Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je hoort hier en daar ook altijd heel vaak dat je vet makkelijker in spier om kan zetten. klopt dit eigenlijk? mij lukt het in ieder geval niet:+

2. Ashavan

Ashavan Guest

Nee dat kan niet.

Spier zijn spiervezels
    vet is vetcellen
    2 verschillende los staande dingen die niet met elkaar in verband staan. Dus je kan ook niet vet omzetten in spier.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha was het maar zo

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De katrollen zitten vast dus dan gaat het regeltje van de hangende katrol niet op (2x zoveel 'draad' 1/2 kracht) die andere dingen kloppen natuurlijk wel.:) Ik wil binnenkort trouwens beginnen met deadliften, maar helaas word er op mijn sportschool geen begleiding gegeven.:mad: Zou het veel kijken naar filmpjes, instructies etc. helpen of kan ik er beter niet aan beginnen zonder hulp?

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja dat vroeg ik me ook af, op mijn sportschool word ook geen begeleiding gegeven. Deadliften wil ik dan ook binnenkort gaan doen maar of het nou verstandig is om dat onervaren te gaan doen weet ik niet.

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die lui die er wel bij mij rondlopen hebben er zelf ook de ballen verstand van, die sturen je snel naar de machines toe omdat ze daar niks hoeven uit te leggen en de kans op blessures miniem is.:lol:

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk dat het het beste is als je een sportschool uitzoekt met een sfeer die bij je past. Dus als je echt aan krachtsport/bb wil doen zorg er dan voor dat je sportschool daar ook affiniteit mee heeft en niet alleen maar cardiospul en machines heeft staan bij wijze van.

Vaak tref je daar dan wel gelijkgestemden en kan je zo vanzelf je kennis vergroten. Verder zijn er zat interessante dingen die je kan lezen op het internet. Lees je een tijdje in mbt trainen en voeding en maak een basis. Vraag feedback, pas aan, doe ervaring op etc en met genoeg passie en inzet kan je erg ver komen.

Echter het laatste gedeelte; passie en inzet daar gaat 95% van het sportschoolpubliek op stuk :)

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hier in hilversum zit eengym die zelf geen bench press met losse bar staan. daar kan je alleen maar benchen op een smith-machine. lijkt me echt verschrikkelijk.

Bij mij in de gyml heb je boven cardio, daar zitten alle oudere mensen(en milfs). Beneden is het kracht "hok". daar lopen eigenlijk alleen maar mensen tussen de 16 en de 30 jaar die vollop aan het kracht trainen zijn.
    de sfeer is er ook goed, als je iets verkeerds doet zegt iemand dat ook tegen je. en als je om een spot vraagt is er bijna nooit iemand die nee zegt.
    Ben wel is bij een andere gym geweest, daar was iemand aan het benchen en die hield zn gewicht niet meer dus die bar viel vollop zn maag. ik moest gewoon van de andere kant van de zaal komen om die arme jongen te helpen omdat niemand anders dat deed.

9. Ashavan

Ashavan Guest

link

Betere uitleg via die filmpjes zul je niet snel vinden. En als je het doet zoals hij het zegt kun je deadliften wanneer je wilt.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    passie en inzet zit het wel goed, ben nu al 7 maanden 3x per week aan het fitnessen met een vast schema (dat ik om de 6-7 weken verander) en vind het nog steeds heerlijk om te trainen. Voeding probeer ik wel op te letten , maar blijft lastig aangezien ik nog gewoon thuis woon en na de zomer gewoon weer school heb (heerlijk gezakt voor examens).

Hebben jullie misschien tips voor een goed dieet dat toch niet veel moeite kost om bij te houden (dus geen uitgebreide maaltijden maar gewoon iets simpels als bijvoorbeeld een boterham kipfilet etc.)

