[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van men examen ook geslaagd :).

Ging wel lekker, leuke examinator. Rond de 35 denk ik, relaxte gast en mijn instructeur hield hem zoveel mogelijk aan de praat _O_.

Geen fouten gemaakt, alleen 1x redelijk moeten remmen. Ik rolde verder de weg op maar zag niet wat eraan kwam door een geparkeerd busje. Hij zei dat het niet heel erg nodig was en dat ik het misschien wel had gehaald, maar beter zo dan te laat.

Btw, je zakt eerder als je te voorzichtig rijdt dan dat je teveel initiatief neemt zeg maar.

2. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Gefeliciteerd!:b:

Het is inderdaad zo dat als je te voorzichtig rijdt je ook snel zal zakken. Dit word vaak gezien als angst en geen zelfvertrouwen. Het belangrijkste is veilig rijden en dan kan je wel een paar fouten maken tijdens je rijexamen.

Geniet van je rijbewijs zou ik zeggen!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gratz man!

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Er blijft nog altijd één punt mijn beste...Géén enkele rijexaminator kan je kwalijk nemen als je van rechts komt en toch stopt op een kruispunt om te kijken...
    De wet spreekt immers dat zelfs als jij stopt het andere verkeer dat jou voorrang moet verlenen immers ook verplicht is om te stoppen...

Sterker nog, diezelfde wet stelt dat je kruispunten alleen maar mag passeren met gematigde snelheid en het inachtnemen van de nodige voorzichtigheid...

Zélfs al de beide zijden gelijk stoppen is het nog altijd zonneklaar wie er eerst terug mag vertrekken...snappie....

En die rijexaminator die je daarvoor buist kan je gelijk aanklagen aangezien hij de wegcode op dit gebied niet als een recht ,maar als een plicht aanziet...

Veiligheid primeert voor alles...:b:

5. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij bij een examen maar eens 4x volledig stilstaan op een kruispunt waar dit niet nodig is. 9 van de 10 keer heb je het dan niet gehaald!

6. JeePee

JeePee Guest

svennies heeft nog nooit van een vlotte doorstroming gehoord volgens mij.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zou Svennies zakken als hij nu rijexamen moest doen. Maar even voor de goede orde svennies, ik beaam het feit dat je veilig moet rijden en goed moet kijken, wat jij alsmaar benadrukt. Je wekt de suggestie dat wanneer je voorrang neemt, dat je niet goed kijkt, of althans dat ik in ieder geval zeg dat wanneer je voorrang neemt je dit niet veilig hoeft te doen. Dit post ik daarintegen nergens. Tuurlijk moet je goed kijken of je ook voorrang gaat krijgen, in sommige situaties je auto er een beetje voor gooien zodat degene wel moet remmen, maar altijd voorrang nemen gepaard met goede inschatting van de situatie en niet "blind". Maar wanneer je voorrang hebt moet je dit ook zoveel mogelijk nemen -wanneer het veilig kan-. Dit komt de verkeersdoorstroming ten goede wat een belangrijk onderdeel is in het Nederlands Rijexamen en al helemaal in stedelijke gebieden. Wanneer je dan iedereen voorrang gaat geven, geen initiatief neemt en "veilig" rijd maar niet aan de doorstroming denkt, dan zak je ongetwijfeld. Mensen onnodig voorrang geven wekt dan ook de indruk dat je of de verkeersregels niet goed kent, of je lakt aan initiatief en beide zijn punten waar je op kan zakken wanneer je in Nederland je rijbewijs haalt. Vandaar het advies aan [2K] om echt te proberen gewoon voorrang te nemen wanneer hij dit heeft, zal zijn slagingskans vergroten. Lang verhaal, maar ik hoop dat het je nu duidelijk is mijn beste.

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal et je sterker vertellen.

Mijn instructeur reed mee met een examen bij een examinator. Alles ging goed maar veel te voorzichtig en te langzaam. Overal net de maximum snelheid rijden of eronder en geen of weinig initiatief nemen.

Laatste stukje ging over de snelweg. Hij gaf een dot gas en reed voornamelijk 130 en inhalen, invoegen en uitvoegen ging perfect. Hierdoor was hij dus geslaagd, dit gaf de examinator aan na het examen. Voorzichtigheid is goed, zolang het terecht is.

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heb bij mijn examen 1 keer stil gestaan op een kruispunt waar links en rechts ( dus stilstaan in het midden stuk ) allemaal auto's geparkeerd staan. Na 2 seconden gekeken te hebben reed ik gewoon verder.

Was het enigste minpunt :)

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    O hij kan je dat wel zeker kwalijk nemen. Ik weet niet hoe het in Vlaanderen zit, maar in Nederland zijn er zat mensen gezakt omdat ze te laat hun voorrang namen of zelfs helemaal niet. Zelfde geld voor invoegen, je moet een klein beetje brutaal zijn soms. En dan bedoel ik echt niet asociaal (wat jij lijkt te denken?). Dit heeft niks met veiligheid te maken.
    En TUURLIJK stop je op een kruispunt :lol:. Omdat er ook verkeer van rechts kan komen! :9

Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Theorie is binnen in 1 keer, 2 foutjes :)

Werd wel is tijd, al teveel nutteloze praktijklessen gehad onderhand.

12. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Woendag men pasje aangevraagd maar ze zei dat het misschien al wel vrijdag er zou zijn! Niet dus :mad:. Nu nog wachten tot maandag, hopelijk is het pasje er dan wel _O_.

13. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is beter voor de benzinetank.

Airco of ramen open (zorgt ook voor extra verbruik)

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ramen open denk ik. De weerstand die de auto krijgt door met de ramen open te rijden is een stuk lager dan het extra benzineverbruik met de airco aan. Daarbij komt nog dat je auto minder fel is als je airco aanstaat. Je merkt het aan de motor.

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb windschermen gekocht , kan het raampje nu zonder problemen een paar centimeter los zetten.

Had laatst van de dealer een Atis mee gekregen met Airco.
    Het toerental dan de 1100cc motor donderde meteen naar beneden toen ik de airco aanzette.
    Bij mijn Servicebus Trafic (2,5l 150pk) merk ik bijna geen verschil tussen Airco aan of uit.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ramen open, airco verbruikt misschien wel 20% meer benzine.

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hèhè, na iets meer dan 40 lessen en 1 verprutst rijexamen nu toch binnen hoor. Hier ga ik vanavond ff lekker op drinken. Ik ben geen lespik meer.:b:

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Gratz! Nu ga je vast met je auto naar Barcelona om wedstrijden van Barça te kijken, niet ? :+

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Grats kerel!

Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je rijbewijs eigenlijk?

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Was denk rond de 1600/1700 kwijt. Valt dus wel mee. Dacht ik 1270 voor een pakket van 30 lessen en daarna nog een les of 10 extra voor ongeveer 400 eu.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina