1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LIVE Arcade Games [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twizzler

    Twizzler Active Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    De 2 headed giant campaigns vind ik ook erg tof in MTG. :)

    Een topper wat mij betreft op xbla
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    [​IMG]

    :cool:
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Eerst Sam & Max en nu deze topper... dat ziet er echt goed uit voor adventure fans.
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ontbreekt deck building nu echt in Magic? Want dat is wel heel karig dan, dat maakt het spel juist zo tof. Ik had 2100 punten gehaald bij GH voor Magic maar die laat ik dan toch maar aan mij voorbij gaan, jammer. Rocket is niet mijn ding als ik het zo zie. Dan wordt het eindelijk maar eens tijd om Banjo aan te schaffen denk ik :)
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je kunt verschillende decks kiezen. Per deck kun je 17 kaarten unlocken. Dat is het
     
  6. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe zit het dan met het editen van een deck. Kun je alleen ervoor kiezen om de vrijgespeelde kaarten in en uit jouw deck te halen?
    Verder GEWELDIGE game. Heb 10 jaar geleden een deck gehaald een week gespeeld en toen niet meer naar omgekeken (aangezien het deckbuilden flink wat geld kostte), maar concept staat nog steeds als een huis.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    dat is het ja. Je kunt kiezen welke en of je die unlockte kaarten er wel of niet instopt
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Oe, heb je die ?

    Episode 3 was echt geniaal, hehe. _O_
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat 1 vs 100 leuk?
     
  10. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel jammer, maar ik heb toch wel veel plezier met het spel ondanks dat. Groen is zo tof om mee te spelen, door dat armor een mannetje van 20/20 gehad! En je hebt zon wolven kaart, waardoor je evenveel wolven krijgt als landkaarten.:thumbs:
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee, moeten we het eerst kunnen spelen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zou zeggen kijk morgen avond om 21.15 op Nederland 1
     
  13. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, groen is vet, maar heeft veel mana nodig. Als ik verlies komt het doordat ik veel te greedy ben voor mijn 'economie', waardoor ik te weinig units neerzet. De units zijn gruwelijk.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Magic is leuk voor mensen die het nooit gespeeld hebben. Heb je het kaart spel wel gespeeld zou ik deze game niet halen. Je kunt geen decks maken, je hebt vrijwel geen tactiek, bijna alleen kaarten zijn starters (dus geen expert). Verder lijken de decks gewoon op beatdown decks. Gewoon monsters neerleggen en hopen op een goede draw.

    Helaas :mad:
     
  15. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik had net een 3 player potje en daar ging de monster beatdown flink mis voor mij:

    Ik had groen, een ander had ook groen en de ander wit. Die andere groene had 2 keer die artifact dat ie voor elke groene kaart die gespeeld word +1 leven kreeg. Super vervelend want elke keer als ik of hij een kaart speelde kreeg hij leven! Hierdoor gingen wit en ik die andere groene samen een beetje aanpakken. Uiteindelijk had ik 5-6 monsters liggen(waaronder die legendary die evenveel stats heeft als het aantal bomen) en door het spelen van stampede sloeg ik 1 in klap de andere groene speler van 16 naar 0 ondanks zijn harde geupgrade armor beesten. Dit leek mij een goed plan want wit had alleen maar 2 slappen 2/2 units waarmee hij kon aanvallen, 2 motten(die 4 health geven als ze gekilled worden en zon 0/4 luchtmuur. Ik dacht dat het hooguit 2 beurten zou duren om hem te killen omdat die harde legendary ook trample had. Niets is minder waar, wit speelt gelijk die kaart waardoor alle creatures die in het spel zijn en die niet wit zijn sterven!!!!! Ik schrok me kapot:'-( Daar ging mn mooi opgebouwde legertje boem helemaal dood door 1 kaart. Ik dacht dat ik verloren was maar speelde toch maar door, ik haat quitters. Hij was me beetje bij beetje aan het killen met zn slappen monnik en zon engel. Toen kreeg ik de wolfpack kaart in mn handen!(voor elke boom die je hebt gespeeld krijg je 1 wolf van 2/2, betekende voor mij 8-9 wolven!!). Speelt die witte gelijk een kaart waardoor alle creatures die in het spel zijn sterven!! Omg 2e leger naar de haaien door 1! kaart:mad: Wit had nog een aantal creatures achter de hand, en ik kreeg helaas niks meer waarmee ik mezelf kon verdedigen of mee kon aanvallen. Ik heb wel geleerd dat ik voortaan wat meer safe moet spelen als wit meespeelt:+

    Maar de 3-4 player games zijn echt fantastisch:thumbs:
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Er is volgens mij genoeg variatie in de kaarten (ik heb er in ieder geval al veel interessante unlocked), dus volgens mij is er dan ook voldoende taktiek. Dat er geen 10.000 verschillende soorten kaarten in deze game zitten lijkt mij logisch. Er is beperkte deckbuilding mogelijk, maar het moet binnen het thema blijven. Eerlijk gezegd lijkt het mij zo veel eerlijker, anders krijg je weer een ongebalanseerde situatie online. En deze versie is ook bedoeld om beginnende MtG spelers online een kans te geven.

    Duels of the Planeswalkers is gewoon een ontzettende goede digitale interpretatie van MtG. Natuurlijk, het blijft altijd een kwestie van geluk welke kaarten je op welk moment trekt (en hoeveel land je beschikbaar hebt), maar dat is niks nieuws onder de MtG zon. Dat is ook één van de redenen waarom ik MtG na een paar jaar spelen aan de kant heb gegooid. Zelfs de best opgezette strategieen zie je door bad luck of the draw soms als een kaartenhuis (pardon the pun) in elkaar zakken. Maar het blijft een leuk spel.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Het is totaal geen afspiegeling van MtG laat ik dat voorop stellen. De reden dat er alleen simpele kaarten inzitten komt door de complextiteit van de game. Hierdoor is er geen tot weinig tactiek. Het niet digitale kaartspel (of MtGO) zit weinig 'luck' in hoor. Je maakt je deck zo gebalanceerd dat je meerdere tactieken kunt gebruiken. Ik weet niet of je MtG ooit gespeeld hebt (met expert uitbreidingen), maar dan begrijp je misschien wat ik bedoel. 99% van de kaarten die in de Arcade zitten zullen op geen enkel toernooi gebruikt worden.

    Verder zitten er ook zoveel regels en uitzonderingen in de game dat het voor iemand die de arcade versie download helemaal niet interessant meer zou zijn. Je kunt een free trial van MtGO downloaden misschien zie je dan het verschil.

    En dan is het nog eens het feit dat je geen deck kunt bouwen. Normaal mag je van iedere kaart (basic landen uitgesloten) er 4 in je deck hebben. Nu krijg je van je 'keycard' er maar maximaal 1 en dan is het idd geluk wat je moet hebben. Normaal heb je die kaart er 4x in maar ook nog verschillende opties om die kaart te zoeken of je deck uit te dunnen.

    Hier een deck wat laatst nog 2e werd op een PTQ:
    http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=371148
    Zoals je kunt zijn zijn het al veel complexere kaarten.

    Als laatste punt wil ik het sideboard aandragen. Dit is een stapel van 15 kaarten die je na een game in je deck mag stoppen voor andere kaarten. Hiermee kun je, je deck voorbereiden tegen andere decks. Bepaalde kleuren zijn nu eenmaal sterker tegen bepaalde kleuren. Let op dat als je tegen een andere speler gaat spelen je het orginele deck weer moet hebben.

    Ik heb zojuist nog op de MtGO site gekeken en daar worden constant updates en patches geladen. Ook dat is iets wat onmogelijk is op XBL.

    Ik had in eerste instantie verwacht dat het RPG element van de PC versie er ook in zou zitten. Toen ik hoorde dat het niet zo was twijfelde ik. Uiteindelijk toch gekocht, maar vooral door het feit dat je geen deck kunt bouwen vervalt bijna alle tactiek en fun van de game voor ervaren MtG spelers.

    Hiermee wil ik dus zeggen dat de game voor niet MtG spelers uitermate leuk kan zijn.
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja nooit MTG card game gespeeld en heb geen vrienden die dat ook doen dus voor mij is dit het enige alternatief. :)

    Maar eens lekker zeuren (nee echt) bij de makers en vraag of ze een online mode er bij willen maken waar je je eigen deck kunt samen stellen en tegen mensen kunt spelen die dat ook doen.
    A vs A en B vs B. Eerlijk genoeg.
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand tips voor die Tezzeret die je als 16de tegenkomt in de campaign?
     
  20. Twizzler

    Twizzler Active Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar wat je van de game verwacht.
    Ik ben een fanatieke MTG speler maar deze versie is zeer vermakelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina