1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

  1. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad vervelend als je er niks meer van hoort, maar waarschijnlijk bedoelde hij een certificaat van die site?
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee Nucia is gewoon simpelweg een helpforum. Tegenwoordig echt groot uitgegroeid sinds de naamsverandering van AntiSpywareoffensief naar Nucia en het Nucia.eu domein. Er is een engelstalige soort van vereniging/clubje voor. Kan me alleen niet meer herinneren wat het nou ook alweer is. Iets met ASAA AASO of zo. Iets met de woorden antispyware/malware/organisation volgens mij. Google levert me niks op. Probably kom ik over een uurtje wel weer op de naam O-).
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik zit met een probleem. Heb volgens mij last van een MSN virus ofzo. Ik heb echter totaal geen verstand van dit soort dingen dus vergeef me als ik het beestje niet bij de juiste naam noem. Wat info :

    We hebben thuis tijdelijk geen internet dus ik loop soms naar het huis van m'n pa en ma om daar op m'n pa z'n laptop ff m'n mail te checken en dat soort zaken. Meestal open ik hiervoor MSN om dan direct van daaruit naar m'n mailbox te gaan, om heel eerlijk te zijn gebruik ik MSN maar sporadisch waar het echt voor bedoeld is.

    Afijn, van de week toen ik dus online kwam kreeg ik ineens een vaag bericht van iemand uit m'n contactpersonenlijst. Een link naar een of andere fotosite en dan een stuk tekst erachter. Normaal gesproken klik ik nooit op dit soort dingen, zeker niet als het gesprek ermee geopend wordt, ik ben namelijk bekend met het principe 'klik niet zomaar op dingen die je niet vertrouwd'. Echter, ik wilde het venster wegklikken maar het touchpad van de laptop maakte het dat ik per ongeluk dus toch die link aanklikte. Dus ik kwam op een of andere vage site terecht. Weggeklikt en later gewoon offline gegaan.

    Nu een paar dagen later krijg ik een sms van m'n broertje, die ik ook in mijn contactpersonenlijst heb staan, dat ik dus sinds die dag op willekeurige tijdstippen heel ff online kom en dezelfde vage links doorstuur....geheel automatisch, terwijl de laptop niet eens aanstaat. Dus ik terug naar huis, me aangemeld op MSN, en meerdere mensen uit m'n lijst hebben dergelijke info achtergelaten....dat ze dus last hebben van irritante berichten met links van mijn kant.

    Heb gister al de hele avond zitten kloten. McAfee vind geen virussen, heb bitdefender ook even laten draaien maar die nam veelste veel tijd in beslag en dat kon ik helaas niet afmaken. Heb HijackThis geprobeerd maar daar snap ik niks van. Heb MSN meerdere malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en tot slot heb ik systeemherstel gedaan....al deze dingen hebben echter niet mogen baten want het probleem is er schijnbaar nog steeds.

    Heb gegoogled op 'MSN virus' en ik ga zometeen nog ff verder met googlen, maar tot nu toe kom ik er gewoon niet uit. Weet ook niet hoe ik kan zien waar het probleem zit en hoe ik kan zien wanneer het weg is, daarvoor ben ik dus afhankelijk van andere mensen die mij zeggen dat ze nog steeds last hebben van vage berichten. De computer formatteren is helaas geen optie want zoals gezegd is het de laptop van m'n pa die het ding op z'n tijd ook gebruikt om op te werken.

    Heeft iemand misschien suggesties ? Anders zie ik mezelf genoodzaakt om iedereen uit m'n MSN lijst te blokkeren en te verwijderen opdat zij (hopelijk) geen last meer hebben van 'mijn' berichten....

    EDIT : Hitman Pro ook geprobeerd, geen resultaat.

    EDIT 2 : Ben nu de stappen op deze pagina aan het doorlopen.

    EDIT 3 : Wederom geen succes. Anders laat maar gewoon, ik geef het op, ga hier niet langer m'n tijd aan verdoen. Daag MSN _0/
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al je wachtwoord en bijbehorende geheime vraag veranderd? Vaak stelen ze je wachtwoord/oude cookies whatever waardoor ze kunnen inloggen. Ik dacht eigenlijk voorheen dat het een trojan was maar er zijn veel gevallen bekend waar je naar deze site wordt doorgestuurd, gebruikersnaam/wachtwoord moet invullen en dat ze op deze manier toegang hebben. Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig deze berichten krijg van contacten maar dat de werkwijze op google/internet nagenoeg onbekend is.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Help!

    Ik stuur de hele tijd zonder iets te doen allemaal mailtjes, engels, met reclames. Dus zon beetje iedereen in mn lees ontvangt zo'n beetje om de week een mailtje met allemaal rotzooi.

    Ligt dit nou aan mn mailadres? Of aan mn computer? En is dit moeilijk te verhelpen? Of zou ik toch een nieuw mail adres moeten nemen. :eek:
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    msn virus?
     
  8. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Lol, dat zou best kunnen. :+ Nu ik zo op de vorige pagina kijk. :)

    Zal ff een account maken op die site.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Wat is beetje een goede virusscanner die gratis is. Mijn Norton is namelijk verlopen, die vond ik wel heel erg goed ( de nieuwste versie ). Is er niet iets gratis wat er een beetje op lijkt ?
     
  10. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Avast is op zich wel goed te doen, maar dat trekt wel veel van je computer heb ik gemerkt op mijn oude PC. Maar als je een goede PC hebt is dat misschien een goede oplossing.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    of AVG Free
    of NOD32
     
  12. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb dus een hele enge virus te pakken. Hij heet Malware Doctor en ik vertrouw het voor geen meter. Ik heb geporbeerd met Hijack this hem te verwijderen met het helpt niet. als ik opnieuw opstart is het er weer. iemand enige tips?
     
  13. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Scan je PC eens met MBAM
     
  14. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft een enkel effect. Op het moment dat ik opnieuw opstart is Malware Docter er weer. Welk programma ik ook gebruik om het te verwijderen tot nu toe. Ik heb dus ook MBAM geprobeerd.
     
  15. Ichigo

    Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    1
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Pas op met combofix! is een gevaarlijk programma als je jiet weet wat je doet.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je computer opstarten is safe mode met netwerkmogelijkheden (F8 indrukken tijdens het booten, voordat het windows logo verschijnt) en dan in safe mode
    mbam runnen, mbam updaten en dan laten scannen! :)
     
  18. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Had dit ook, na het wijzigen van het wachtwoord was het over. :)
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Jongens, ik zit hier met een groot probleem! Ik heb een paar Trojaanse Paarden op mijn pc zitten en heb inmiddels 2 virusscanners (AVG en Avira). Nu probeer ik ze te verwijderen, maar VOLGENS MIJ lukt het niet.

    Als ik bijv. met Avira probeert te verwijderen, krijg ik telkens het beeldje met (Move to Qua., Delete, Rename, Deny Access, Ignore). Dan doe ik delete maar hij komt terug. Wat moet ik doen mensen? Ik ben hier zo noob in.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe dan move to quarantine :+
    En google de namen van die dingen hoe je ze definitief van je pc kan halen..
     

Deel Deze Pagina