Firstlook 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PePzi NL, 30 jun 2009.

1. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    [GB]Wat is Firstlook?[/GB]
    Firstlook is het meest prestigieuze en exclusieve game-event van Nederland. Dankzij een uitgekiende timing zal een zeer exclusieve groep gamers kunnen genieten van previews van games die pas tijdens de Feestdagen in de winkels zullen liggen. Dichterbij een E3, de Game Covention in Leipzig of de Tokyogameshow is de Nederlandse gamer nog niet geweest.

Maar Firstlook biedt meer. Gedurende het evenement worden op het podium de nationale finales van de World Cyber Games gespeeld. De beste gamers zullen alles uit de kast moeten trekken om hun plek voor de wereldfinale veilig te stellen. Gaming op topniveau gegarandeerd!

Kortom, Firstlook is alles wat een gamer zich wenst: de nieuwste games & gadgets, de beste gamers, de mooiste shows en laten we natuurlijk de lekkerste babes niet vergeten!

[GB]Waar?[/GB]
    Westergasfabriek, Amsterdam (Website)

[GB]Wanneer?[/GB]
    Zaterdag 17 oktober: 12.00 tot 20.00 uur
    Zondag 18 oktober: 11.00 tot 19.00 uur

[GB]Kaartverkoop[/GB]
    Kaarten zijn voor 18 euro excl. transactiekosten te koop bij Free Record Shop, en hier.

[GB]Standhouders[/GB]
    De onderstaande publishers hebben nu al toegezegd op Firstlook 2009 te staan. De lijst wordt de komende weken verder aangevuld:

Activision/Blizzard
    Codemasters
    Electronic Arts
    Microsoft
    Namco Bandai
    Playlogic
    Sega
    Sony PlayStation
    Take 2
    THQ
    Ubisoft

[GB]Speelbare Games[/GB]
    Dit zijn de eerste titels die bekend zijn gemaakt voor Firstlook 2009. Dit is pas het begin, er volgen er de komende weken nog veel meer:

2K Games: Borderland
    Activision/Blizzard: Blur, Call of Duty Modern Warfare 2, DJ Hero
    Codemasters: Operation Flashpoint Dragon Rising
    Electronic Arts: FIFA 10, Brutal Legend, Dragon Age
    Microsoft: Forza Motorsport 3
    PlayLogic: Fairytale Fights
    Sega: Bayonetta, Alpha Protocol
    Sony PlayStation: Uncharted 2
    THQ: Darksiders: Wrath of War
    Ubisoft: Assassins Creed 2

[GB]Officiële website:[/GB]
    www.firstlookevent.nl

[GB]Wie?[/GB]
    XBW'ers die dit jaar (waarschijnlijk) op Firstlook te vinden zijn:
    PePzi NL
    Pasquale NL
    Rbz NL

[GB]Overige info:[/GB]
    LET OP! Firstlook 2009 is alleen toegankelijk voor gamers van 14 jaar of ouder! Er wordt hierop streng gecontroleerd bij de ingang en er kan om legitimatie worden gevraagd. Ook onder begeleiding mag je niet naar binnen.

Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  2. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik dit jaar wel ga, hangt ervan af of er nog een beetje leuke games e.d zijn :+.

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Jaren naar de gameplay beurs geweest vroeger. Moet zeggen zo'n beurs is wel vet hoor, zeker met paar kameraden! kijken of de kaarten niet al te duur zijn

4. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Waarschijnlijk worden ze weer rond de €15, net als vorig jaar. Of er moet iets drastisch gaan veranderen ;)

5. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er denk ik wel heen als ik dan in Nederland ben. :) Laatste keer dat ik op zo'n event was, was volgens mij in 2006 of 2005, maar sindsdien heb ik geen kans meer gehad om er heen te gaan. Ik hoop dat er een hoop vette games komen! Al gaat het mij meer om de sfeer en alles er omheen. Vond ik wel leuk altijd.

6. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook jaren lang elk jaar lang naar zo'n game beurs (voorloper op First Look) geweest in Utrecht. Kon elk jaar gratis kaartjes krijgen. Ben 1/2 jaar niet geweest. Misschien dit jaar weer. \o/

7. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Game Expo van 2003 vond ik wel vet. Daarna nog een paar keer naar de opvolgers geweest. Die vond ik echter een stuk minder leuk.=(

Zou op zich wel weer even willen kijken. Is in ieder geval minder reizen voor mij dan naar Utrecht.\o/

8. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    ik zal eens kijken of ik ernaar toe ga. lijkt me zeker tof, maar alleen als een stel vrienden meegaat en de kaarten niet te duur zijn.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Niet dat ik ga, maar vorig jaar was het wel chill dat het 16+ was. Al zag ik nog genoeg kleine kinders lopen. Maar boeien, ik ga toch niet. :+

10. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik ga niet, want ik ben dan 15 en ik krijg dan toch geen leuke games te zien, misschien volgend jaar.

11. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Startpost aangepast :)

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben ook (nog) niet van plan te gaan. Vond het vorig jaar een redelijke grote fail, en vroeg me eigenlijk ook af waarom ik nou naar Amsterdam afgereisd was om een paar spelletjes te zien... en er vaak nog voor in de rij te staan ook.
    Beter organiseren ze een press-event. }:]

Wel goed dat het dit keer twee dagen is. Hopelijk zijn de bezoekers dan ook wat meer gespreid.

13. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Wat vond je er dan zo fail aan vorig jaar? Ik vind de sfeer op dit soort events altijd geweldig, echt alsof je op een soort mini-E3 bent. De games, de stands, hoe de developers met de weirdste en mooiste dingen je naar de stand proberen te lokken (ik noem die enorme paarse pimpbak van Saints Row 2 van vorig jaar). En dan haal ik m'n kaartje altijd volledig uit met de tassen vol goodies die ik altijd weer meekrijg :) Vooral als je tot sluitingstijd blijft, dan krijg je vaak met een simpel vraagje de halve stand mee naar huis. Ook zijn er altijd wel wat goedkopere games te scoren, en met een leuk extratje te pre-orderen.

En dan heb ik het nog niet over de presentatiezaal van vorig jaar, dat was en is echt een cool concept. Ik kreeg bijna de neiging om alles op een kladblokje op te gaan schrijven, voelde me bijna een echte gamejournalist ;)

Ik ga iig dit jaar weer!

Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  14. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet of jij de Game Expo hebt meegemaakt, maar dat was pas vet. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan...=(

15. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Nope, die heb ik niet meegemaakt. Eerste waar ik heen ging was 2005, waar de GamExpo en de PU Gameplay voor het eerst waren samengevoegd.

Maar wat vonden jullie dan allemaal zo slecht aan die beurzen van de afgelopen jaren? :eek:

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mini-E3? :emo: Firstlook 2008 stelde helemaal niets voor, qua schaal, inhoud, sfeer of wat er op het programma stond niet. Uitgevers met rare dingen? Als die paarse auto voor jou een hoogtepunt is.... :+ Daarnaast interesseren al die brol en goodies me nul komma nul. Zooi. Ook moet je wel heel enthousiast zijn wil je gratis games scoren, ik voel er weinig voor me als een malloot in een mensenmassa te storten en als een gek te lopen schreeuwen om een spel te krijgen. Boeiend. Blijkbaar vind jij andere dingen belangrijk. 8) Ik word niet zo snel gek gemaakt voor games.

Presentatiezaal was ook niet zo heel boeiend... paar presentaties, verder teveel gelul van die Power Unlimited / Gamekings gasten. Toernooien boeiden me ook niet.

Wat leuk was aan de Gamexpo (niet de (PU) Gameplay), was dat er heel veel stands van verschillende organisaties waren, en niet alleen van games. Er waren een boel plaatsen waar je kon relaxen en kletsen. Firstlook 2008 was veel te groot voor de te kleine zaal. Teveel mensen, teveel drukte. Bij de XBW Stand kwam je een boel mensen van XBW tegen, lekker babbelen, spelletje spelen. Echt relaxed. Ook de beurs was veel gemoedelijker.

17. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Zo, kaartje besteld \o/ Zal de startpost ff updaten ook.

EDIT: Done :) Ik ga dus iig Borderlands, DJ Hero, Brutal Legend, Fairytale Fights, Bayonetta, en Assassins Creed 2 (proberen te) spelen.

Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  18. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb ook maar een kaartje gekocht. Lijkt me toch wel vet. Vorig jaar was het ook tof.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ooit is naar zo'n evenement geweest, was volgens mij de PU gameplay en de gamexpo samen.. buiten het aanschouwen van Mirik in RL (lekkere tetten trouwens) 2 vreselijke dagen gehad. Heb volgens mij 2 spellen gespeeld, en beiden waren ergens afgelegen en gewoon materiaal om de zaal te vullen.

Het eten was duur en kut, de rijen waren veeeeeeel te lang, omdat al die sjonnies zo nodig 20 minuten p.p. willen spelen en er kwam een veels te grote tering herrie van het podium. Om nog maar niet te spreken om al die trieste figuren die al die 'babes' probeerde af te lebberen. Nee bedankt, 1 keer is meer dan genoeg geweest |:-

20. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad.

Deel Deze Pagina