11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je wil je een heel voedingschema? Paar handige tips die ik zelf ook gebruik: Veel melk drinken, zelf doe ik dit door telkens kleine halfe liter pakjes melk te drinken. En natuurlijk elke avond voor het slapen gaan een halve liter kwark. Dit soort dingen zijn redelijk makkelijk aan te houden. (Veel vreten is trouwens het belangerijkste, ik eet nu bijvoorbeeld 8 botherammen met kipfilet per dag)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Doe anders Intermittent Fasting. Je eet 16 uur lang niks en dan in 4 uur tijd in de avond eet je alles wat je moet hebben. Dus je neemt geen ontbijt en eet al je kcal en macro voedingsstoffen tussen 17:00-21:00 ofzo. 3 maaltijden a 1000kcal :p

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hmm.. klinkt ook ideaal voor mij.
    Wat kan je dan het beste eten om die voedingsstoffen te krijgen?

en mag je dan echt de hele dag niets eten of is het niet heel erg als je rond 14:00 een boterham naar binnen flikkert oid

14. Ashavan

Ashavan Guest

Je mag de hele dag niks eten noch drinken waar kcal en iets qua voeding in zit. Dus geen fris, geen broodje kip...niks. Alleen water en thee. In het 4 uur window werk je alles naar binnen. En wat je eet is hetzelfde wat je normaal volgens een schema zou eten. Maar ipv verspreid over de dag eet je alles in 4 uur tijd.

Dus stel ik eet nu 3000kcal per dag. 100gr onv. vet, 300gr eiwit, 300gr koolhydraten. Dat doe ik verspreid over alle uren dat ik wakker ben om de 3 uur.

Met IF eet je dat allemaal in 4 uur tijd in 3 maaltijden gedurende de avond. Rest van de dag eet je niks.

Tenzij je wilt vergaan van de honger moet je vooral buiten de daar voor bedoelde window gaan eten. Dus niet doen. Het zal paar dagen omschakelings problemen geven, maar daarna moet je er gewoon strikt in zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2009
  15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    denk dat dat dan weer te zwaar is voor mij (weet het niet zeker, maar lijkt me best kut om een hele dag te moeten arbeiten en niks te kunnen eten). Ga wel gewoon regelmatig eten , 6 maaltijden per dag en dan ook veel broodjes kipfilet en idd een halve liter kwark (gewoon naturel?) in de avond.

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Lol hier heb ik nog nooit van gehoord, hoe werkt dat dan precies? Zou denken als je zoveel eiwitten in zo'n korte tijd naar binnen krijgt dat het omgezet wordt in vetten?
    Het lijkt me ook moeilijk om zoveel in een korte tijd naar binnen te krijgen.

Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Net een nieuw schema gemaakt met de instructeur.
    Hij heeft zelf jaren lang in amerika gewoond en veel football spelers over de vloer gehad in de gym waar hij werkte daar. Hij weet dus precies welke spiergroepen ik moet trainen en op welke manier.
    Schema A
    Reps:
    Borst:
    Bench press: 10 – 8 – 6 – 4 – 2 – 12
    Jucline machine 12 reps 4x
    Cable’s fly’s 10 reps 4x
    Speed push ups 10 reps 3x
    Schouders:
    DB press 8 reps 4x
    Lat raises 12 reps 4x
    Armen:
    (bi) Hammer curl 10 reps 4x
    (tri) Push down 10 reps 4x
    (om en om achter elkaar)
    (bi) Cable curls 10 reps 4x
    (tri) Overhead rope extensions(bankje) 10 reps 4x

Schema B
    Reps:
    Benen:
    Squat: 15 – 12 – 10 – 8 – 15
    Lunges op plaats (stang): 10 reps 3x per been
    Leg extensions: 10 reps 3x per been
    Calf raises 20 reps 4x
    Rug:
    Jucline rowing 12 reps 4x
    Zit rowing volledig 15 reps 4x
    Lat pull front breed 10 reps 4x
    Fly machine reverse 12 reps 4x
    Nek:
    Smith machine: 12 reps 4x
    Dumbbell pull up 10 reps 4x
    Nek heb ik er zelf bij gedaan. wist niet precies hoe die oefening heet, maar het is gewoon dumbbles optillen vanuit je nek.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Google op Intermittent Fasting en leer :)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    shakes met havermout en whey. Gemakkelijk mee te nemen en boordevol goede koolhydraten, goede eiwitten en zelfs wat gezonde vetten.

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Noten niet te vergeten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina