De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb als eerste motor gewoon een barrel van 1000 euro gekocht:
    GPZ500s, was echt super om een jaartje mee te kloten maar daarna wil je gewoon een echte fiets.

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha geluk!! Gefeliciteerd man :thumbs:

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jazeker.
    Net twee uurtjes (tenminste, 1,5 hoogstens) op de weg gereden. Super.
    Paar dingetjes die nog wat beter moeten, in het begin nam ik sommige bochten wel erg ruim, en schakelen ed moet nog iets netter. Op zich niet zo verrassend, voor eerste deel had ik ook wat meer uurtjes nodig, voor auto ook.
    30 juli heb ik examen. Ertussen aantal uur (dacht stuk of 16, wat uiteindelijk neer komt op 12-14 uur met gesprekjes, voorbereiden/aankleden etc) ingepland. Mocht het meer of minder worden, dan zou het altijd nog wat bijgesteld kunnen worden.
    Lessen zijn wat meer verspreid en examen is wat later als gehoopt, maar op zich geen punt. En dan tegen die tijd maar weer eens kijken voor een motor. Als het een beetje meezit kan ik nog net wat rijden, voor ik op vakantie ga en erna weer naar school. En anders wordt het begin september een beetje, dat ik weer kan kijken voor een motor, in de weekenden. Maarja, erna toch nog volop tijd om te rijden ('s avonds en in weekend).

Anyway, op de weg is stuk leuker dan op parkeer terrein. Bevalt me iig erg goed.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een supermotard willen voor 2000,- euro en ook nog bij een dealer? En het liefst ook nog 1 die op de snelweg kan? Hmm succes met zoeken maar ik ken er geen 1. Als je een beetje supermotard wilt zit je toch al gauw rond de 4000 euro particulier.

Als je echt een vette SM wilt met genoeg power en waarmee je snelweg kilometers kunt doen zou ik hierna kijken: http://link.marktplaats.nl/252315334

:)

Ik heb net even de route schijndal - eindhoven bekeken op maps.google en ik zou dan op de terugweg lekker binnendoor gaan! Lekker op het achterwiel knallen richting huis!

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Owja helemaal vergeten, vrijdag kan ik deze ophalen (even plaatje van internet gehaald)

Yamaha FZ1 Fazer met volle kuip en abs uit 2008 *)

Over 2weekjes met mijn vriendin richting Z-france met de motor!

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Had jij niet onlangs een motard en een GSX gekocht dan...

:+

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die motard staat dus te koop. Ander zal ie denk wel houden, misschien voor zn vriendin?
    Motard is wel een geinig dingetje, maar lijkt me niet prettig als dagelijkse woon/werk verkeer.

8. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    wauw.

9. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ding is inderdaad schitterend. Is het een beetje te doen om op de motor helemaal naar Zuid-Frankrijk te rijden? Hoe lang doe je er dan over om helemaal daarheen te komen, want dat zijn wel veel uren op een dag op dat ding of niet?

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt er ook aan hoe vaak je stopt, en of je uitgebreid stopt of niet, en of je onderweg files / opstoppingen hebt en dergelijke.
    We gaan zelf regelmatig met de auto, 1200km, doen we dan tussen 13 en 15 uur over (met pauzes, eten, file etc). Denk dat motor gelijkwaardig is, alhoewel je wellicht wat sneller bent door bij files en opstoppingen wat tussendoor te rijden.
    Zal wel een flinke rit worden. Denk dat voor lange ritten auto wel stuk comfortabeler is.

11. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook 2x met mijn ouders naar Frankrijk geweest met de auto geweest en caravan (:+), maar vond het toch altijd wel een flink eind. Wij deden er soms dan ook wel 4 dagen over om er te komen, want na 4 uren rijden had mijn vader het meestal ook wel weer gezien. Maar 4 uren lang achterelkaar aan tuffen op de motor het hele stuk rechtdoor lijkt me best vermoeiend. Ik neem aan dat jullie er ook wel een aantal dagen over doen of niet?

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Met caravan is het inderdaad een eindeloze rit, aangezien je dan ook minder hard mag.
    Had zelf voordeel dat mn vader en moeder elkaar kunnen afwisselen.
    Maar is denk ook gewenning. Als je langer rijdt en vaker lange stukken rijdt, dan zul je zo een afstand sneller/makkelijker rijden dan wanneer je niet zo vaak rijdt, of niet tegen lange stukken kan.

13. Gallardo

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem met die grote wegen in Frankrijk vonden wij altijd dat er geen einde aan leek te komen. Zolang je nog een beetje in gebergte was, viel het wel mee. Maar op de open vlakte was het echt een tering eind.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat is zo. :)

Als ik motor rijbewijs en motor heb, begin ik gewoon met kleine ritjes. Dan eens richting Duitsland en dan zie ik wel of ik ook zelf eens naar Z-F ga met de motor.
    Wat me opviel, is dat ik best even flink moest doorgassen om op de 120 te komen op de snelweg. Geen idee wat topspeed van lesmotor is, maar had het idee dat die niet zo bijster hoog zou liggen. Wellicht dat je in 6de versnelling nog flink door kunt trappen (weet niet zeker of die er is, bleef zelf toen in 5de hangen).

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waar les je precies op? Je bent 21 dus je motor zou vol vermogen moeten hebben en toch wel aardig snel op de 120 moeten zitten. Je moet voor de grap is op een CB 250 met een flinke wind tegen de snelweg opgaan :emo:, wat een gevaar is de snelweg met dat ding.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gaan binnendoor, eerst door duitsland dan noord frankrijk in en richting st.tropez via route napoleon. Hebben geen haast en zien wel hoeveel kilometer we op een dag doen. Ik rijd zelf nu zo'n 5jaar motor maar ik kan het zeker wel een aantal uur achter elkaar op volhouden.

Klopt ook dat de GSX-R weggaat :emo: Is mij iets te extreem kwa zithouding en de meeste van mijn vrienden hebben ook redelijke "tour" motors (V-strom 1000 en CBR-600 uit 2001) en rijden dus voornamelijk in het weekend lange stukken.

Op de FZ1 is de zithouding echt relaxed en kwa power ga ik er zelfs op vooruit op de GSX-R! \o/ (Gsx-r heeft 750cc met 140 pk en FZ1 1000cc met 150 pk)

De Husaberg gaat weg omdat mijn vriendin is begonnen met rijles en na de zomervakantie afrijd en dan zelf een motorfiets wil. Maar we wonen in de binnenstad en er is net genoeg ruimte om twee motoren te stallen. Vind het wel jammer want op de Husaberg heb ik tot nu toe de meeste lol beleefd van elke motorfiets waar ik op heb gereden!

Husaberg weegt maar 120 kilo en heeft 60pk op het achterwiel, stuurt als een scheermes en zelfs in de derde versnelling gaat ie gemakkelijk op het achterwiel!

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Jouw lesmotor is waarschijnlijk een 500cc 2 cilinder met 35 pk :emo:
    Ik leste op een CB250 die heeft net een keer 17pk en wanneer ik daar de snelweg mee op moest hield het bij 130 wel op, lag dan volgas plat op het stuur.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal je vast ook wel weten hoe lang het duurt om op de 120 te komen, zeker met wind tegen :lol:.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Had wel flink tegenwind, wat vast ook wel zal helpen, of dat ik zelf niet snel genoeg flink gas gaf. Is een Honda CBF500 of CB500.
    Ben 23 en mag vol vermogen, maar weet niet zeker of lesmotor beperkt is of niet. Bij oefenterrein waren ze iig niet beperkt, maar dan ga je ook maar tot 50.

20. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had les op een gloednieuwe (70km op teller) CB500/CBF500 vorig jaar.

Vond dat ding in de stad best relaxed, alleen op 80 wegen en snelwegen miste hij echt vermogen. En hij was niet mooi, had heletijd het idee dat ik op een te grote brommer zat ;)

Groot verschil met de motor die ik nu heb. De mijne is zwaarder en dat merk je ook wel in steden. Wel meer vermogen :D

Laatst bewerkt: 24 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina