Tja, het is gewoon geen Ajax-spits... ik snap het niet hoor. Moet ik hieruit opmaken dat Jol definitief met het 4-3-3 systeem breekt? Berg is echt een 4-4-2 spits zoals je op het EK onder 21 maar weer goed kon zien.
Omdat hij het maximale voor een speler wil krijgen die naar een directe concurrent gaat? Lijkt mij vrij normaal
Suarez en Berg in de spits, Sulejmani erachter? -----Berg------Suarez------- ---------Sulejmani---------- of: -----Sulejmani------Berg----------Suarez ? Misschien volgend seizoen zo spelen: -Sulejmani---------Berg-------------Suarez- -Aissati-------M. Fernandez---------Gabri--- -Obradovic-----Toby-Boulahrouz---v/d Wiel- ----------------Stekelenburg--------------- Zullen we het budget wel niet voor hebben
Zijn er nog steeds geen clubs die interesse hebben getoond in Suarez ? Had wel verwacht dat hij nu weg zou gaan.
Ajax moet ballen tonen en gewoon die grote clubs een dikke middelvinger geven. En ook niet laten gaan zoals Huntelaar. Goed, Berg erbij is een goede zet. Nu nog een goede middenvelder en een verdediger en Ajax is klaar. En dan een zooi spelers op straat zetten.
Nee omdat hij zijn afspraken niet nakomt. Elia heeft een nieuw contract getekend en daarbij de afspraak gemaakt dat hij voor een bepaald bedrag weg mag. En nu wil Munsterman ineens het dubbele daarvan. Daarom is het een zak!
Ik vraag me toch af waar de doorstroom van Ajax spelers is gebleven. Ik zou weer graag een mix zien van Ajax spelers uit de eigen opleiding (vooral aanvallende spelers) en externe voetballers die goed bij de Ajaxcultuur passen. De laatste Ajax spits uit eigen gelederen die uitgroeide tot vaste waarde? Volgens mij was dat gewoon Patrick Kluivert.
De laatste echte spits was inderdaad Kluivert die uit eigen opleiding kwam. Daarna kwamen Arveladze, Machlas, Ibrahimovic, Sonck, Anastasiou Charisteas, Rosenberg, Huntelaar, Urzaiz en Cvitanich. Hiervan wisten slechts drie het goed te doen.
Het is een grote bank, dus dat vind ik wel een prestatie. En Suarez heeft gezegd dat die niet weg wil.
Het gaat over spitsen die het bij Ajax goed wisten te doen Als Huntelaar zo blijft voetballen zoals jij leest dan blijft hij inderdaad de bank warm houden :b:
Bah wanneer gaat Ajax zich nou eens richten op de verdediging. Dat is in mijn ogen HET punt waar Ajax aan moet werken. Voorin hebben we toch al genoeg staan met Suarez, Cvitanich, Sulejmani en Bodul. Daarnaast vind ik 10 miljoen voor Berg wel erg veel geld. Het schijnt dat Ajax ook Keisuke Honda van VVV Venlo wil overnemen. Waarom toch alle spelers uit de Nederlandse Competitie weghalen. Waar betalen we die scouts dan voor?
Honda is overbodig, die draait net lekker mee bij VVV, laat het hem bewijzen bij een club als utrecht of NEC. Berg, tja.....dan moet je wel 4-4-2 spelen. Suljemani naast Berg, ik ga er namelijk nog steeds van uit dat Suarez vertrekt. Aissatti er achter