Zat in de buurt Mjah, ik zou hem zeker willen behouden, maar wie ben ik.
Qua logica is het nu al niet meer te volgen en we hebben nog 3 maanden te gaan .
Dit wilde ik overigens even met wat Ajacieden delen. Verveelde me kanariehard tijdens een tussenuur:
Selectie Ajax 2009/2010
Verkopen/Verhuren:
Vermaelen* 11,5 miljoen
Suarez** 25 miljoen
Schilder Transfervrij
Sno Onbekend
Wielaert Onbekend
Donald
Blind
Anita Onbekend
Luque Onbekend
Kennedy Onbekend
Leonardo Onbekend
Aankopen:
Braafheid* 2 Miljoen
Obradovic* 4 Miljoen
Boulahrouz* 5 Miljoen ??
Janko/Berg** 12 Miljoen
Elia** 10 Miljoen
Defour!!!*** 10 Miljoen
* Ervan uitgaan dat Vermaelen vertrekt, omdat Arsenal en Ajax ver in de onderhandelingen zijn. 11,5 miljoen is de prijs volgens The Sun, Ajax wilt 12-15 miljoen. Met het geld van de transfer de aankopen met een * achter hun naam. Geen idee hoeveel Boulahrouz zou moeten kosten. Is een gokje. Obradovic vraagprijs is 6 miljoen, denk dat 4 miljoen reëel is.
** Ervan uitgaan dat Suarez vertrekt, omdat als Pato en/of Káká weggaan bij AC Milan ik denk dat deze wel gaan bieden op Suarez. De geruchten rond Suarez tijdens de winterstop rond de 40miljoen zou perfect zijn, maar uitgaande van een in mijn ogen reële 25 miljoen kan het alleen maar meevallen. Elia alleen halen mocht Suarez weggaan, sowieso een spits nodig en dan geen lichtgewicht. Voorkeur naar Janko.
*** Defour lijkt mij een uitstekende speler om ons middenveld aanvallend te versterken. Weet niet of hij haalbaar is en de 10 miljoen is een gok, maar ik denk niet dat hij meer waard is met een contract van nog twee jaar. Als je van een hoog bedrag uitgaat kan het altijd alleen maar meevallen dacht ik zo.
Note: verkoop prijzen zijn minimaal, zodat het alleen maar hoger kan uitvallen. Koop prijzen zijn naar mijn inzien maximaal behalve misschien Boulahrouz dus dan kan het ook alleen maar meevallen. Misschien zelfs wel Elia en Braafheid in een combinatie voor 10 miljoen of misschien zijn Berg en Janko wel maar 8 miljoen waard en is Defour zelfs maar 6 miljoen. Je weet het nooit, maar meer dan de genoteerde waarde lijkt me niet reëel.
Nieuwe selectie:
Stekelenburg
Vermeer
Obradovic
Braafheid
Vertonghen
Boulahrouz
Alderweireld
Oleguer
V/d Wiel
Silva
Gabri