1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude thnx je hebt helemaal gelijk Schizo007nl:thumbs:

    Ferry34. Tv alleen stereo? er staat wel zo`n dolby digital tekentje op de tv:9
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is Virtual Dolby Surround. Marketing gelul. Een tv kan alleen maar stereo uitzenden.
     
  3. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het geprobeert maar niks:confused:
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De tv heeft inderdaad een dolby digital decoder, maar stuurt dit alleen via de optical uitgang uit wanneer je via de tuner naar een zender zit te kijken die 5.1 doorgeeft zoals bijvoorbeeld Discovery HD.

    Bij het kijken naar content vanaf een extern aangesloten apparaat zoals een dvd speler of je xbox360, downmixed de tv het naar stereo.

    Nee hoor, zie antwoord ;)


    Probeer is wat duidelijker te zijn. Wat is het wat je wilt?

    Ik begrijp alleen dat het om het geluid van je dvd gaat. Help me ff ;)


    Wanneer je de surroundspeakers gebruikt, dan moet je de speakers van je tv niet gebruiken. Die zet je dan op nul of mute.

    Als het probleem is dat je geen geluid hoort door de speakers van je tv wanneer je de surroundspeakers niet wilt gebruiken wanneer je 's avonds laat een dvd-tje wilt kijken, dan moet je dit in het HDMI Menu regelen bij Audio Out

    Zet deze op ON: Als het audiosignaal wordt uitgevoerd via HDMI AV OUT. (Afhankelijk van de mogelijkheden van de
    aangesloten apparatuur, kan het audiosignaal verschillen van de audio-instellingen van het
    hoofdapparaat.)
    Volgens mij stuurt het apparaat dan de audio door de hdmi-kabel die naar je tv gaat en je dus geluid uit de speakers van je tv zult horen.

    ≥OFF:Als het audiosignaal niet wordt uitgevoerd via HDMI AV OUT. (Het audiosignaal wordt uitgevoerd
    volgens de instellingen van dit apparaat.)

    Hij stuurt het geluid niet door de hdmi, maar laat de audio format horen die jij hebt ingesteld zoals dolby digital of pro logic II (die je niet moet gebruiken overigens, want dat is geen surround)

    Zorg ervoor dat in het Audio Menu bij Dolby Digital en DTS je de optie PCM gebruikt en niet Bitstreams.
    Bitstream gebruik je alleen wanneer jouw aangesloten apparatuur (de hdtv in dit geval) dit kan decoderen en dat kan hij dus niet. Dat kan hij alleen via de interne tuner.

    Bij de ps3 heb je ook zoiets: die moet ik ook op PCM zetten. Dan decodeert de ps3 zelf de dolby true hd of dts hd audio en stuurt dit in een andere format door. De surround ontvangt dan een reeds gedecodeerd signaal (lossless en dus zonder kwaliteitsverlies) en speelt dit dan af.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  5. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee laaat maar bedankt voor de info ik heb namenlijk een optical kabel gekregen:thumbs:

    maar is pro logic 2 niet goed ?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De achter Surround Speakers bij Pro Logic zijn mono en bij Pro Logic 2 zijn ze stereo !
    Bij gewone stereo uitzendingen staat mijn versterker altijd in de Neo 6.
    De versterker maakt van een 2 kanaals stereo signaal een 6.1 geluid.
     
  7. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    OK maar als ik gewoon film kijk dan hoor ik wel echt surround:) Dus ik vind het wel prima:)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij tevreden bent , ben ik ook tevreden :p
     
  9. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Is er ergens een lijst met games die beter worden als je ze in 5.1 speelt? COD en fallout lijken mij meer baat te hebben bij 5.1 dan Fable 2 of Braid.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    geen idee of er zo'n lijst is maar Dead Space in 5.1 is zeker 1 van de betere :D
     
  11. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
  12. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme vraag maar:
    Bestaan er Home theater systemen zonder de DVD/BluRay speler?

