[Digitale Camera] op zoek naar goede camera

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 18 mrt 2009.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op zoek naar een goede digitale camera voor rond de 100 euro, de accu moet lang mee gaan en hij moet natuurlijk goede foto's maken. Iemand een idee?
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je moet is kijken naar de panasonic camera's zijn goed in die prijs/kwaliteit
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Misschien moet je wat specifiekere eisen stellen? Tuurlijk wil iedereen een goede camera die goedkoop is en lang meegaat.. 8).
    Maar wat zijn je doeleinden? Gewoon voor wat kiekjes op vakantie? Of wil je een beetje kennis maken met de echte fotografie, en wil je wat gaan schieten in de stad of je tuin? Dat is wel handig om te weten...
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Eigenlijk beide, op het vliegveld foto's maken. Camera meenemen als ik stuk ga rijden richting ardennen ofzo, voor op vakantie dat soort dingen. Misschien zijn er mensen met persoonlijke ervaring.
     
  5. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Je budget is niet zo heel groot, dus keuze in soorten camera's is niet echt nodig denk ik. Gewoon een camera...

    Ik zou ook gaan voor een Panasonic of een Canon, maar instapmodellen hebben wel vaak batterijen (dus nog losse batterijen kopen en een oplader, kost veel geld en gedoe).

    Misschien is het daarom handig iets meer geld (120-150) uit te geven voor een goed cameramerk met accu...
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Mn budget tja, ik wil er gewoon niet meer aan uitgeven want als ik een camera van een paar honderd euro koop dan durf ik hem niet mee te nemen.
     
  7. GomoRra

    GomoRra Guest

    Verzekering van een camera is niet duur....

    Ik verzekerde die van mij tegen nieuw waarde 2 jaar lang voor 35 euro.
    Camera was toen 280 euro ofzo

    en hij was diefstalverzekerd en ook tegen schaden enzo
     
  8. Dolly

    Dolly Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn DSLR is voor 60 euro 3 jaar lang verzekerd tegen val,stoot en waterschade + diefstal. De lens ook :9 Het zijn echt heerlijke camera's, maar je moet er wat centen voor over hebben :)
     
  10. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
  11. GomoRra

    GomoRra Guest

  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zit op zich ook wel wat in, een verzekering. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de accu is opgeladen van een gemiddelde camera en hoe lang kun je er dan mee doen?
     
  13. GomoRra

    GomoRra Guest

    Dat verschilt per camera. Het beste is om een aantal soorten te selecteren en dan op kieskeurig.nl ofzo effe te kijken voor feedback
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn camera houdt het zo 8 of 9 uur vol op een goede accu.. heb m nog nooit echt zwaar getest. MAar een dag full time fotograferen was de accu op 75%
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Bij de mediamarkt en de bcc weten ze er geen hol van af zo te horen, volgens BCC kan een volle accu 70 foto's maken, volgens de mediamarkt 800. En volgens BCC heeft Samsung 2 jaar garantie, en volgens de mediamarkt heeft Samsung 1 jaar garantie, wie moet ik nu geloven?
     
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
  17. GomoRra

    GomoRra Guest

    Als het goed is is elk Product dat in de EU verkocht wordt verplicht 2 jaar garantie te bieden, ookal staat er op de verpakking 1 jaar... ( heb ik toch nog wat aan recht gehad :p)

    Maar ik vind trouwens die samsung foto camera's er kwalitatief echt niet goed uitzien. Vaak is het gemaakt van plastic en moeten er AA batterijen in.

    Of het goede foto's schiet weet ik niet :p Maar ik zou toch effe voor een ander merk kijken of effe op kieskeurig.nl wat camera's vergelijken.
     
  18. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien waarom er zoveel prijs verschil is in de geheugenkaarten?
    Ik heb een Sony DSC-S950 camera. En daar moet een Memory Stick Duo/Memory Stick PRO Duo kaart in. Nu kijk ik op internet en zie dat een 8GB van 40 tot 80 euro verkocht wordt. En op marktplaats wordt deze voor 23 euro verkocht nieuw in verpakking. Hoe kan dat?
     
  19. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Het kunnen namaakkaarten zijn die niet van sony zijn, maar ik zou het niet zeker weten...

    Wat ik je wel kan vertellen is dat 8GB best veel is, 2 of 4 GB zal waarschijnlijk ook voldoen.
     
  20. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.. met 4 gb kan je zelfs op een spiegelreflexcamera ruim 1000 foto's knallen :)
     

Deel Deze Pagina