[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik vind het zorgelijke dat de wasbeer ervan op de hoogte was dat de situatie voor wasberen in Diergaarde Blijdorp van desbetreffende kwaliteit is, dat hij bereid was zijn vrije leven op te geven voor dit leven in gevangenschap.
    Het schijnt dat een van de wasberen woonachtig in Blijdorp een brief heeft gestuurd naar huis waarin hij beschreef hoe leuk Blijdorp was.

2. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Gast je kan toch aan de beesten zien dat ze er een beter leven hebben. Verder ben ik in genoeg dierentuinen geweest waar ze een best netjes stuk land hebben.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jullie hebben teveel Disney films gekeken, voedsel kan helemaal niet praten!

Ja, dat was een grapje :+

@Gallardo:
    Een dierentuin is de vrije natuur maar dan met genoeg voedsel, medische steun en een hek eromheen.

Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Gast... Nee, dat zie ik niet. Een dierentuin is een noodzakelijk kwaad, veroorzaakt door de mens zelf. Tuurlijk zie ik ook wel dat er dierentuinen zijn waar dieren ruimte hebben, maar het blijft een gevangenschap. En dat is per definitie verkeerd natuurlijk.

Wij hebben de aarde dusdanig verkloot dat het nu nodig is om dieren op te sluiten en fokprogramma's op te zetten zodat de soort niet uitsterft. Maar ga nou niet zeggen dat een dier liever in de dierentuin zit dan in het wild. Dat is echt zwaar onnozel.

Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    WTF? Hebben ijsberen in de dierentuin een beter leven denk je? Dude...

Echt, waarom verklaar je dan dat er genoeg dieren zijn die niet in gevangenschap kunnen leven? Gaan ze dan dood van plezier ofzo?

6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Gevangenschap van dieren is bij mij niet per definitie verkeerd. Denk jij dat die dieren het in het wild echt daadwerkelijk beter hebben? Waar er op hen gejaagd wordt etc.?

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Het deed me erg veel pijn om die leeuw te zien dood gaan. De mensen hebben die leeuw zelf in de kooi gestopt, en die man is er ook zelf in gegaan. Dan is het gewoon je domme eigen schuld en mag die man van mijn part gewoon sterven.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ben erg benieuwd:

Kunnen de mensen die écht tegen dierentuinen en dieren in gevangenschap hier vertellen of ze een huisdier hebben?

Want een huisdier leeft toch ook in gevangenschap?

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Een huisdier is wat anders als een wild dier. Een hond is immers domestic, een leeuw nog altijd wild.
    Een hond zoals wij die kennen zou het niet overleven in het wild.

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ok, en paarden, konijnen, reptielen, vissen? die leven ook in het wild

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Vissen hebben een geheugen van 2 seconden. Als je het zielig vind dat zij in een kom zwemmen heb ik het serieus met je te doen.

12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    nvm

Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vind het niet zielig, heb ook niets tegen dierentuinen.

Mij gaat het erom dat mensen die bepaalde dingen zielig vinden of ergens tegen zijn vaak met 2 maten meten.

Zoals vegetariërs die wel vis eten bijvoorbeeld.

Of in dit geval mensen die dieren niet in gevangenschap willen zien maar ze wel zelf houden.

en BTW, goudvissen hebben een heel kort geheugen. Grotere vissen volgens mij niet.
    Karpers en kooivissen en andere vissen in vijvers hebben een groot geheugen.

Nou ik erover nadenk, een kort geheugen is ook niet alles.
    Stel je voor dat je om de 2 seconden erachter komt dat je opgesloten zit in een vissenkom haha

14. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Waarom zit jij dan niet in de gevangenis? Een kamer met 4 muren en een dak boven je hoofd. 3 maaltijden per dag. Recreatie met andere gevangen. Klinkt dan ook niet verkeerd of wel?

Maar goed ik zeg niet dat alle dierentuinen verkeerd zijn maar de meeste wel. Plek waar een tijger op een klein eilandje zit. Leeuwen in hoken met tralies ervoor.

De enige echte goede park in Nederland is Safari Park Beeksebergen. Waar wilde dieren ook echt een aantal hectare grond hebben om rond te kunnen struinen. Een wild dier heeft een bepaalde grote territorium nodig en in andere dierentuinen zijn deze meestal te klein.

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk wel dat gevangenschap van (wilde) dieren per definitie verkeerd is. Het heet niet voor niks een wild dier. En het principe van jager en prooi heeft altijd bestaan en hoort ook zo te zijn. Ik zie liever een leeuw die 5 jaar in het wild heeft geleeft zoals dat bedoeld is dan dat ik een leeuw zie die 15 jaar lang dik ligt te wezen in een dierentuin en dan sterft. Ik denk dat je daadwerkelijk gewoon niet snapt hoe de wereld in elkaar steekt.

Het gaat niet alleen zozeer om "het ergens beter hebben" maar om het principe dat wij als mens best gebruik mogen maken van watde aarde ons aanbiedt, maar geen misbruik. Nogmaals, een leeuw hoort niet in het circus thuis en ook niet in een dierentuin.

@BigSyke:

Ik heb zelf 3 katten thuis. Deze katten noem ik huisdieren. 2 van mijn katten komen graag buiten, maar als het regent blijven ze liever binnen, al zet ik de deur open. Ook komen ze altijd weer terug. Ik heb er zelfs eentje (een gezellige dikke) die het liefst de hele dag binnen zit en voor wie het al een hele opgave is om naar haar etensbakje te lopen. Al vanaf kitten wil deze kat liever niet zonder mij naar buiten.

Ik weet zeker dat een leeuw welke als welp door mensen wordt gehouden absoluut niet binnen te houden is. Het natuurlijk instinct van de leeuw zorgt ervoor dat wanneer je je deur opendoet dat de leeuw uiteindelijk een keer naar buiten zal lopen en nooit meer terug zal komen. De kat heeft een zodanige evolutie meegemaakt dat er een groot verschil tussen de beide diersoorten is ontstaan.

Dit geldt ook voor de hond zoals wij die kennen. Een wolf bijvoorbeeld is eigenlijk niets meer als een hond, maar is niet geschikt om als huisdier te houden of voor de bewaking van een stuk grond.

Wij als mens kunnen nu niets meer veranderen aan een evolutie die al eeuwen geleden is ontstaan en zich heeft ontwikkeld tot wat het nu is. Zoals het houden van honden in huis. Dit houdt in mijn ogen echter niet in dat we -met de kennis die wij nu hebben- onze ogen moeten sluiten en maar misbruik moeten blijven maken van de flora en fauna van onze planeet. Als wij de komende 500 jaar een voor mensen niet gevaarlijk dier in de tuin houden die nu nog alleen in het wild leeft dan zal iemand anders dan zeggen dat dat evolutie is geweest. Net zoals ik dat nu zeg. Maar dan is er weer een diersoort die uit zijn eigen omgeving is gerukt voor en door ons. En dat vind ik dus wel zonde want dan hebben we niks geleerd van onze fouten. En leren van onze fouten schijnt iets te zijn waarover men zegt dat het ons onderscheidt van dieren.

Ik heb niet per definitie een probleem met dierentuinen (wel met een stadsdierentuin zoals Artis, waar je alleen maar dieren ziet die de hele dag uit verveling heen en weer lopen in veel te kleine hokjes) maar ik vind het wel jammer dat ze er zijn. Educatie over dieren is heel erg belangrijk, we moeten immers de planeet met hen delen. Maar de meeste dierentuinen in Nederland heeft enkel en alleen een commercieel uitgangspunt. Daarbij leer ik niets over een leeuw in de dierentuin. En daar zit nu net mijn probleem. Want ik leer meer over een leeuw als ik naar discovery kijk dan wanneer ik er eentje op 3 meter afstand in een kooi zie zitten in een omgeving waar hij helemaal niet thuishoort. Een leeuw zit alleen maar in een kooi omdat er geld aan te verdienen is, niet ter educatie. Voor educatie over dieren moet je hen zien in hun eigen leefomgeving.

Het gaat gebeuren dat er straks op de Afrikaanse savanna geen enkele leeuw meer is te bekennen. Gelukkig zijn er dan nog altijd nog de dierentuinen toch? Daar kan ik nog naar een vadsige leeuw kijken die klok kan kijken en weet dat hij om 15.00 een stuk rauw vlees krijgt onder luid applaus van ons in de vrije buitenwereld. Dan loopt hij lui om iets voor drie uur naar het luik om vervolgens lekker te smullen van een stuk vlees. Dan hebben wij als mensheid eindelijk de controle over die grote kat. Lekker puh. Omdat wij zo slim zijn met zijn allen en die beesten toch te dom zijn om flat te kunnen bouwen.

16. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd, jij wint de 2009 onzin award.

Niks dierenmishandeling, en het heeft ook niks te maken met het straffen van die leeuw. Ze moesten een mensenleven redden, dat gaat voor.

*dieren gevangenschap ben ik grotendeels tegen, maar das een andere discussie*

*edit*
    ja idd, stop die leeuw in een kooi, en doe vervolgens niks meer voor dat beest, gewoon zn hele leven lang negeren. dat is natuurlijk veel humaner dan dagelijks dat beest te voeden en eventueel medische hulp te verlenen.
    Doodstraf (is wat je eigenlijk zegt) voor een dierentuin of circus medewerker is gerechtigheid? Ben jij wel helemaal 100? Daarnaast hoe de fok weet jij wat die man daar deed. Mischien was het wel een dierenarts of bioloog die reageerde op een verzoek van dat circus, je weet, zon dierenvriend net als jij.
    oh doctor. deel met ons jouw expertise gebaseerd op dit wazige youtube filmpje.

echt de grootst misleide dierenvriendelijke onzin in dit topic. gelukkig zal het nooit tot iets leiden maar het feit dat jullie serieus geloven dat mensen die werken in een dierentuin of circus dood mogen is ongelofelijk, wow.

Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, ik had het duidelijk niet over het gevangenschap in het eerste deel van mn post. Het gevangenschap is idd een vorm van mishandeling. Maar op het momebt dat een mens wordt aangevallen, een mens waarvan jij de intenties niet kent trouwens, doet men alles om een mensenleven te redden. Werken is geen misdaad zwaar genoeg om te zeggen, oh laat ´m lekker doodgaan. Noch is domheid een reden om toe te kijken hoe iemand levend wordt opgegeten.

Je weet de omstandigheden en de intenties van de aangevallen man niet, en zul je waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Dus praat niet zo argeloos over een mensenleven.

Mensenleven >dierenleven.

Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik moest kiezen tussen een stroper (mensch) en een van de laatste 80 zwarte neushoorns, dan kies ik dus echt voor de neushoorn.

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wel zijn wij als mens een beetje paranoide geworden over dieren die uitsterven. 99% van alle diersoorten die ooit hebben bestaan zijn uitgestorven. Neemt niet weg dat wij de hele aarde verkloten, terwijl als we even een weekje rondom de tafel zouden zitten met zijn allen en dachten: "Jongens wat zijn we nou eigenlijk allemaal aan het doen" was alles natuurlijk al een stuk beter. Tjah Kapitalisme en de egoïstische mens heh.

Deel Deze Pagina