Er is volgens mij genoeg variatie in de kaarten (ik heb er in ieder geval al veel interessante unlocked), dus volgens mij is er dan ook voldoende taktiek. Dat er geen 10.000 verschillende soorten kaarten in deze game zitten lijkt mij logisch. Er is beperkte deckbuilding mogelijk, maar het moet binnen het thema blijven. Eerlijk gezegd lijkt het mij zo veel eerlijker, anders krijg je weer een ongebalanseerde situatie online. En deze versie is ook bedoeld om beginnende MtG spelers online een kans te geven.
Duels of the Planeswalkers is gewoon een ontzettende goede digitale interpretatie van MtG. Natuurlijk, het blijft altijd een kwestie van geluk welke kaarten je op welk moment trekt (en hoeveel land je beschikbaar hebt), maar dat is niks nieuws onder de MtG zon. Dat is ook één van de redenen waarom ik MtG na een paar jaar spelen aan de kant heb gegooid. Zelfs de best opgezette strategieen zie je door bad luck of the draw soms als een kaartenhuis (pardon the pun) in elkaar zakken. Maar het blijft een leuk spel.
Laatst bewerkt: 20 jun 2009