heel even een vraagje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door warbladex, 20 jun 2009.

1. warbladex

warbladex Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik wil een eigen internetwinkel beginnen
    ik heb al veel opgezocht en waar ik mijn producten kan halen enz. enz.
    in de internet winkel (webshop) ga ik elektronica verkopen zoals: games,mobieltjes,notebooks enz.

ik had al een site gevonden uit china:
    www.dhgate.com (weet niet of dit mag maar vraag het me echt even af dat ik geen geld verlies)
    is deze site betroubaar
    zo ja? waar zie je dit aan
    zo nee? waar zie je dit aan

en als het kan ook nog tips enz. voor de internetwinkel
    weten jullie bijv. een mooie domeinnaam enz. enz.

alvast bedankt allemaal:D

ps. ben niet zo goed in discussies starten zie vast al wel...

2. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Die site is een soort Ebay. Dus je bent afhankelijk van de verkoper, maar het lijkt me een beetje sterk dat je een iPhone voor $100 kan kopen. Maar dit had je ook kunnen vinden door het gebruiken van google.

Waarom wil je eigenlijk op je 14e een webshop starten? Ben je daar niet te jong voor?

Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Het is geen strak plan om nu een webshop te starten. Er komt erg veel bij kijken wil je het legitiem doen hoor ;)

Je zult ook investeringen in de vorm van bijv. een lening bij de bank moeten hebben, wat erg lastig gaat worden in de huidige economische situatie en al helemaal op jou leeftijd.

Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  4. warbladex

warbladex Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jaa klopt maar ik ga er ook niet meteen mee beginnen w8 nog wel ff een tijd

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    als ik je een tip mag geven:

kijk eens op www.higherlevel.nl

Dat is een forum voor ondernemers. Daar zijn zat topics en stickies over oneernemen en het starten van je eigen bedrijf. Met name webshops zijn een hot topic daar

6. sjaakie1987

sjaakie1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    inderdaad.
    wacht nog een paar jaar doe een opleiding in die richting en begin er dan mee.
    je hebt nu veels te weinig kennis en je wilt niet weten wat er allemaal bij komt kijken..

edit: ik zie dat je 14 bent .. op jou leeftijd kan je geen webshop beginnen....

Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je een B.V. wilt starten moet je sowieso een startkapitaal van 10.000 euro hebben om het mee op te starten. Ik weet niet of dit ook zo met webshops is, maar lijkt me niet handig. Wacht nog maar een jaartje of 7 dacht ik zo :+

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En mag je wel een bedrijf opstarten als je 14 bent, dacht dat de grens bij 18 lag?

9. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het legaal wilt doen zal je naar de kvk moeten lijkt me, en om je daar in te schrijven moet je wel 18 zijn inderdaad.

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    En dan nog belastingen... Waarvan ik inschat dat je ze niet eens kan benoemen. Lijkt me het meest verstandig om nog een tijd te wachten!

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor zover ik weet is dat puur en alleen noodzakelijk bij de notaris. De dag na het ondertekenen zou je dat alweer terug kunnen boeken.

12. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Maar dan nog is het praktisch gezien onmogelijk dat jij in je eentje een bedrijfje start. Een webwinkel starten, klinkt misschien aantrekkelijk maar dat valt in de praktijk vaak vies tegen.

13. warbladex

warbladex Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    laat maar
    het was niet mijn bedoeling om gezeik te krijgen over 14 jaar enz. want als je mijn reactie eerst las dan zei ik dat ik het pas gaa doen over een tijd
    dus kom dan niet weer met gezeik aan met je bent veels te jong
    en ik w8 eerst tot ik ict gaa doen
    maar het ging mij er meer om of die site betrouwbaar was waar dus niemand antwoord op geeft terwel er toch echt duidelijk staat ff een vraagje

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Je hoeft niet persee 18 te zijn om een kvk nummer te krijgen;)
    Als je een Drive-inn show begint mag dat ook als je jonger bent.

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben overigens van mening dat er niks mis mee is om op jonge leeftijd een bedrijf te beginnen. Je moet alleen wel echt weten wat je doet en waar je mee bezig bent.

Twee vrienden van me zijn op hun 15e en 16e begonnen met een eigen internet-hosting bedrijfje. Dat is inmiddels 10 jaar geleden en die gasten verdienen nu grof geld.

Nu was die branche destijds wat meer booming business dan nu en een webshop is wel iets anders, maar het gaat even om het idee. Het is niet dat je onder de 18e niet een succesvol bedrijf op zou kunnen zetten.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Er zijn zat mensen al voor hun 18e rijk geworden met hun eigen onderneming.
    Echter, de 'professionaliteit' waarmee jij het aanpakt (alles via een Chinese site kopen) lijkt me niet echt voldoende om het boven water te houden.
    Verdiep je eens in contributiemarges, belastingen en alles wat hierbij hoort.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Als je graag een website-onderneming wilt doen en weet welke buitenlandse sites goedkoop en betrouwbaar zijn, misschien kan je dan een site maken waarop je alle producten opzet en dan meteen doorstuurt naar verkoopsites. Hierdoor komt er minder bij te kijken dan een internetwinkel, minder risico en kan je een beetje geld verdienen met reclames wanneer je site aanslaat.

18. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even de eerste post :):

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    je stelt de vraag op het verkeerde forum.

Wat is de kans dat hier op het forum iemand een webwinkel heeft en ook nog eens ervaring met die specifieke site van jou?

Je zegt ook dat je nog niet gaat beginnen. Maat wilt wachten.Tegen de tijd dat je ICT opleiding hebt afgerond is China wellicht niet meer zo hot als land om zaken mee te doen. Te economie in NL en China kunnen beiden heel andere zijn dan nu. En wellicht dat hetzelfde geldt voor de webshop markt.

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Je kunt ook zoals al eerder vermeld een site maken met allemaal links naar ander koop sites, je vraagt daarvoor in ruil bij die webshop om jou link daar neer te mogen zetten.
    Eventueel kun je geld verdienen met google;)

Deel Deze Pagina