    Ik zoek een nieuwe Theater systeem omdat mijn Logitech Z-5450 het heeft begeven om een onbekende reden, het ding was 2 jaar oud. Het gaf plots heel luide "Plop" geluiden tot wanneer ie op een moment gewoon uitviel en niet meer aan wou.
    Komt in ieder geval geen Logitech apparaat meer binnen.

    Zelf een systeem samenstellen met receiver wil ik niet.
    Maar gewoon zoals de Logitech set maar dan in een merk van Samsung bevoorbeeld? Zonder die DVD/Bluray speler bij, bestaat dat?
    Ik zie namelijk heel mooie setjes op Samsung.com staan.
     
  13. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Koop een reciever zoals die boven je staat met wat boxjes en een sub of een z5500 set
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2009
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De ellende met veel van die setjes is dat deze geen optical input hebben en je er dus geen xbox360 of ps3 op kunt aansluiten.

    Onkyo had een mooie set, de HT S5105, maar die is volgens mij niet of nauwelijks meer leverbaar. De onkyo die op Ibood werd aangeboden was een werelddeal! Setje harman/kardons erbij en je had echt een dijk van een surround gehad.

    Kijk dus goed naar de specs van die Samsungs of deze surround kan laten horen van externe bronnen zoals een xbox/ps3/blu-ray etc dmv optical input of natuurlijk hdmi.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  15. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Op hun website en kieskeurig staat optical en hdmi aangeduid, maar de vraag is hoeveel aansluitingen. Het zou 2 optical-in moeten hebben, voor men 360 en ps3 samen.

    Die setjes van Onkyo is meer wat ik zoek. De HT S5205 ziet er goed uit.
    Het zijn dus satelliet-speakers dat ik zou moeten vinden. Het liefst zou ik willen gaan voor een degelijke 2.1 set, ofwel een iets goedkoper 5.1 set. Want men budget ligt maar maximum bij 400 euro.

    De reden waarom ik misschien geen 5.1 meer aanschaf is omdat de kamer waar erin gespeeld wordt maar ongeveer 4 bij 3,5 meter is. En moet nog een weg zien te vinden voor de draadjes.
    Bij men stukke Z-5450 waren de achterste speakers draadloos dus dat vormde geen probleem.

    Ken je nog enkele leuke setjes?
    thx

    EDIT: Ik zag deze over het hoofd: HTX-22HD Is een 2.1 set, met alles op en aan. Zou die iets zijn?
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mijn kamer is maar 3,5 bij 2,5 en ik heb gewoon een 5.1 hoor ;)

    De kabels gaan onder de plinten langs en via een stripje naar boven.


    die laatste 2.1 is ook best interessant, omdat je deze nog kunt uitbreiden tot een volwaardige 5.1. Zelfs audio delay en dts hd en dolby true hd zit erop. Bovendien 2 x optical en 2x hmdi inputs.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn game-kamertje 12m² staat zelf een 6.1 opstelling :9
    6x 110 Watt + 120 Watt Subwoofer 8)

    Kan niet wachten op mijn nieuwe 7.1 versterker met 160 Watt per kanaal \o/
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben niet echt tevreden met mijn surround set. Ik heb een Onkyo versterker met bijbehorende boxjes (5) en een subwoofer. Sowieso heb ik het idee dat die subwoofer amper effect heeft, weet niet eens of hij wel werkt :confused: . Heb alles volgens het boekje aangesloten en alles werkt wel, maar is er een manier hoe ik het misschien kan verbeteren? Ik heb er verder namelijk niet echt verstand van, maar het eindresultaat valt me een beetje tegen terwijl ik iedereen er heel positief over hoor? misschien finetunen op één of andere manier?
     
  19. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh haha :9 Dan bedenk ik me misschien nog. Nog eens 5.1 setjes opzoeken dan.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het een actieve of passieve subwoofer ???

    Actieve subwoofer -> aangestuurd door ingebouwde eindversterker => minder vervorming en betere laagweergave.

    Passieve subwoofer -> aangestuurd door de versterker zelf => minder krachtig => minder goede basweergave en meer vervorming van het andere geluid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina