Mensen, ik zit met een probleem. Heb volgens mij last van een MSN virus ofzo. Ik heb echter totaal geen verstand van dit soort dingen dus vergeef me als ik het beestje niet bij de juiste naam noem. Wat info :
We hebben thuis tijdelijk geen internet dus ik loop soms naar het huis van m'n pa en ma om daar op m'n pa z'n laptop ff m'n mail te checken en dat soort zaken. Meestal open ik hiervoor MSN om dan direct van daaruit naar m'n mailbox te gaan, om heel eerlijk te zijn gebruik ik MSN maar sporadisch waar het echt voor bedoeld is.
Afijn, van de week toen ik dus online kwam kreeg ik ineens een vaag bericht van iemand uit m'n contactpersonenlijst. Een link naar een of andere fotosite en dan een stuk tekst erachter. Normaal gesproken klik ik nooit op dit soort dingen, zeker niet als het gesprek ermee geopend wordt, ik ben namelijk bekend met het principe 'klik niet zomaar op dingen die je niet vertrouwd'. Echter, ik wilde het venster wegklikken maar het touchpad van de laptop maakte het dat ik per ongeluk dus toch die link aanklikte. Dus ik kwam op een of andere vage site terecht. Weggeklikt en later gewoon offline gegaan.
Nu een paar dagen later krijg ik een sms van m'n broertje, die ik ook in mijn contactpersonenlijst heb staan, dat ik dus sinds die dag op willekeurige tijdstippen heel ff online kom en dezelfde vage links doorstuur....geheel automatisch, terwijl de laptop niet eens aanstaat. Dus ik terug naar huis, me aangemeld op MSN, en meerdere mensen uit m'n lijst hebben dergelijke info achtergelaten....dat ze dus last hebben van irritante berichten met links van mijn kant.
Heb gister al de hele avond zitten kloten. McAfee vind geen virussen, heb bitdefender ook even laten draaien maar die nam veelste veel tijd in beslag en dat kon ik helaas niet afmaken. Heb HijackThis geprobeerd maar daar snap ik niks van. Heb MSN meerdere malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en tot slot heb ik systeemherstel gedaan....al deze dingen hebben echter niet mogen baten want het probleem is er schijnbaar nog steeds.
Heb gegoogled op 'MSN virus' en ik ga zometeen nog ff verder met googlen, maar tot nu toe kom ik er gewoon niet uit. Weet ook niet hoe ik kan zien waar het probleem zit en hoe ik kan zien wanneer het weg is, daarvoor ben ik dus afhankelijk van andere mensen die mij zeggen dat ze nog steeds last hebben van vage berichten. De computer formatteren is helaas geen optie want zoals gezegd is het de laptop van m'n pa die het ding op z'n tijd ook gebruikt om op te werken.
Heeft iemand misschien suggesties ? Anders zie ik mezelf genoodzaakt om iedereen uit m'n MSN lijst te blokkeren en te verwijderen opdat zij (hopelijk) geen last meer hebben van 'mijn' berichten....
EDIT : Hitman Pro ook geprobeerd, geen resultaat.
EDIT 2 : Ben nu de stappen op deze pagina aan het doorlopen.
EDIT 3 : Wederom geen succes. Anders laat maar gewoon, ik geef het op, ga hier niet langer m'n tijd aan verdoen. Daag MSN _0/
Laatst bewerkt: 17 mei 2009