zelf jaren een peugeot fox gehad, waar ik veel mee bezig ben geweest. Maar dat is al weer een paar jaar terug..
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Bij een andere uitlaat is een andere vario altijd welkom :)
    Geeft je een wat hogere top en i.m.o. wat meer kwaliteit.
    Daarnaast is je dip niet geheel te wijten aan je vario, die komt pas na 10 km/h in actie. Ga is spelen met je trek veertjes en je rolletjes. Iets lichtere rolletjes is het makkelijkste om te proberen.
    Daarnaast kan het zijn dat je sproeier net niet goed is. Ga is 1 maatje groter zitten, kijken wat hij dan doet.

    Als je dan toch een 70 CC koopt zou ik even doorsparen --> bij een 70 cc moet namelijk ook een nieuwe carb wil je echt profijt van je 70 cc hebben. Een nieuwe vario (bijvoorbeeld een malossi multivar of een polini speedcontrol) is ook erg verstandig.

    Ik woon in de buurt van Amsterdam, maar heb simpelweg de komende weken geen tijd om even langs te komen en te kloten aan je brommer ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2009
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Alkmaar , ik woon zelf in Purmerend.
    Ik weet niet hoelang het duurt om zo'n scooter af te stellen en desnoods nieuwe cilinder eronder te zetten ?

    Maar bedankt voor je tip , ik zal even kijken hoe ik die trekveertjes vervang want de rolletjes heb ik nu gevonden.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Afstellen ligt er aan of je goed mikt met je sproeier in combo met je nieuwe cilinder.

    In Purmerend rijden ook genoeg opgevoerde aeroxjes rond....heb je geen vrienden die het ook doen ;)
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag om half 4 eindelijk examen Voertuigbeheersing... Alleen waarom moet ik nu precies vanaf gister ontzettend verkouden worden :mad: Hoop dat het gaat lukken, ik had er in principe echt vertrouwen in.
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    En ben je geslaagd???
    Ik moet zelf volgende maand voor m,n AVB examen.
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep toch ben geslaagd :D Alleen de precisie stop onvoldoende. Hij vond in principe dat ik te vroeg al terug schakelde wat niet zo lekker is voor de versnellingsbak, verder was die netjes. 2de keer, ja toen was ik teveel aan het denken dat stop je niet op tijd :p

    En de slalom ging de eerste keer niet netjes, die moest nog even over.

    Dus viel me echt mee :D Ik voelde me echt een partij verrot op die motor dat was ook niet normaal
     
  18. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Mega Pats:cool::

    [​IMG][/url][/IMG][​IMG]
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lekker dat je AVB hebt. Heb die zelf de 19de. Werd ook vlak voor mijn examen (auto) flink verkouden. Op dag van examen was het gelukkig stuk minder en had er tijdens rijden geen last van. Enkel bloedneus toen ik uitstapte na het examen.
    Straks heb ik motor rijbewijs misschien nog eerder als auto rijbewijs. :)
    Hoop van het weekend wat rond te kunnen gaan kijken om te oriƫnteren op een leuke motor en kleding ed.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag naar MotorKledingCenter geweest op de Rijneke Boulevard.
    Behoorlijke winkel met een flink assortiment aan helmen, kleding ed. Wilde er kijken voor wat laarzen. Die hebben ze er voldoende, maar nog niets gekocht. Ga eerst wel op wat oude werkschoenen van mijn pa lessen, die over de enkels vallen, en anders heb ik nog sportschoenen (van die raceschoenen idee), die ook over de enkels vallen (zijn enkel niet zo stevig, zitten wel lekker, maar zitten onder het verf, dus niet erg fraai gezicht).
    Tijdens het lessen wil ik ook op pad gaan voor een motor en als ik een motor heb (of bijna heb), dan wil ik daar een mooi set bij uitzoeken (helm, jas, broek, laarzen). Maandag 8 juni komt in ieder geval in de buurt. Als je die kleding en helmen ziet, en wat motoren buiten, dan kan ik niet wachten om er zelf te rijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina